LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Duur rechtzaak

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Hilko

Duur rechtzaak

Ongelezen bericht door Hilko »

Wie weet hoelang zo'n rechtzaak duurt? Je leest verschillende verhalen maar welke expert kan dit precies vertellen hoevaak je in beroep kunt gaan etc?

legiogedupeerde

Re: Duur rechtzaak

Ongelezen bericht door legiogedupeerde »

Hilko,

Zo'n rechtzaak gaat heel lang duren. SLV heeft in haar reactie op het Dexia-aanbod zelf gezegd dat een 1e uitspraak over 1,5 a 2 jaar te verwachten is. En dat is dan nog maar de 1e uitspraak, waarschijnlijk laat een definitieve uitspraak 3-5 jaar (of nog langer) op zich wachten omdat Dexia en/of SLV al naar gelang de uitspraak in hoger beroep zal gaan en het tot aan het hoogste rechtsorgaan in Nederland zal spelen.

Intussen zal Dexia de restschulden al dan niet via incasso-bureau's en deurwaarders blijven innen. Ik denk niet dat je gedurende deze jarenlange rechtzaak de incassobureaus en deurwaarders van je af kan houden maw ze komen je schuld vroeg of laat toch een keer opeisen (hierbij ga ik er maar even vanuit dat 95% van ons gedupeerden niet het geld heeft om de aandelen over te nemen en even zovelen er niet over peinzen om het contract te verlengen met het risico op een nog hogere restschuld; en daar reken ik mijzelf ook toe).

Ik volg dit forum nu al een tijdje en heb alles al voor bij zien komen. Ook ik probeer tot een goed afgewogen beslissing te komen: heb echt hoofdbrekens over dit hele gebeuren (zeker na het Ahold debacle van vandaag, want die zit in mijn Winsverdriedubbelaartje). Kan steeds vaker de slaap niet vatten terwijl ik echt wel een relaxed persoon ben.

Maar wat ik eigenlijk met jullie wilde delen is een optie waaraan ik steeds meer begin te denken: wil INGAAN OP HET DEXIA-AANBOD (ja u leest het goed) en wel de variant van de renteloze lening. Heb sinds vandaag een restschuld van euro 10.000. Als ik kies voor deze optie los ik in 10.000/112,65 (mijn huidige maandelijkse inleg) in 7 jaar en nog wat maanden mijn restschuld af. Als ik NIET in ga op het Dexia aanbod moet ik dit bedrag in 1 keer ophoesten (die incassobureaus gaan echt wel komen). Dit geld ben ik zeer waarschijnlijk kwijt hoe de uitspraak in de rechtzaak ook gaat worden (als SLV wint, gaat Dexia failliet als ze dat al eerder niet zijn; laat staan als Dexia wint). En dat is nou precies mijn punt: in kleine stapjes los ik mijn restschuld af. Dat kan ik wel opbrengen, doe dat immers al 3 jaar en doet minder pijn in de portemonnee.

Ik vestig mijn hoop op het failliet gaan van Dexia op korte termijn door hun interne problemen dan wel door dat wij de rechtzaak gaan winnen binnen 7 jaar (en nog wat maanden). Stel dat Dexia over 2 jaar failliet gaat, dan ben ik (2x12x112,65) euro 2700 kwijt ipv euro 10.000 (HOPPA, tel uit je verlies!!). Als SLV over 6 jaar de rechtzaak wint, ben ik (6x12x112,65) euro 8100 kwijt ipv 10.000

Kijk het is natuurlijk anders als SLV de rechtzaak pas over 8 jaar wint, dan heb ik mijn restschuld sowieso afgelost maar dan hoop ik dat de krassen op mijn ziel van deze affaire al weer een beetje zijn dichtgesleten.

Wilde dit ff met jullie delen. ben benieuwd wat jullie hier van vinden. Veel sterkte met jullie beslissing!!

"een legiogedupeerde" uit Gouda

rick

Ongelezen bericht door rick »

Kan het niet zo zijn dat bij een faillisement van Dexia de zaak wordt overgenomen en dat je vrolijk door moet betalen aan de nieuwe eigenaar?? Ik denk niet dat je dan van alles af bent hoor.
Als ik niet kan lenen (denk van wel, maar stel) dan zou ik -hoe waardeloos ook- op dat aanbod van Derxia ingaan met renteloze lening. Dus ik snap je wel. Ik wil nl niet mijn vrouw en kinderen aandoen dat er deurwaarders komen, wat allerlei stress geeft Ik wil niet dat zij elke keer als de deurbel gaat denk "nee he, hier komt het dan". Ik ben van mening dat je allemaal toch je eigen situatie in de gaten moet houden, oiedereen kan wekl zeggen: samen sterk, we doen niets, maar dat is niet haalbaar denk ik voor een aantal mensen. Maarten, wat ga jij doen eigenlijk??

As

Ongelezen bericht door As »

Legiogedupeerde,

Ik ga hetzelfde doen als jij, bij mij loopt het in mei af, en ik zie ook geen andere oplossing dan in te gaan op een renteloze lening.

Linda

Ongelezen bericht door Linda »

Ik snap het wel, dat je aan een renteloze lenig denkt, maar dat is nou net wat Dexia wil. Het is een rotstreek van Dexia om zo klantjes te winnen. Hoe minder deelnemers aan de rechtzaak, hoe beter voor hun. Het is persoonlijk wat iederen doet, en ik weet het zelf ook nog niet. Maar ik recepteer ieder zijn standpunt, en dat is niet altijd zo op dit forum. Succes verder.

Sonja

Ongelezen bericht door Sonja »

Wat ik denk , is dat de uitspraak in ons voordeel zal zijn, en dat ongeacht of je getekend hebt voor Dexia, je het geld terug zal krijgen.
Ik weet het niet 100% zeker, maar ik denk dat die brief in dit geval ongeldig wordt.
Misschien kan dit uitgezocht worden.
Sonja.

Gesloten