Hallo,
Wie kan mij vertellen waar dat divident eigenlijk vandaan komt, wat is dit eigenlijk ?
Heeft dit ook met de koers te maken ?
Vorig jaar heb ik nog een paar keer geld op mijn rekening van legio lease gekregen, dan vraag ik mij af hoe kan dat met deze koersdalingen, of heeft dat er niks mee te maken ?
bvd Harrie
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Divident vraag
Re: Divident vraag
harry,
dividend is een soort gedeelte van de winst die het bedrijf maakt en dat deelt met aandeelhouders
heeft niks met de koers te maken,maar alles met de winst van het bedrijf,
en ja.....bedrijfswinsten zijn zeker minder geworden,maar bij de aandelen die jij hebt valt dat wel mee,olie,uni maken goede winst,ing en ahold nu wat minder,
maar deze bedriijven hebben ook wat vet op de botten zoals dat heet,die kunnen een paar slechte jaren wel overleven,en dat dividend zal niet veel minder worden
dividend is een soort gedeelte van de winst die het bedrijf maakt en dat deelt met aandeelhouders
heeft niks met de koers te maken,maar alles met de winst van het bedrijf,
en ja.....bedrijfswinsten zijn zeker minder geworden,maar bij de aandelen die jij hebt valt dat wel mee,olie,uni maken goede winst,ing en ahold nu wat minder,
maar deze bedriijven hebben ook wat vet op de botten zoals dat heet,die kunnen een paar slechte jaren wel overleven,en dat dividend zal niet veel minder worden