LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dwaling door Legio

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Henk

dwaling door Legio

Ongelezen bericht door Henk »

In de brochures van Legio wordt een eventueel te maken winst in diverse scenario's voor de klant uitgerekend.
Nergens echter geven ze ook maar een indicatie van de hoogte van het financiële risico dat je loopt. Ik kan me voorstellen dat veel mensen het contract nooit getekend zouden hebben als duidelijk vermeld was dat je bij een koersdaling een verlies zou hebben van bijvoorbeeld f 9.000,- + restschuld, uitgaande van een driejarig contract van f 250,- per maand.
In de wet noemt men dit, dacht ik, dwaling: het achterhouden van voor de klant essentiële informatie. Op basis hiervan kun je volgens mij ontbinding van de overeenkomst vragen. Zijn er juristen in dit forum of bij de radarredactie die kunnen vertellen of ik het bij het rechte eind heb?
Verder wil ik nog kwijt dat Legio voor bijna al haar producten gebruik maakt van optieconstructies zonder dit te vermelden. Dat zou wel moeten omdat optieconstructies veel risicovoller zijn dan gewone aandelenbeleggingen.

Uit de vele reactie op dit forum blijkt duidelijk dat de meeste mensen geen idee hadden van de hoogte van de financiële risico"s,die het contact met zich meebracht.
Dus dat er feitelijk sprake van dwaling is geweest staat wel vast. Nu nog kijken of dat juridisch ook zo is.

Marcel

Re: dwaling door Legio

Ongelezen bericht door Marcel »

Ik denk dat je geen schijn van kans maakt. Zonde van je tijd. Zulke instanties zijn altijd ingedekt tot in de kleine lettertjes. Ik hoop alleen dat de overheid dit soort verkoop trukjes aanpakt.
Net zoals op een pakje sigaretten (Roken kan hartklachten veroorzaken). I.P.V. Winsten behaald in het verleden zijn geen garantie in de toekomst -> Legio kan schulden veroorzaken.

Gesloten