LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dexia moet aandeleninkoop bewijzen

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Ronbo

Re: Dexia moet aandeleninkoop bewijzen

Ongelezen bericht door Ronbo »

Wat ik hier volgens mij nog niet gelezen heb is het boekhoudkundige verhaal van aan-verkoop. Er moeten toch aan de belastingdienst sluitende boekhoudingen worden overlegd? Debiteuren, crediteuren, inkoop, verkoop? Hoe gaat dat in zijn werk bij zo'n club als Dexia?

rob69

Ongelezen bericht door rob69 »

nou there you have it!

dat bedoel ik, ben benieuwd de 25 ste

rob

Ronbo

Ongelezen bericht door Ronbo »

Maar hoe krijg je daar dan inzicht in als Dexia geen bewijzen overlegt. Kun je bij de belastingdienst aankloppen voor inzage?

rob69

nee bij de rechtzitting van 25 augustus

waar die advocaat erom heeft gevraagt of ze daadwerkelijk de aankoop kunnen bewijzen

rob

justice man 007

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Wat wordt als bewijs gezien/
C.q. wat volstaat als bewijs?

De administratie was onvoldoende, dan lijkt mij de enige bewijs de aan- en verkoopbewijzen van honderdduizend aandelencontracten.
Anders is er wel degelijk met (otc) opties gewerkt worden, iets wat volgens het contract niet zou mogen, wat weer inhoud dat de restschuld vele male lager is dan nu wordt gesuggereerd door Dexia en dat mede al om die reden de contracten als vernietigd (nietig) beschouwd moeten worden.
Ook wanneer Dexia zelf voor effectenbeurs heeft gespeeld is dit in strijd met de regels en ook om die reden kunnen alle contracten vernietigd worden.

m.v.g. justice man

rob69

ik hoop et man!we zullen zien de 25ste

ik ga alvast duimen

rob

geldweg

Ongelezen bericht door geldweg »

Als ze voor diverse contracten gelijktijdig hebben aangekocht moeten de gekochte aandelen op die datum gelijk zijn aan het aantal gesloten contracten. stel er zijn op 2 juni 2000 40 contracten gesloten en zij hebben de juiste hoeveelheid aandelen gekocht en dit later in de administratie bij de juiste persoon boeken klopt alles volgens mij.
Volgens mij gebeurt dit ook bij een beursgang, een bank moet x aantal aandelen voor diverse klanten kopen en koopt deze in 1 order in. Later boeken ze het door naar de juiste klant met juiste hoeveelheid.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

25 augustus komt er hopelijk een uitspraak al of niet huurkoop voor eegaleasers.

Hollander

Ongelezen bericht door Hollander »

Geldweg, dat is te simpel gedacht. Legio zei zelf vaak: de aandelen zijn al voor u gekocht.

Dus als ze op maandag 1000 aandelen kopen, en op dinsdag 400, maar op maandag zijn er contracten voor 900 aandelen gesloten, en op dinsdag voor 500, dan vind ik toch dat ze kunnen zeggen dat de aandelen daadwerkelijk gekocht zijn.

thoompy

Ongelezen bericht door thoompy »

we zullen even moeten afwachten met wat ze komen.Toch hoor je sterk dat ze al een antwoord hebben .
Het zal me ook niets verbazen .
Wel hoor je dat steeds meer rechtbanken op een lijn zitten en dat is goed nieuws.
Maar om alle hoop op die aankoop te zitten ,ik hoop het voor ons alle maar toch :?

Jos1

Ongelezen bericht door Jos1 »

Aan Hollander

Als dat werkelijk gebeurd zoals jij zegt, tegen welke koers worden ze dan bij jou in rekening gebracht? Koersen kunnen nl. nogals een verschillen van dag tot dag en uit eerder ondrzoek van TROSRADAR is gebleken dat LL niet altijd de juiste koersen heeft vermeld in de afrekening.

Groet

Jos

willem S

Ongelezen bericht door willem S »

Justice man....
Als er met OTC opties is gewerkt...... Hiervan is reeds bewijs, in uitspraken en in correspondentie met Dexia. Dus dat is geen vraag meer.

Dit maakt het alleen maar gunstiger voor de gedupeerden. En wel om het volgende:

OTC opties vallen volgens Dexia niet onder de NR99. Maar in de juridische documenten dexia aanbod, worden ze wel heel duidelijk onder deze regelgeving geschoven (door Dexia zelf!). Dus dit eerdere idee van Dexia zal geen stand houden.

Zij gebruikten het argument om te voorkomen dat zij een zepert zouden krijgen doordat NR99 met voeten was getreden..... Maar hier gingen ze regelrecht de mist in. Want wat stelt Nijhuis! Als het niet een effectenhandeling is, dan valt het dus wel onder de WCK. Het is of een effectenhandeling, of een ordinaire lening (dus WCK).

Groet Willem

Gesloten