LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] divident uitkeren
divident uitkeren
Ik had een vraag ik heb ING A-HOLD en ABN bij legio, nu mijn vraag al deze aandelen keren divident uit, maar waarom heb ik als Legio-lease klant daar nooit wat van gezien???
Re: divident uitkeren
In de folders en advertenties van de WinstVerDriedubbelaar stond steeds:
"De premie voor het recht en de plicht om het tweede en derde aandelenpakket te mogen kopen tegen dezelfde prijs als het eerste pakket is gelijk aan het bruto dividend uitgekeerd in ..... Mocht het zo zijn, dat er minder dividend wordt uitgekeerd dan verwacht, dan wordt het verschil pas aan het einde van de looptijd verrekend.".
In de rekenvoorbeelden die daarna worden gegeven, wordt e.e.a. nog eens inzichtelijk gemaakt.
Conclusie: hardstikke duidelijk, waarom geen dividend is uitgekeerd, eventueel bestaat wel de kans dat premie dient te worden bijbetaald. Dat is niet waarschijnlijk, gezien het gevoerde dividendbeleid in de afgelopen jaren.
"De premie voor het recht en de plicht om het tweede en derde aandelenpakket te mogen kopen tegen dezelfde prijs als het eerste pakket is gelijk aan het bruto dividend uitgekeerd in ..... Mocht het zo zijn, dat er minder dividend wordt uitgekeerd dan verwacht, dan wordt het verschil pas aan het einde van de looptijd verrekend.".
In de rekenvoorbeelden die daarna worden gegeven, wordt e.e.a. nog eens inzichtelijk gemaakt.
Conclusie: hardstikke duidelijk, waarom geen dividend is uitgekeerd, eventueel bestaat wel de kans dat premie dient te worden bijbetaald. Dat is niet waarschijnlijk, gezien het gevoerde dividendbeleid in de afgelopen jaren.
Kwestie van goed lezen. In de winstverdriedubbelaar en altijd doen plan wordt het dividend ook gebruikt om de opties te kunnen kopen voor jaar 2 en 3.
Beste Jean,
Dan moet je wel duivelskunstenaar zijn omdat te lezen in de
informatie die door Legio is verstrekt. En wat wordt er ver-
volgens met deze opties gedaan? Niet ter afdekking van het
verlies want de berichten van aflopende contracten zijn
allemaal diep treurig.
m.v.g.
L. Blok
Dan moet je wel duivelskunstenaar zijn omdat te lezen in de
informatie die door Legio is verstrekt. En wat wordt er ver-
volgens met deze opties gedaan? Niet ter afdekking van het
verlies want de berichten van aflopende contracten zijn
allemaal diep treurig.
m.v.g.
L. Blok
Het staat er toch zo duidelijk.
Opties voor het RECHT en de PLICHT voor koop in 2e en 3e jaar. Dus zeker niet voor afdekking van neerwaarts risico.
Opties voor het RECHT en de PLICHT voor koop in 2e en 3e jaar. Dus zeker niet voor afdekking van neerwaarts risico.
Beste Adrie,
De klachtencommissie van DSI was het niet helemaal eens met
jouw conclusie (zie uitspraak KCD 2002-76) en die velde een
keiharde oordeel.
m.v.g.
L. Blok
De klachtencommissie van DSI was het niet helemaal eens met
jouw conclusie (zie uitspraak KCD 2002-76) en die velde een
keiharde oordeel.
m.v.g.
L. Blok
De opties zijn call opties, geven het recht om tegen een voorafgesproken prijs de aandelen te kunnen kopen.
Die worden hier gebruikt en worden ondermeer betaalt door het verdiende dividend. Winstverdriedubbelaar, ADP en tripleffect zijn complexe programmaas.
Heb ze geadviseerd/verkocht maar alleen als klanten er om vroegen of het idee hadden als ze binnen 3 jaar hun doel konden behalen. Daar ben ik niet kapot van, toen niet en nu niet. Beleggen, hoe dan ook, doe je op langere termijn met een grotere spreiding.
Die worden hier gebruikt en worden ondermeer betaalt door het verdiende dividend. Winstverdriedubbelaar, ADP en tripleffect zijn complexe programmaas.
Heb ze geadviseerd/verkocht maar alleen als klanten er om vroegen of het idee hadden als ze binnen 3 jaar hun doel konden behalen. Daar ben ik niet kapot van, toen niet en nu niet. Beleggen, hoe dan ook, doe je op langere termijn met een grotere spreiding.
Beste L.Blok,
In die uitspraak wordt niet over dividend gesproken/geoordeeld!
Over het geschil in 2002-76 is overigens het laatste nog niet gezegd. Naar ik heb begrepen is Dexia in hoger beroep
gegaan.
