Als ik de vonissen van de rechtbank over al dan niet huurkoop lees krijg ik het idee dat, omdat de ovk door dexia in deze vorm gegoten is, de zaken (lees aandelen) na de afloop van de ovk van rechtswege (het art. 1576) eigendom worden van lessee.
Aangezien dit artikel helemaal niet spreekt over verrekening van hoofdsom en restwaarde van deze zaken zou men het kunnen interpreteren dat IEDEREEN van rechtswege recht heeft op het restant van de aandelenwaarde. Men hoeft geen restschuld te betalen, aangezien deze toevoeging in het contract tegen art. 1576 indruist.
Dit betekent dat men alsnog het gehele aandelenpakket, of de waarde daarvan, krijgt. En alle achterliggende schulden voor Dexia zijn. Een strop van minstens 5 mld euro.
Het klinkt mij onlogisch in de oren, maar als de ovk RECHTENS nou eenmaal zo in elkaar steekt dan heeft dexia geen poot om op te staan.
Dit zou voor mezelf betkenen dat ik in 2000 geen uitkering van 3000 gulden (inleg 9000), maar 45.000 zou moeten ontvangen en de schuld voor Dexia. Ik ga er niet vanuit dat ik dit geld nog krijg, maar mocht de ovk ook door de rechters als bovenstaande worden uitgelegd is dt zeer goed nieuws voor gedupeerden. Ook niet eega's.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Doemscenario voor Dexia
-
Gast
Re: Doemscenario voor Dexia
Kan me niet voorstellen dat je dit zelf gelooft. Maak je niet blij met een dooie mus.