LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dexia gaat failliet

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Jan

Dexia gaat failliet

Ongelezen bericht door Jan »

Vandaag in het economie-katern van de Volkskrant. Schuldeisers Dexia-Bank stappen naar de rechter omdat ze bang zijn dat de bank niet meer aan haar verplichtingen kan voldoen als SLV haar claim toegewezen krijgt.

Tevens wordt er aangegeven dat Dexia de zaken aan het afbouwen is en het moederbedrijf nog steeds niet officieel garant staat.

M.a.w.... als je nu je restschuld gaat betalen, kun je straks naar je centen fluiten. OOK wanneer we de rechtszaak winnen. Van een niet-meer-bestaande-kale-kip kun je niet plukken

Up

Re: Dexia gaat failliet

Ongelezen bericht door Up »

Jan,

Het klopt. Dexia gaat er voor zorgen:
a. ze laten zich failiet verklaren
b. ze passen de sterfhuisconstructie toe
c. ze bedenken andere dingen
Maar voor mij is 1 ding duidelijk:
als gedupeerden kunnen we naar onze centen fluiten, met of zonder een rechterlijke uitspraak.
Ik heb er niets aan als na jaren procederen de rechter tot de uitspraak komt: dexia is aansprakelijk.
Vervolgens valt er geen euro cent meer te halen bij dexia.
MARK MY WORDS.

MVG

Jos

Ongelezen bericht door Jos »

-reactie verwijderd-

R.Schuit

Ongelezen bericht door R.Schuit »

misschien een domme vraag, maar niet alle vragen kunnen even slim zijn, als het inderdaad blijkt dat dexia falliet gaat, hoe gaat het dan in z`n werking ten aanzien van onze verplichtingen om te betalen en het betalen van de restschuld??
weet iemand hier het antwoord op?
mvg,R.Schuit

gerrit

Ongelezen bericht door gerrit »

R Schuit,
Domme vragen bestaan niet.
De constructie binnen welke dexia failiet gaat, zal er een zijn waarbij (nog) uitstaande contracten: worden overgenomen.
Voor dexia is het de komende tijd van belang om zoveel mogelijk geld binnen te krijgen en daar zijn ze druk doende mee.
Vervolgens blijven er niet zoveel lopende "legio" contracten over.
Ik zie het zo: er zijn nu 60000 mensen die zich hebben aangemeld bij slv.
Voor dexia is van belang om er zoveel mogelijk geld uit te slepen. Dat doen ze onderhand dmv de vertragingstactiek.
Ze sturen gedupeerden het Dexia aanbod. Velen zullen daar in trappen.
Met als gevolg dat die groep dus afziet van hun rechten.
Anderen worden middels incasso en deurwaarders gedwongen hun schulden te betalen cq een regeling te treffen.
Blijft over een restant aantal: en dan, precies valt er niets meer te halen.
Dit proces gaat enkele jaren duren, maar ze hebben alle tijd. Juridisch gezien kunnen ze de rechtzaken jaren lang vertragen. En in die tijd wordt er binnen gehaald wat ze maar binnen kunnen halen.
Nu zouden ze bijvoorbeeld: 4 miljard euro kwijt zijn aan claims. Tegen de tijd dat er een uitspraak ligt, ik doe een schatting, hooguit een paar honderd miljoen.
Vervolgens is:
Dexia failiet danwel het geld is er niet.
Dit soort methodes past men altijd toe.
Zelfs op voorhand wordt daar rekening mee gehouden, voor dit soort mensen ben je niet meer als een pionnetje in hun berekening.
Alles wordt in geld uitgedrukt ook doem scennario's.

EE

Ongelezen bericht door EE »

Daarom mensen,

MET KLEM BETAAL MET ZEN ALLEN DE RESTSCHULD NIET.

R.Schuit

Ongelezen bericht door R.Schuit »

Bedankt voor je uitleg, we zijn en blijven dus gewoon de (***.) of het haasje.

R.Schuit

Kees

Ongelezen bericht door Kees »

Jos! Dit kan echt niet hoor. Boos zijn okee, maar dit soort teksten is volstrekt ongepast!