Beste Jean,
Er worden tevens putopties verkocht. Daar wordt premie voor ontvangen. Die opties zorgen voor de PLICHT.
In die uitspraak wordt niet over dividend gesproken/geoordeeld!
Over het geschil in 2002-76 is overigens het laatste nog niet gezegd. Naar ik heb begrepen is Dexia in hoger beroep
gegaan.
Beste Jean,
Er worden tevens putopties verkocht. Daar wordt premie voor ontvangen. Die opties zorgen voor de PLICHT.
ok, als die opties nu gekocht zijn van de divident
en dat de maand premie dus 'rente' is
waarom moet ik dan ook het eerste jaar volledige rente betalen over het complete bedrag, terwijl ik maar 1/3 van het bedrag daadwerkelijk geleend heb??
en dat de maand premie dus 'rente' is
waarom moet ik dan ook het eerste jaar volledige rente betalen over het complete bedrag, terwijl ik maar 1/3 van het bedrag daadwerkelijk geleend heb??
Al vanaf dag 1 dat je gebruik maakt van het produkt is in princiepe het totaal bedrag al van "jouw". Dus over het totale bedrag betaal je de rente.
Die opties zijn er voor de bank om het recht te hebben om aandelen in het 2 en 3 jaar aan te kunnen kopen voor de prijs als afgesproken bij afsluiten van het contract.
Die opties zijn er voor de bank om het recht te hebben om aandelen in het 2 en 3 jaar aan te kunnen kopen voor de prijs als afgesproken bij afsluiten van het contract.
Beste Jean,
Begrijp ik je goed als tegen het 2e jaar de koersen nogal
zakken dat de winst voor Legio is, de koers van het 1e jaar
wordt ons dan toch in rekening gebracht.
m.v.g.
L. Blok
Begrijp ik je goed als tegen het 2e jaar de koersen nogal
zakken dat de winst voor Legio is, de koers van het 1e jaar
wordt ons dan toch in rekening gebracht.
m.v.g.
L. Blok
Beste Adrie,
Dexia kan niet in beroep want een uitspraak van DSI is bin-
dend als het in het geding zijnde bedrag lager is dan
100.000 euro. Dit was het geval met de genoemde uitspraak.
Ik had het niet over de divident maar over het hele product.
m.v.g.
L. Blok
Dexia kan niet in beroep want een uitspraak van DSI is bin-
dend als het in het geding zijnde bedrag lager is dan
100.000 euro. Dit was het geval met de genoemde uitspraak.
Ik had het niet over de divident maar over het hele product.
m.v.g.
L. Blok
Beste Rob, Jean,
Inderdaad: in het eerste jaar is de hoofdsom 1/3; in het tweede jaar 2/3; in het derde jaar volledig.
Men zou met variabele oplopende rentebedragen kunnen werken. Door een vast bedrag te vragen, wordt in het eerste jaar als het ware een spaarpotje gemaakt, om met name het derde jaar te financieren. Met enig gereken is te achterhalen, dat e.e.a. juist wordt berekend.
Daarnaast biedt men ook vaak de mogelijkheid om alle rente in een keer vooraf te betalen. Alsdan krijgt men (bijvoorbeeld) 10% korting.
Beste L.Blok,
De winst die jij bedoelt is voor de koper van de putopties. De klanten, vertegenwoordigd door Legio-Lease, zijn de verkoper (ook wel schrijver genoemd). Legio-Lease zoekt een tegenpartij die tegen betaling van premie het recht verwerft aandelen tegen een vaste prijs te verkopen. Bij een koers onder de afgesproken uitoefeningsprijs zal die dat zeker doen. Alsdan heeft Legio-Lease de PLICHT de aandelen af te nemen.
Voor de calloptie werkt e.e.a precies andersom.
Ps. De tegenpartij kan iedere optiehandelaar waar ook ter wereld (dus ook buiten Dexia) zijn.
Dividend.
Legio-Lease heeft gedurende de looptijd steeds grotere pakketten in bezit, dus ontvangt ook een steeds hoger dividend bedrag. Uit de folder die ik nog bezit, blijkt dat ze keurig (tot op de cent nauwkeurig) terugrekenen naar constante maandbedragen.
Opties/dividend
Ontvangen dividend
Ontvangen premie verkochte putoptie
Optellen
Uit dit totaalbedrag wordt vervolgens de calloptie betaald.
Inderdaad: in het eerste jaar is de hoofdsom 1/3; in het tweede jaar 2/3; in het derde jaar volledig.
Men zou met variabele oplopende rentebedragen kunnen werken. Door een vast bedrag te vragen, wordt in het eerste jaar als het ware een spaarpotje gemaakt, om met name het derde jaar te financieren. Met enig gereken is te achterhalen, dat e.e.a. juist wordt berekend.
