LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] doorgaan!?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
john

doorgaan!?

Ongelezen bericht door john »

Ons contract loopt op 7sept af; we hebben eenmalig 2269 ingelegd en moeten zoals het nu is 2800 euro bijbetalen.
Weet iemand wat het kost om het contract met een jaar te verlengen en is dit wijsheid of moeten we stoppen?
We hebben nog geen brief ontvangen van legiolease, maar denken er toch wel aan om te verlengen.

toet

Re: doorgaan!?

Ongelezen bericht door toet »

beste john Ik weet wel als je door gaat het je eigen risico is Je tekend bewust weer .radar helpt mensen voor een verlenging niet er na Wat er ook dik in zit dat je schuld groter wordt.Mijn tweede loopt 10 juli af zou ook kunnen besluiten met deze door te gaan .En de eerste die ze hebben verkocht zonder mijn toestemming met af betalen te regelen Maar dat gaat tegen al mijn rechtgevoel in.Ik haat schulden en legio gaat er rustig een aan zonder dat je er erg in hebt.Weet dat ze miljoenen op zij hebben gezet voor mensen die niet kunnen of willen betalen en daar hoor ik bij. met nog vele duizenden .Mijn advies is niet verlengen niet betalen Zij hebben veel mensen leed aan gedaan toet

Jan

Ongelezen bericht door Jan »

Toet, zoals jij het stelt zou Legio de schuld zijn van alle koersdalingen? Knap dat 1 bank dit zou kunnen bewerkstelligen, dat de economie wat slechter draait.
Toet, je weet van toeten nog blazen!

toet

Ongelezen bericht door toet »

legio heeft willens en wetens de mensen verkeerd in gelicht daar gaat het om zij hebben niet duidelijk gemaakt dat ze een lening aan gingen domme jan.begrijp je er nu echt niets van Vandaag de band aan gezet van de laatste af levering van radar.Ze zijn door hun gretigheid zelfs contracten aan gegaan van minderjarige.Zelf ben ik getrouwd in gemeenschap van goederen ik heb alleen een handtekening gezet dus ongeldig wordt nog eens duidelijk gesteld door deskundige in radar.Wij hebben er een lopen bij spaarbeleg voor 15 jaar die loopt nu een jaar of negen die hebben netjes een afspraak gemaakt en zijn bij ons thuis geweest .Die zijn geen lening voor je aan gegaan dus blijf je nooit met een restschuld zitten begrijp je het een beetje domme jan De mensen zijn belazerd .duizenden toet

Martien

Ongelezen bericht door Martien »

Ik heb LL aangetekend een brief gestuurd om, hangende allerlei juridische procedures, de zaak te bevriezen. D.w.z. ik niet betalen, zij niet innen. Toch blijven ze allerlei standaardbrieven sturen van: u heeft een achterstand e.d. Ik heb ze een brief gestuurd waarin ik eerst antwoord wil op mijn aangetekende brief. Tot nu toe niets meer gehoord, ik houdt jullie op de hoogte

Jan den Hartog

Ongelezen bericht door Jan den Hartog »

Mensen,
Wat maken jullie elkaar toch weer gek.
Niet betalen, betekent het niet nakomen van een contractuele verplichting. Dit kan een negatieve BKR-status tot gevolg hebben (lees: vele jaren geen (andere) hypotheek kunnen aanschaffen, sowieso geen geld meer kunnen lenen, geen mobiele telefoon met abonnement kunnen afsluiten en ga zo maar door). Hele onverstandige actie dus.
De optie bij de winstverdubbelaar is afgesloten op het hele pakket (staat overduidelijk in het contract vermeld): klagen is dus wish-ful-thinking (lees nou eens wat het contract -1 A4tje- zegt). Ik begrijp de mensen die hierover zeuren dus echt niet. Als ik een cd-speler koop kan ik ook gaan klagen dat ik er niet mee kan rijden, maar dat kon ik van te voren ook weten. Als je het contract leest kunnen er geen verrassingen plaatsvinden (alleen de waarde van de aandelen verandert, maar ook die kan je zelf bijhouden op TT-pagina 553 van RTL 5).
Jullie zeggen van jezelf dat je niet wist wat je deed: nou ik geloof jullie; jullie zijn echt ontzettend dom (je gaat toch eerst lezen voordat je een handtekening zet?!)
M.v.g.
Jan

kokkie

Ongelezen bericht door kokkie »

nou Jan jij hebt makkelijk praten. Heb je weleens gehoord van `De beste stuurlui staan aan wal`. Blijkbaar ben jij er zo een die het zelf altijd denkt beter te doen en het idee heeft dat Dat`hem niet kan overkomen