Groeten! Kees

Pieter

Ongelezen bericht door Pieter »

Beste Up,

Ergens heb ik gelezen dat moedermaatschappijen tov hun dochtermaatschapijen volgens het Nederlands recht eenzogenaamde 403 verklaring moeten indienen bij de KVK. Wat deze precies inhoud weet ik niet. Maar het gaat in iedergeval over de aansprakelijkheid bij de moedermaatschappij inzake schulden die veroorzaakt zijn door de dochtermaatschapij.

Mvg Pieter

Jan

Ongelezen bericht door Jan »

Pieter: 403 verklaring, dat klopt. Laat de moedermaatschappij van Dexia dat nu net niet gedaan hebben. Althans volgens het artikel in de Volkskrant.

Pieter

Jan,

Zit Dexia dan jurdisch wel goed in elkaar?
Als de schijnbare verplichte 403 verklaring niet is opgesteld.

Mvg Pieter

Maarten

Ongelezen bericht door Maarten »

Ja maar dat hoeft ook niet.
Dexia Nederland stelt haar eigen jaarrekening op. Die verklaring moet alleen afgegeven worden als de jaarcijfers van de dochter in de cijfers van de moedermaatschappij zijn verwerkt en er nagenoeg geen eigen financiéle verslaglegging van de dochter is. Dit is hier dus niet aan de orde.

groet Maarten

Pieter

In hoevere kan de moedermaatschappij Dexia Belgiën aansprakelijk gesteld worden inzake de schuldeisers?
Ik neem aan dat hiet Europese regelgevingen voor zijn. Wellicht incombinatie met het belgische rechtssysteem.

Mvg Pieter

up

Ongelezen bericht door up »

Pieter,
Ik weet het niet.
Maar ik ga niet leven met de illusie dat er wat in België valt te halen als het hier niet lukt.
Echt daar geloof ik niet in met of zonder europese richtlijnen.
Ik zie maar 1 mogelijkheid om kans te maken nog iets van je geld terug te zien en dat is:
op ZEER korte termijn tot een vergelijk te komen danwel een schikking, als dit niet lukt ben ik er zeker van dat we ons gelijk misschien met 10 jaar krijgen maar naar onze centen kunnen fluiten.
EN DAAROM: GEACHTE FORUM GEBRUIKERS WIE HEEFT GOEDE IDEEN OM ANDERE DOELTREFFENDER AKTIES TE ONDERNEMEN.

mvg
up

Andy

Ongelezen bericht door Andy »

En hoe is het om conservatoir beslag te leggen bij DEXIA?

gr. Andy

nes

Ongelezen bericht door nes »

Het is niet om een idee te geven aan onze advocaten (van de SLV) maar zouden zij niet als eerste van de rechter kunnen bedingen dat DEXIA afziet van de vordering van restschulden/incasso-acties totdat ze hun 'ongelijk' aantonen? Het is maar een suggestie...

nes

Zou een eerste stap richting de goede kant zijn.... en op welke gronden zou de rechter dit weigeren vraag ik me af;

G. Timmers

Ongelezen bericht door G. Timmers »

Nes,

Dan zou er een voorschot genomen worden op de eventuele uitspraak; volstrekt ondenkbaar helaas.

G. Timmers

nes

Timmers, het hoeft toch niet een voorschot op de uitspraak te zijn. Het is voor mij meer in de trant van 'stillleggen van alle activiteiten rondom invordering schulden' totdat er duidelijkheid gecreerd wordt. Dat heb je toch bijv. in problemen rondom bouwvergunningen, je gaat toch niet verder met bouwen, als er juridisch een probleem is of kortgezegd, om de problemen niet te verergeren, niet voor dexia en niet voor de slachtoffers, kunnen alle invorderingsactiviteiten toch stilgelegd kunnen worden?

Jos1

Ongelezen bericht door Jos1 »

Nes

Reeds enige tijd wordt er op dit forum gesproken om de resterende termijnen en het verlies wel te betalen maar niet aan Dexia maar op een rekening die onder beheer staat van een notaris. Afhankelijk van de uitspraak wordt dan het geld of aan de "beleggers" of aan Dexia uitgekeerd. Ik ben hiereen groot voorstander van, want dan heb je aan je betaalverplichting voldaan(geen negatieve BKR registratie) en je weet zeker dat je je geld terugkrijgt als Eegalease of Leaseverlies de zaak wint. De discussie is helaas doodgebloed maar ik vind dat LV of EL hier het voortouw in zou moeten nemen. Dan krijgen we tenminste wat waar voor ons geld.

Jos.

Gesloten