LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSI: Eén grote amateuristische instelling

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Bezoeker

DSI: Eén grote amateuristische instelling

Ongelezen bericht door Bezoeker »

DSI: Eén grote amateuristische instelling

Vrij kort na de éérste uitzending van Radar over het Legio-debacle, heb ik een aanklacht ingediend bij het DSI. Dit heb ik gedaan nadat Legio/Dexia elke verantwoording en schuld had afgewezen. Omstreeks juni 2002 (zolang duurde het voordat Legio/Dexia elke aansprakelijkheid afwees) heb ik mijn klaagschrift ingediend bij DSI. Nu, ruim anderhalf jaar later, weet ik nog steeds niet of mijn klaagschrift in behandeling wordt genomen bij DSI. Tientallen brieven en telefoontjes heb ik hierover naar DSI gestuurd maar tot nu toe krijg ik bijna geen response van DSI en telefonisch wordt er door medewerkers van DSI om de "hete brei" heen gepraat.
Afgelopen jaar, in september, kreeg ik van DSI te horen dat er een dossiernummer was toegekend aan mijn klaagschrift en dat ik op korte termijn te horen zou krijgen of mijn klaagschrift in behandelling zou worden genomen door de "Klachtencommissie". Wat schetste mijn verbazing dat ik notabene via de krant even daarna moest vernemen dat DSI alle klachten over Legio/Dexia voorlopig opschorte i.v.m. het "voorstel" wat Dexia had gedaan.

Wederom maar eens naar DSI gebeld waarom ik dit uit de krant moest vernemen en hoe men er bij kwam om alle klachten zomaar op te schorten zonder hier een gemotiveerde reden voor op te geven. Het "voorstel" van Dexia kon toch niet anders worden gezien als een "wurg" voorstel waarbij dan ook nog moest worden afgezien van het democratische recht om Dexia juridisch aan te pakken. Hier had de betreffende persoon, die ik aan de telefoon kreeg van het DSI geen passend antwoord op.
Daarna heb ik een brief zowel naar de Algemeen Directeur (dhr. Oosterholt) als naar de voorzitter van de Klachtencommissie (Prof. Mok) van DSI gezonden en mijn ernstige bezwaar kenbaar gemaakt over de lopende klacht. Van beide heren kreeg ik een nietszeggend antwoord terug dat wanneer ik geen genoegen nam met de procedure zoals nu gevolgd werd ik maar naar de burgerrechter moest stappen en Prof. Mok wees alle kritiek van de hand als zijnde niet relevant met de mededeling dat er niet meer gereageerd zou worden op mijn correspondentie.

Piet van PAYBACK had gelijk toen hij een tijdje geleden stelde dat het DSI een instelling was die kon worden vergeleken als "een slager die zijn eigen vlees keurt".

Nu, ruim anderhalf jaar later, weet ik nog steeds niet of mijn klacht in behandeling wordt genomen. Daarbij komt ook nog dat de uitspraken van de 15 klachten die als "voorbeeld uitspraken" voor de CGA zouden moeten dienen en die in october afgelopen jaar zijn behandeld en, zoals beloofd naar deze Commissie van dhr Oosting, nog voor het einde van afgelopen jaar daar een uitspraak over bekend zou worden gemaakt. Helaas, ook deze toezegging maakt DSI van geen enkele kant waar. Nu, drie maanden later na de behandeling van deze 15 klachten, schitterd DSI door totaal stilzwijgen hierover en wel zodanig dat de CGA nu ook zit te wachten op deze uitspraken van DSI en zodoende niet vooruit kan omdat dez uitspraken nog steeds niet bekend zijn.

Wat is dit voor een amateuritische instelling, het "DSI" en is dat dan de instelling die volgens Minister Zalm over voldoende kennis bezit en onafhankelijk zou zijn?? Het tegendeel lijkt bewaarheid ! ! Deze instelling is door de "Beurs" in het leven geroepen en zet bij de onafhankelijheid direct al vraagtekens. Daarbij moet elke klacht over een instelling de betreffende instelling geregistreerd staan bij het DSI anders wordt de klacht niet behandeld. Met andere woorden; als een instelling zich niet laat registreren bij het DSI dan wordt een klacht niet behandeld. Hoezo onafhankelijk??
Wie de moeite neemt om op de site van DSI te kijken onder uitspraken Klachtencommissie en dan onder "effectenlease" zal constateren dat er maar in het geheel zestien uitspraken hierover door de Klachtencommissie DSI zijn gedaan. Daarbij dient opgemerkt te worden dat er geen enkele uitspraak is gedaan in het jaar 2003 over effectenlease.