Jan den Hartog

Ik beschouw mezelf niet als 'de beste stuurlui'. Ik heb op mijn eigen aandelen ook ontzettend veel verloren (ruim 53% in de min, met name vanwege een groot deel Aegon). Bij Legio heb ik -met volle bewustzijn (ik had namelijk het contract wel gelezen: doe ik met alles wat ik teken)- een "feest"-plan met Philips, Deutsche Tel, KPN en Nokia en die staat nu ruim 75% in de min (niet door Legio, maar door de daling van de koersen). Achteraf gezien een foute keus, maar achteraf gezien weet je alles. Ik ga ervan uit dat het allemaal nog wel goed komt binnen nu en 1 jaar, anders pech. Robeco-topman heeft het over een beurs van 600 eind 2002 en Corne van Zeijl zegt dat we binnen 12 maanden een 5 als eerste cijfer hebben. De verantwoordelijkheid bij Legio leggen vind ik erg sneu/zielig. Ik besef hierbij terdege dat Radar tendentieuze 'journalistiek' heeft bedreven, waardoor dit hele circus heeft kunnen gebeuren, maar toch..
Radar is ook nooit meer teruggekomen op het Erasmus-onderzoek dat achteraf door een onervaren stagiaire was geschreven en waarna de ECHTE erasmus onderzoek heeft gedaan waarbij Radar als leugenaar uit de bus is gekomen.
Kansloos programma in mijn ogen.

jeroen

Ongelezen bericht door jeroen »

Radar zou niet meer gereageerd hebben op het onderzoek van Erasmus i.o.v. Dexia? Moet u toch is gaan kijken naar...
De gestelde vragen liegen er toch echt niet om dacht ik zo.

Vragen Radar naar aanleiding onderzoek Erasmus Universiteit

Woensdag 5 juni werd het onderzoek van de Erasumus Universiteit naar de aan- en verkoopkoersen van Legio gepubliceerd. De redactie van Radar heeft met interesse kennis genomen van de resultaten van het onderzoek. De redactie heeft niet de intentie het onderzoek aan te vechten, maar er staan nog wel een aantal vragen open. Onderstaande vragen hebben wij voorgelegd aan de EUR.

Jan den Hartog

Beste Jeroen,
Bij jou groeit geen wantrouwen als blijkt dat 'het zorgvuldige door de Erasmus Universiteit gedane onderzoek' betreffende de aan- en verkoopkoersen door Radar in feite HELEMAAL NIETS met de universiteit te maken had!?? Radar heeft riool-journalistiek bedreven door beschuldigingen te uiten o.g.v. een papiertje van een simpele eerstejaarsstudentje. Nu is het onderzocht door 'wijze' mannen en daaruit blijkt niets onregelmatigs, maar nog vertrouw jij de Radar-redactie?! Ik beschouw die vragen als het niet durven toegeven dat je fout zat (grof gezegd: gezeik in de marge). Wederom blameert Radar zichzelf. Geloof toch geen sprookjes. Van de Stichting hoor ik ook nog steeds helemaal niets. Gewoon wachten op betere tijden ga ik doen en 't is jammer van die extra 45 Euro (ik stop met die kansloze stichting; bijbetalen ga ik al helemaal niet doen).
MVG
Jan

jeroen

Ongelezen bericht door jeroen »

U schrijft:
Radar is ook nooit meer teruggekomen op het Erasmus-onderzoek dat achteraf door een onervaren stagiaire was geschreven en waarna de ECHTE erasmus onderzoek heeft gedaan...

Ik schrijf:
Radar is wel teruggekomen op het Erasmus onderzoek...