Daarnaast biedt men ook vaak de mogelijkheid om alle rente in een keer vooraf te betalen. Alsdan krijgt men (bijvoorbeeld) 10% korting.
Beste L.Blok,
De winst die jij bedoelt is voor de koper van de putopties. De klanten, vertegenwoordigd door Legio-Lease, zijn de verkoper (ook wel schrijver genoemd). Legio-Lease zoekt een tegenpartij die tegen betaling van premie het recht verwerft aandelen tegen een vaste prijs te verkopen. Bij een koers onder de afgesproken uitoefeningsprijs zal die dat zeker doen. Alsdan heeft Legio-Lease de PLICHT de aandelen af te nemen.
Ps. De tegenpartij kan iedere optiehandelaar waar ook ter wereld (dus ook buiten Dexia) zijn.
Dividend.
Legio-Lease heeft gedurende de looptijd steeds grotere pakketten in bezit, dus ontvangt ook een steeds hoger dividend bedrag. Uit de folder die ik nog bezit, blijkt dat ze keurig (tot op de cent nauwkeurig) terugrekenen naar constante maandbedragen.
Opties/dividend
Ontvangen dividend
Optellen
Beste Rob, Jean,
Beste L.Blok,
Dividend.
Opties/dividend
Ontvangen dividend
Optellen
Beste L.Blok,
Dividend.
Opties/dividend
Ontvangen dividend
Optellen
Oops, twee keer dezelfde tekst. Dat was niet de bedoeling.
Beste L.Blok,
Aan begin deze discussie was mijn referentie "het staat er zo duidelijk" een verwijzing naar voorlichting over dividend. Daarover heeft DSI niet inhoudelijk geoordeeld.
Beste L.Blok,
Aan begin deze discussie was mijn referentie "het staat er zo duidelijk" een verwijzing naar voorlichting over dividend. Daarover heeft DSI niet inhoudelijk geoordeeld.
Heer Blok, zo zou je het kunnen interperteren, maar ook andersom als de koerzen giga zakken dan is er een nadeel voor Legio omdat er een afgesproken prijs ligt.
Beste Adrie,
Ik heb geen folder of advertentie gehad, maar ik ben bena-derd via cold calling.
Van de zeer sumiere informatie die ik ontving bij het contract was alleen een rekenvoorbeeld bijgevoegd en verder
niets over de door jouw genoemde informatie.
Ik heb het voor de zekerheid nog even nagelezen maar het is
niet te vinden.
m.v.g.
L. Blok
Ik heb geen folder of advertentie gehad, maar ik ben bena-derd via cold calling.
Van de zeer sumiere informatie die ik ontving bij het contract was alleen een rekenvoorbeeld bijgevoegd en verder
niets over de door jouw genoemde informatie.
Ik heb het voor de zekerheid nog even nagelezen maar het is
niet te vinden.
m.v.g.
L. Blok
Klopt, staat er ook niet in, is zeg maar inside info die wel verteld kon worden als de klant erom zou vragen. De insteek echter voor de meeste mensen was om voor weinig geld per maand binnen 3 jaar een heel stuk rijker te mogen worden. Kan ook eigenlijk helemaal niet, 3 jaar is erg kort, een gegeven in beleggen is tijd (horizon vanaf minstens 5 maar beter 10 jaar) en spreiding, niet 3 fondsen maar bijvoorbeeld 10. Een schrale troost; heb ze ook gehad echter de mazzel dat ik ze net voor de crashes heb afgekocht, in het 3e jaar, kleine boete maar er toch geld aan over gehouden. Het spijt me voor jullie situatie. Heb zelf ook bijna nooit een wver3dubbelaar aangeboden aan klanten, een AEX plus/Allround is interessanter, voor iedereen.
Beste Jean,
Waarom heeft Legio dit product dan op de markt gebracht als
je zelf zegt dat dit niet in 3 jaar kan. Wellicht toch val-
se voorlichting?
m.v.g.
L. Blok
Waarom heeft Legio dit product dan op de markt gebracht als
je zelf zegt dat dit niet in 3 jaar kan. Wellicht toch val-
se voorlichting?
m.v.g.
L. Blok
Veelvuldig ontving ik de afgelopen jaren mailings van Legio-Lease. Die mailings waren steeds voorzien van een folder met de informatie over call-/putopties en dividend, evenals rechten/plichten en rekenvoorbeelden, etc.
Ik ben zelfs nimmer telefonisch benaderd.
Mijn persoonlijke beleving is derhalve, dat ik steeds een goed beeld heb kunnen vormen op basis van de vrijwillig en ongevraagd verstrekte duidelijke informatie.
Ik ben zelfs nimmer telefonisch benaderd.
Mijn persoonlijke beleving is derhalve, dat ik steeds een goed beeld heb kunnen vormen op basis van de vrijwillig en ongevraagd verstrekte duidelijke informatie.