LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dexia wil zo lang mogelijk tijd rekken

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
RP1975

Dexia wil zo lang mogelijk tijd rekken

Ongelezen bericht door RP1975 »

Menigen zullen met gemengde gevoeldens de uitspraak van de rechtzaak tegemoet zien die de St. Leaseverlies voert met Dexia.

Dexia is nooit van plan geweest om te schikken met gedupeerden van hun wanproducten. Het enige wat ze wilden was die commissies en stichtingen zo lang mogelijk aan het lijntje houden zodat ze lekker ongestoord door konden gaan met mensen dagvaardigen. En dan gaan ze na een eventueel verlies na de uitspraak in juli 2004 in beroep en kunnen ze in de tussentijd weer ongestoord hun gang gaan. Dexia kan dan alle tijd nemen die het wil om iedereen te dagvaardigen en zo veel moglijk geld proberen binnen te halen. Leve de criminaliteit.

Zit er dan niets anders op dan een rechtzaak om tot een overeenstemming te komen voor de gedupeerden? Ik en duizenden anderen voelen heel weinig voor langslepende rechtzaken, wij willen ook verder met ons leven. Dexia maakt het niet uit wie er geruineerd wordt, zo veel mogelijk geld binnenhalen. Dat zijn de instructies van Dirk Bruneel aan zijn mede-oplichters.

RP

justice man 007

Re: Dexia wil zo lang mogelijk tijd rekken

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Het enige wat je kan doen om niet gedagvaard te worden door Dexia is zelf een advocaat in de arm te nemen en Dexia te dagvaarden.
Zolang de “zaak” bij de rechter ligt heb je even rust.
Daarbij vallen de advocaatkosten bij het overgrote deel in het niet bij de vordering die Dexia zal krijgen wanneer het van je wint omdat je géén advocaat hebt genomen.
Dan betaal je naast je restschuld en eventueel nog openstaande maandtermijnen ook de proceskosten.
Dan ben je echt wel meer geld kwijt dan een advocaat nu te nemen.
Het is nu geld investeren en vechten of rustig wachten tot je naar de “slachtbank” geroepen wordt.

m.v.g. justice man

RP1975

Tuurlijk, is ook wel zo. Alleen wacht ik liever totdat Dexia mij dagvaardigd alvorens ik een advocaat inschakel. Ik zie dan wel weer wat ik dan doe. Hopelijk is er tegen die tijd al meer bekend over de nog lopende zaak met de SLV. Tot die tijd wacht ik het gewoon af, hopelijk wacht Dexia dit ook. Ze mogen van mij alle tijd nemen die ze willen. Ik weet overigens niet hoe lang het gemiddeld duurt voordat ze met een incassobureau komen en vervolgens met de dagvaardiging.

Groet,

RP

Margriet

Ongelezen bericht door Margriet »

RP
Ik kan alleen voor mezelf spreken maar,als je wilt wachten op de Dexia dagvaardiging dan kun je NIET meer met de gezamelijke groep meedoen(gevolg hogere kosten). Ik was net 1 dag telaat om mee te doen met de gezamelijke advocaat en moet het nu alleen doen (met wat hulp) Bij ons heeft het een klein half jaar geduurd voordat we gedaagd werden,na de eindafrekening en de incasso's.
Besef wel de enorme stress die dit teweeg brengt en als je gezamelijk gaat heb je steun aan elkaar een soort "lotgenotencontact"
Sterkte met je beslissing en klik eens op het envelopje van Piet of Ton van Aert.
Groet Margriet.

RP1975

Margriet,

Wat bedoel je precies met gezamelijke advocaat? De rechtzaak van de SLV tegen Dexia? Ik weet niet precies wat ik daarvan moet verwachten. Ik heb namelijk gelezen dat je geen aanspraak meer maakt op een eventuele winst door de SLV als je zelf bent gedagvaardigd.

Vraag: Stel dat SLV nu wint, dan zou ik evt. aanspraak kunnen maken op die uitspraak. Daarna gaat Dexia in beroep en inmiddels hebben ze mij ook gedagvaardigd, maak ik dan nog steeds aanspraak op die eerdere uitspraak van de rechter? Weet iemand dit misschien?

Ik hoor het wel.

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

Van de site van Leaseverlies:
Hoe moet ik omgaan met deurwaarders, aanmaningen, en incassoprocedures?

LET OP! Laat u het aankomen op een procedure en doet de rechter definitief uitspraak over onderwerpen die ook in de collectieve actie spelen, dan kunt u later GEEN beroep meer doen op een uitspraak in de collectieve actie van de Stichting.
Groeten,
Piet

Margriet

Ongelezen bericht door Margriet »

RP

Met een gezamelijke advocaat bedoel ik dat je met meerdere gedupeerden Dexia kunt gaan dagen wat dus de kosten aardig drukt en je hebt een advocaat die op de hoogte is van de Dexiaproblematiek.
In Nederland zijn al verschillende groepen bezig om Dexia te dagvaardigen,Als je meer wil weten klik dan op het envelopje van Ton van Aert of Piet.Ik bedoel dus NIET de actie die stichting Leaseverlies onderneemt ,maar de actie nav.Pay-back.
Groet Margriet.

Gesloten