Ik heb het niet gehad over wantrouwen of vertrouwen, ik heb alleen maar een vergissing uwerzijds uit de wereld geholpen.
Dat u nog gebruikt maakt van een RADAR forum is voor mij een raadsel gelet op uw voorbarige conclusies...

m. santegoets

Ongelezen bericht door m. santegoets »

Beste Jan

De meesten van ons zijn leken , daar waar het gaat om de handel in aandelen. Dat eenieder van zijn spaarcentjes iets meer probeert te maken dat de 2% die een bank je biedt is
ook normaal. Ik vind het verstandig dat de mensen niet zelf
op een beurs gaan lopen goochelen, maar daarvoor iemand in
huren die pretenderen daar verstand van te hebben. Legio
dus. Legio dient zorgvuldig met de centjes van de mensen
om te springen. Dat zij dit niet gedaan hebben is duidelijk.
Want laten we een ding heel duidelijk stellen.
De beleggingsexperts van banken en andere financiele instellingen hebben nooit deze blunders gemaakt.
Wat Legio onder solide fondsen verstond, waren op dat moment zwaar overgewaardeerde fondsen in hoogtij dagen.
(Je noemde zelf Aegon). Een expert ziet aan de kerncijfers van een bedrijf of het aandeel te duur is of koopwaardig.
Een kontrakt op basis van 3 jaar, afgesloten in hoogtijdagen is NIET zorgvuldig. Laat ik zelf KPN noemen
dat duikelde en duikelde en duikelde en door Legio als
solide fonds werd aangeduid, terwijl het bijna failliet was.

Als men dan vervolgens dit alles ziet gebeuren en NOG niets doet, dan vraag ik je........
Maar dat hoeft dan niet meer.....toch?

groetjes
Revo
is

J.S. Verdoelen

Ongelezen bericht door J.S. Verdoelen »

Beste Jan,

Je kunt wel vinden dat Radar zichzelf blameert maar ga je mij dan vertellen dat je de Consumentenbond ook niet serieus neemt ? De Consumentenbond heeft toch al heel wat rechtszaken gevoerd en weet dus wel degelijk waar ze wel en niet kansen voor de consument zien.

Voor jouw informatie : De Stichting Leaseverlies en de Consumentenbond gaan hand in hand binnenkort de strijd met Legio aan.

Je probeert mensen voor dom uit te maken (hetgeen ik nooit zou doen en dus jou nu ook niet) terwijl voor het einde van dit jaar het grootste financiële proces van de Nederlandse geschiedenis aanvangt.

Je bent naar mijn mening dan ook iets te negatief.

Hoogachtend,

J.S. Verdoelen

LDJ

Ongelezen bericht door LDJ »

Beste Jan,

Fijn dat er eindelijk iemand opstaat die zo te horen iets meer weet over beleggen dan de gemiddelde legio lease deelnemer. Ik houdt mijzelf er ook al enige tijd mee bezig en ben dus niet in een lease produkt gegaan. Wel in "gewone" aandelen (met mijn eigen spaargeld) en heb dus nu ook een aardig verlies te incasseren gekregen (alleen op papier want ik verkoop nog niet). Jammer dat al die mensen die snel even rijk dachten te worden niet goed gekeken hebben naar het produkt waar ze instapte, het lijkt me dat er veel zijn die veel te snel (en met dollartekens in de ogen) getekend hebben. Sorry, maar jullie moeten dan ook nu niet klagen dat je "op de blaren moet zitten". Wees blij met het advies van Jan, hij kijkt er op een reeele en nuchtere manier tegen aan, daar kunnen jullie alleen maar bij gebaad zijn.

msantegoets

Ongelezen bericht door msantegoets »

Beste Ldj

Uitgekauwd, uitgekauwd, uigekauwd
Wat moeten we hier nou mee?
Jij wilde misschien snel rijk worden en was zo eigenwijs
dat je dacht dit zelf wel te kunnen. Welnu, dan moet jij inderdaad op de blaren zitten. Anderen hebben de expertise
van legio ingehuurd, omdat die mensen WEL de zelfkennis
hadden om er zelf niet in te stappen. Verstandig toch?
En van zulke experts mag je toch wel wat meer verwachten.
Want iedereen kan immers klungelen net als jij, nietwaar?

