LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dexia s antwoord op een 5-tal algemene verwijten
Dexia s antwoord op een 5-tal algemene verwijten
Vandaag een brief gehad van Dexia.
Zij weerlegden een aantal verwijten onzerzijds.
zoals:
-het niet meetekenen vd partner
-het niet weten dat je je maandelijkse inleg kon kwijtraken
ook het niet weten dat je moest bijbetalen.
-de door je afgesloten effectenlease overeenkomst past
niet in je persoonlijke situatie.
-Dexia heeft niet voldaan aan de margin-verplichtingen.
(zorgplicht)
-Dexia hanteerde agressieve telefonische verkoopmethodes en
handelt in strijd met het verbod op cold calling.
Deze standpunten worden weerlegd in volgens Dexia juridische positie Dexia. Zo noemden ze het.
Ze vermelden ook in de brief, dat voor zover je klacht betrekking mocht hebben op voorlichting door tussenpersonen , zij je erop wijzen dat zij in beginsel niet verantwoordelijk zijn voor het handelen of nalaten van tussenpersonen, ZOALS OOK BLIJKT UIT DE JURISPRUDENTIE VAN DE KLACHTENCOMMISSIE DSI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Al met al hun standpunten en geen officiele uitspraak van de rechter die vermoedelijk deze onzin niet eens aan zal horen van Legio.
We moeten deze punten goed onderbouwen om zo een goede kans te maken op de rechtzaak die er ZAL KOMEN BINNENKORT.
En DSI VERTROUW IK DUS OOK NIET, DAT DEED IK AL NIET!!!!!
Sonja
Sonja.
Zij weerlegden een aantal verwijten onzerzijds.
zoals:
-het niet meetekenen vd partner
-het niet weten dat je je maandelijkse inleg kon kwijtraken
ook het niet weten dat je moest bijbetalen.
-de door je afgesloten effectenlease overeenkomst past
niet in je persoonlijke situatie.
-Dexia heeft niet voldaan aan de margin-verplichtingen.
(zorgplicht)
-Dexia hanteerde agressieve telefonische verkoopmethodes en
handelt in strijd met het verbod op cold calling.
Deze standpunten worden weerlegd in volgens Dexia juridische positie Dexia. Zo noemden ze het.
Ze vermelden ook in de brief, dat voor zover je klacht betrekking mocht hebben op voorlichting door tussenpersonen , zij je erop wijzen dat zij in beginsel niet verantwoordelijk zijn voor het handelen of nalaten van tussenpersonen, ZOALS OOK BLIJKT UIT DE JURISPRUDENTIE VAN DE KLACHTENCOMMISSIE DSI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Al met al hun standpunten en geen officiele uitspraak van de rechter die vermoedelijk deze onzin niet eens aan zal horen van Legio.
We moeten deze punten goed onderbouwen om zo een goede kans te maken op de rechtzaak die er ZAL KOMEN BINNENKORT.
En DSI VERTROUW IK DUS OOK NIET, DAT DEED IK AL NIET!!!!!
Sonja
Sonja.
Re: Dexia s antwoord op een 5-tal algemene verwijten
Beste sonja
Ook DSI kan er niet meer omheen.
Het mag wel duidelijk zijn waarom dsi alle zaken omtrent dit onderwerp in de wacht kamer heb gezet.
Ook bij dsi lezen ze kranten en ook zij willen in de toekomst nog blijven werken .
Er komt een oplossing zolang er maar niemand op dat aanbod ingaat.
Ze proberen zo veel mogelijk geld binnen te halen en daarna klapt de bv Kempen&Co het is te hopen dat den haag wakker word over deze boefen.
Het komt goed sonja geloof me ????????????????
Ook DSI kan er niet meer omheen.
Het mag wel duidelijk zijn waarom dsi alle zaken omtrent dit onderwerp in de wacht kamer heb gezet.
Ook bij dsi lezen ze kranten en ook zij willen in de toekomst nog blijven werken .
Er komt een oplossing zolang er maar niemand op dat aanbod ingaat.
Ze proberen zo veel mogelijk geld binnen te halen en daarna klapt de bv Kempen&Co het is te hopen dat den haag wakker word over deze boefen.
Het komt goed sonja geloof me ????????????????