Mijn vertrouwen in DSI is na bovenomschreven ervaring(en) zo langzamerhand helemaal verdwenen!

JOOST1

Re: DSI: Eén grote amateuristische instelling

Ongelezen bericht door JOOST1 »

Stuur je klacht naar de leden van de 2de kamer AgneS Kant of een ander lid van ons parlement

Mischien dat zij vragen stellen aan de Minister

Joost

JL

Ongelezen bericht door JL »

Bezoeker volgens mij volg jij dit forum al heel lang, dus heb heb je ook alle topics over de DSI gelezen en nu kom je er achter dat het een stelletje amateurs zijn. Maar goed dat het wiel al uitgevonden is, vind je niet :!: :!: :idea: :idea: :roll: :roll:

thoompy

Ongelezen bericht door thoompy »

Het is een bom die op springen staat .
Het word moeilijk voor de DSI om nu nog tegen de burgelijkrechter in te gaan.
Er is een van die voorbeeld zaak die is voor geweest die gelijk is als de zaak van 12 november .
ook een trippe effet me alle gelijke bezwaren deze waren al bij de dsi bekend ver voor 12 nov .
Stel als dsi hier ongelijk in geeft?????????????
Dan is de geloof waardigheid behoorlijk in het gedrang.
Stel dat ze gelijk geven dan is een ding zeer duidelijk dexia heeft scheid gehad aan zorgplicht..........
Hoeveel komt er dan los.
De hoge heren zitten met een probleem geloof ik weet het

Karel

Ongelezen bericht door Karel »

JL,

Wat een rare reactie geef je hier!
Bezoeker volgens mij volg jij dit forum al heel lang, dus heb heb je ook alle topics over de DSI gelezen en nu kom je er achter dat het een stelletje amateurs zijn. Maar goed dat het wiel al uitgevonden is, vind je niet
Hier kom je toch pas achter indien je zo'n proces in gaat.
Zo te lezen is Bezoeker al vroeg genoeg begonnen en waarschijnlijk één van de eerste geweest die een klacht bij DSI heeft ingediend. Zoals dit uit zijn verhaal is te lezen heeft dit tot nu toe nergens toe geleid.
Dan is het makkelijk om te vertellen dat er al meerdere topics over DSI op dit forum staan maar dit komt als een soort mosterd na de maaltijd want men zit nu eenmaal in deze procedure.
Jouw reactie met o.a. het wiel slaat dus nergens op want de conclusie van Bezoeker is gebaseerd op het lange wachten wat hij heeft gedaan en tot nu toe geen enkel resultaat heeft opgeleverd.

Voortaan maar niet meer zo reageren!!

JL

Het was al vroegtijdig bekend dat de uitspraak van de DSI bindend is en dat je dus niet meer naar de burgerrechter kunt stappen. Het was toch een instelling waar je voor niets je klacht kenbaar kon maken.!! Later moest je geloof ik €45,00 betalen.

Dit is zo uitvoerig besproken op dit forum en het mij geheel niet duidelijk is waar deze topic opslaat :shock:

Karel

JL,

Dan is dat nog geen reden om goed te praten wat DSI doet want ze doen blijkbaar helemaal niets.
Als jij je afvraagd wat de reden van deze topic is, dan heb je dit bericht van Bezoeker niet goed gelezen want daarin staat toch heel nadrukkelijk vermeld zijn bezwaar tegen DSI en zeker als je weet dat de CGA hier op aan is gewezen. Je komt nu toch echt wat naief op me over.

JL

Geeft best een goed gevoel Karel :D Je bent juist naïef als je je klacht daar hebt ingediend. Je ziet nu de gevolgen. Maar ik weet wie de schrijver is van deze topic. Als jij dat zou weten dan zou je mijn reactie beter begrijpen.

Doei.