Mensen doen mee met legio om er iets aan te verdienen...wat is daar mis mee? Legio verdient toch ook aan ons?

groetjes
Revo

Petje

Ongelezen bericht door Petje »

Taalcommissie Radar waarschuwt :

Volgens LDJ zijn we bij het advies van Jan "gebaad" (met een d, plons !!) en M. Santegoeds heeft op een "ui gekauwd" (zonder t, derde woord).
Hauden we het taalnifo noch wel un beetje op pijl ?

Petje.

pwj.hoozemans

Ongelezen bericht door pwj.hoozemans »

geachte taaldeskundige Petje,

Het moet wel M.Santegoets zijn dus met een t.!!!

mvg.pwj.hoozemans.

LDJ

Ongelezen bericht door LDJ »

Beste Revo,

Er zijn een paar belangrijke verschillen:
Ik klaag niet over mijn (nog niet genomen) verlies, ik constateer alleen dat het op papier nu zo is. LL beleggers klagen nogal, lees de andere posts er maar eens op na. Verder is het zo dat het afgelopen jaar elke annalist of andere beurskenner misgekleumd heeft in de markt die nu ontstaan is, hiebij maakt het dus niet uit inhoevere je er voor gestudeert hebt of niet. Verder staat voor mij heel duidelijk vast dat je een belegging in aandelen doet voor de lange termijn, zeker niet om snel even wat winst te pakken. De mensen die produkten van LL hebben gekocht hebben waarschijnlijk niet verder gekeken dan hun neus lang was en zagen toch echt voor het merendeel die dollar tekens in hun ogen. Als mensen er echt, zoals jij suggereert, over hebben nagedacht om externe expertise in te huren dan waren ze nooit terecht gekomen bij LL. Ze hebben waarschijnlijk zelfs het LL produkt nog nooit met andere produkten vergeleken, zoals je bv wel doet met de aankoop van een tv of zo. Verder kost het mij nog geen cent, hier lees ik alleen verhalen over mensen die 3 jaar maandelijks een bedrag storten en nu opeens nog meer moeten betalen om van hun contract af te komen.... Wie doet het dan slimmer?

Jan den Hartog

Een paar interessante reactie's gekregen op mijn schrijven.
Ik word beschuldigd van pessimisme: ik noem het realiteit.
Ik heb ondertussen nog niets gehoord van de Stichting of van de Consumentenbond (grootste fin. rechtszaak uit de gs lijkt me dus erg voorbarig).
'Legio heeft de expertise'. Ook dit is onjuist. Legio biedt een kant-en-klaar-produkt aan, zonder verdere pretenties, gaat daarbij uit van rendementen uit het verleden (dit lijkt mij het minst slecht) en doet niet aan actief vermogensbeheer. Nu lijkt het dat mensen (als het mis gaat) wel verwachten dat Legio ineens actief vermogensbeheer gaan bedrijven. Vreemd. Als je een Iglo-maaltijd koopt en er zitten geen champignons in (en dat staat ook op het pak) kan je moeilijk achteraf (als je het al op hebt) gaan zeuren dat er geen champignons inzaten (vreemde, maar treffende vergelijking).
Ik blijf erbij dat iedereen een eigen verantwoordelijkheid heeft en die ook moet nemen (het enige wat je moet doen is het lezen van het contract van 1 A4tje: dan was alles duidelijk geweest en waren forums als deze overbodig). Misschien verstandig om alsnog maar het contract erbij te pakken en te gaan lezen (dat voorkomt een hoop misplaatste beschuldigingen).
Jan

Loek

Ongelezen bericht door Loek »

Wat een verheffende discusies lees ik hier!

Laten we gewoon met elkaar afspreken dat er niet meer ge-
reageerd wordt op mensen zoals Jan den Hartog.
Ze dragen op geen enkele positieve wijze iets bij aan de
discussie en ik denk ook niet aan de gemoedsrust van mensen
die in de financiele problemen komen of gekomen zijn.
Dus nogmaals, niet meer reageren. Dan verdwijnen deze figu-
ren gewoon uit dit forum omdat ze geen respons krijgen!

Gesloten