Dag Sonja,
Allereerst nog bedankt voor je reactie op mijn topic van ongelukkig. Één mijner contracten loopt eind april a.s. af en ik kreeg dus ook een mooie brief van Dexia vandaag. In juni a.s. loopt nog een contract af, beiden Triple Effect. Aangezien ik deze contracten alleen heb getekend ben ik dus ook aangesloten bij Eegalease. In de brief van Dexia staan de 3 bekende punten: verkopen, overnemen of verlengen. Het hele forum staat er vol van,dus heb ik geschreven dat ik deze contracten als vernietigd beschouw en de resterende termijnen onder protest etc. betaal i.v.m. contractbreuk en Dexia de eis van vernietiging der contracten afwijst. Derhalve moeten ze zelf maar bekijken wat ze met de aandelen doen. Zo lang deze zaak onder de rechter is, betaal ik de restschuld niet. Kan jaren duren of niet mij maken ze niet meer gek. Ik ben blij met deze beslissing en ga afstand nemen van deze materie. Ik ben alle mensen op dit forum dankbaar voor hun mening dit maakte mijn besluitvorming wat makkelijker. En nu ga ik rustig afwachten. Trap niet in valkuilen en hopelijk neem je en alle anderen de juiste beslissing.
Succes en groetjes,
Albert.
Allereerst nog bedankt voor je reactie op mijn topic van ongelukkig. Één mijner contracten loopt eind april a.s. af en ik kreeg dus ook een mooie brief van Dexia vandaag. In juni a.s. loopt nog een contract af, beiden Triple Effect. Aangezien ik deze contracten alleen heb getekend ben ik dus ook aangesloten bij Eegalease. In de brief van Dexia staan de 3 bekende punten: verkopen, overnemen of verlengen. Het hele forum staat er vol van,dus heb ik geschreven dat ik deze contracten als vernietigd beschouw en de resterende termijnen onder protest etc. betaal i.v.m. contractbreuk en Dexia de eis van vernietiging der contracten afwijst. Derhalve moeten ze zelf maar bekijken wat ze met de aandelen doen. Zo lang deze zaak onder de rechter is, betaal ik de restschuld niet. Kan jaren duren of niet mij maken ze niet meer gek. Ik ben blij met deze beslissing en ga afstand nemen van deze materie. Ik ben alle mensen op dit forum dankbaar voor hun mening dit maakte mijn besluitvorming wat makkelijker. En nu ga ik rustig afwachten. Trap niet in valkuilen en hopelijk neem je en alle anderen de juiste beslissing.
Succes en groetjes,
Albert.
NOOIT JE RESTSCHULD BETALEN BESTE MENSEN EN LAAT JE NIET BANG MAKEN.
GROETJES
GROETJES
Inderdaad nooit betalen beter is afwachten op de stichtingen. Ik kan het niet betalen.
Al wilde ik betalen dan ging het niet.
Ik hoop wel dat de stichtingen vaart maken met hun rechtzaak tegen Dexia.
Ik neem aan dat de aandeelhouders aan het einde van het kwartaal niet graag horen dat de winst is gekelderd doordat mensen hun (rest)schuld niet betalen!
Ik heb begrepen dat dexia monsterrechtzittingen voorbereid, waarbij meer dan honderd mensen ineens "berecht" kunnen worden.
Alvorens de rechter de stichtingen in het gelijk heeft gezet zit je juridisch nog aan het contract vast en moet je het contract gewoon naleven!
m.v.g. Ruud
Ik hoop wel dat de stichtingen vaart maken met hun rechtzaak tegen Dexia.
Ik neem aan dat de aandeelhouders aan het einde van het kwartaal niet graag horen dat de winst is gekelderd doordat mensen hun (rest)schuld niet betalen!
Ik heb begrepen dat dexia monsterrechtzittingen voorbereid, waarbij meer dan honderd mensen ineens "berecht" kunnen worden.
Alvorens de rechter de stichtingen in het gelijk heeft gezet zit je juridisch nog aan het contract vast en moet je het contract gewoon naleven!
m.v.g. Ruud
Ruud is dat zo van die monsterprocessen? Ik denk dat ik maar gauw inga op het aanbod van Dexia. Tegen zulke grote jongens kunnen we toch niet op ? Of zal ik niet betalen ik weer het nog niet.
Beste Janus,
ik ben geen dexia of tussenpersoonmedewerker.
Ik wil je zeker niet bang maken, zodat je van mening veranderd.
Maar als ik me even plaats in de situatie van dexia zou ik proberen middels o.a. het welbekende Dexia aanbod en proceesen de mensen snel tot betalen "te dwingen".
Ik hoop voor je dat ik ongelijk krijg; maar als jij van tienduizenden mensen nog een bedrag te goed hebt, en de mensen reageren op je aanmaningen niet, dan ga je toch ook actie ondernemenen, of niet dan?