Karel

JL,

Weer zo'n vreemde reactie van je.
Je bent juist naïef als je je klacht daar hebt ingediend. Je ziet nu de gevolgen. Maar ik weet wie de schrijver is van deze topic. Als jij dat zou weten dan zou je mijn reactie beter begrijpen.
Dus ik begrijp dat bepaalde personen, wie dan ook, volgens jou geen recht hebben op een eigen mening? Dat gaat wel heel ver en speel je het erg op de man (vrouw)!
Zend de redactie van Radar naar jou de gegevens van een ieder die hier post??

JL

Karel geef me maar een e-mailadres dan zal ik het je bewijzen.

Karel

JL,

Wat zou jij willen bewijzen en waarom zou ik mijn emailadres moeten prijsgeven?? Omdat jij vindt dat iemand niet integer zou zijn bij het plaatsen van een topic. Nou, dan heb je hier het hele forum ter beschikking staan om het bekend te maken. Wees alleen wel voorzichtig want je vermoedens, en het woord zegt het al, zijn alleen daar op gebaseerd.
Voordat je het weet beschuldig je iemand valselijk. Ik begrijp werkelijk helemaal niet wat je nu wil bereiken!

Nog even een andere vraag. Dus jij vindt mensen die een klacht hebben ingediend bij DSI, dom en naief en wat heb je zelf al ondernomen om uit de problemen te komen???????

JL

Nog even een andere vraag. Dus jij vindt mensen die een klacht hebben ingediend bij DSI, dom en naief en wat heb je zelf al ondernomen om uit de problemen te komen???????
Dus vind ik mensen die naar de DSI zijn gegaan met de kennis dat er geen escape mogelijk is bij deze instantie niet slim.

Het beste hoor met de afwikkelingen.

p.s. ik snap niet waarom Bezoeker zelf niet reageert.
Laatst gewijzigd door JL op 20 jan 2004 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.

thoompy

Even voor de duidelijkheid dat ik ten strijde trok tegen dexia was het gegin 2000 .
Toen ik naar de rechter wilde om mijn gelijk te krijgen werd mijn verteld dat ik eerst mijn klacht moest neer leggen bij de dsi.
Met ander worden vroeger kon je pas na de rechter als dsi je klacht had geweigert.
Streker nog er werd zelfs verteld als je ongelijk kreeg bij de dsi dan kreeg je dat ook bij de rechter .
Zo belangrijk was de dsi
Het verhaal dat je naif bent als je ,je klacht bij de dsi neerlegt gaat voor vele niet op het kon toen niet anders..................

JL

Begin 2000 was er nog geen vuiltje aan de hand op de beurs. Wel waren er eind 2000 tekenen dat de koersen naar beneden gingen.

Volgens de jaaropgaaf van mijn WVD stond deze nog voor hfl. 7.200,00 in de winst. Toen deze eind juni 2001 afliep was ik ongeveer mijn inleg kwijt. Maar er was geen restschuld.
Laatst gewijzigd door JL op 20 jan 2004 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.

thoompy

Zo lang ben ik al in de weer .
En daarom was het toen ook allemaal anders...

JL

Volgens de jaaropgaaf van mijn WVD stond deze nog voor hfl. 7.200,00 in de winst. Toen deze eind juni 2001 afliep was ik ongeveer mijn inleg kwijt. Maar er was geen restschuld.

Thoompy misschien bedoel je begin 2002 :shock:

thoompy

Nee beste JL
Ik had al problemen eind 2000
Toen waren er nog geen problemen wat betreft wvd enz
ik had toen al een conflict met een advieseur
Zo doen de ben ik al in 2000 bij de dsi gekomen.
Maar zo lang word ik ook al aan het lijntje gehouden.
van daar....

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

De DSI is er voor ons allemaal.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

DSI onderwerpen ff bij elkaar houden.

Getsie

Ongelezen bericht door Getsie »

DSI is er om degenen die zich beroepen op misleiding af te wijzen en ze kansloos te laten, kijk maar eens naar de uitspraken op hun website.
90% kans op verlies............
En nog steeds wil de CGA deze zaken als prototypisch gebruiken.
Ik hoop van harte dat Pay-Back met haar acties resultaten boekt, die hebben geprobeerd om de CGA ervan te overtuigen dat DSI een oplichtersbende is.
Dus bedenk goed wat je met DSI doet :shock:

Gesloten