Dexia doet/ gaat dat nu ook doen middels die "monsterprocessen".
Theoretisch gezien ben je contractueel nog altijd aansprakelijk voor het getekende en de bepalingen die in je contract staan.
Dat houdt in dat wanneer je kunt betalen je iedere maand rente moet betalen confirm je contract. En als het contract is afgelopen moet je de eventueel nog openstaande restschuld betalen, dat je hier wat korting op krijgt of bonus opties is alleen maar mooi meegenomen.
Daarom hoop ik dat stichting leaseverlies alles eraan doet/ zal doen om een spoedige uitspraak te bewerkstelligen van de rechter. Want nogmaals: zolang de rechter(s) geen positieve uitspraak doet voor de beleggers blijft het (lease)contract gewoon gelden!
In ieder geval veel sterkte!
m.v.g. Ruud
ik ben geen dexia of tussenpersoonmedewerker.
Ik wil je zeker niet bang maken, zodat je van mening veranderd.
Maar als ik me even plaats in de situatie van dexia zou ik proberen middels o.a. het welbekende Dexia aanbod en proceesen de mensen snel tot betalen "te dwingen".
Ik hoop voor je dat ik ongelijk krijg; maar als jij van tienduizenden mensen nog een bedrag te goed hebt, en de mensen reageren op je aanmaningen niet, dan ga je toch ook actie ondernemenen, of niet dan?
Dexia doet/ gaat dat nu ook doen middels die "monsterprocessen".
Theoretisch gezien ben je contractueel nog altijd aansprakelijk voor het getekende en de bepalingen die in je contract staan.
Dat houdt in dat wanneer je kunt betalen je iedere maand rente moet betalen confirm je contract. En als het contract is afgelopen moet je de eventueel nog openstaande restschuld betalen, dat je hier wat korting op krijgt of bonus opties is alleen maar mooi meegenomen.
Daarom hoop ik dat stichting leaseverlies alles eraan doet/ zal doen om een spoedige uitspraak te bewerkstelligen van de rechter. Want nogmaals: zolang de rechter(s) geen positieve uitspraak doet voor de beleggers blijft het (lease)contract gewoon gelden!
In ieder geval veel sterkte!
m.v.g. Ruud
Ik heb ook een brief van Dexia gekregen met het aanbod nu weet ik niet of ik dit moet tekenen ik ga niet op het Dexia aanbod in, wat is nu verstandig wel of niet tekenen en als ik teken dan onder protest?
Jaap niet tekenen. Afwachten wat de rechter zegt.
Bedankt, Klaas en Piet,
Er staat ook iets in van als ik niet ga tekenen dat ik ook geen rechten meer heb bij DSI?
Er staat ook iets in van als ik niet ga tekenen dat ik ook geen rechten meer heb bij DSI?
Jaap de DSI deugt niet eerst kon je daar gratis terecht met je klacht en nu moet je € 125,00 betalen en hun advies is bindend. Gewoon naar SLV gaan.
Klopt. hun advies is bindend. einde verhaald.
Slv is het juiste adres.
sonja.
Slv is het juiste adres.
sonja.
Hoe bedoel je einde verhaald? of einde verhaal ?
Ik vind jullie geen aanwinst voor het forum!
einde verhaal.
betalen aan hun.
Kan dan niet verder procederen.
eind.. einde .. end.. fini.. nada.. afgelopen.. klaar..
betalen aan hun.
Kan dan niet verder procederen.
eind.. einde .. end.. fini.. nada.. afgelopen.. klaar..
Sonja,
Niet serieus nemen die twee uit Spanje.
groet
Niet serieus nemen die twee uit Spanje.
groet
Ik weet niet helena, soms zeggen ze wel iets zinnigs wat
echt belangrijk kan zijn.
Maar toch bedankt.
toch altijd wel een hoog cijfer gehaald voor spelling op
school, maar ja, in het heetst van de strijd....
echt belangrijk kan zijn.
Maar toch bedankt.
toch altijd wel een hoog cijfer gehaald voor spelling op
school, maar ja, in het heetst van de strijd....
Sonja,
Weet ik toch.
Ik volg je al een tijdje en je bent gewoon heel serieus bezig met de zaak. Zij (nog) niet.
Groet
Weet ik toch.
Ik volg je al een tijdje en je bent gewoon heel serieus bezig met de zaak. Zij (nog) niet.
Groet
Dank je helena.
Met zijn allen kom we er wel.
groet, Sonja..
Met zijn allen kom we er wel.
groet, Sonja..