LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] E-mail van Agnes Kant. Woensdag a.s. een vervolg op het deba

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
L. Blok

E-mail van Agnes Kant. Woensdag a.s. een vervolg op het deba

Ongelezen bericht door L. Blok »

Zojuist ontving van Agnes Kant het onderstaande E-mail.
Daarin vertelde ze mij dat aanstaande woensdagavond er een vervolg komt op het debat van gisteren avond. De tijd staat nog niet helemaal vast maar voor verdere informatie verwijs ik naar haar e-mail onderstaand.

m.v.g. L. Blok

Geachte mijnheer Blok,

Hartelijk dank voor uw e-mail over aandelenlease. In april 2002, direct na de eerste uitzending van TROS RADAR, heeft Jan Marijnissen de toenmalige minister van Financiën Zalm gevraagd of hij vond dat er sprake is geweest van oplichting en gedupeerden hun geld terug kunnen zien. Ook heeft hij de Autoriteit Financiële Markten om opheldering gevraagd over het tekortschietende toezicht. Ik heb dit jaar tot tweemaal toe opnieuw vragen gesteld over aandelenlease producten.

De SP vindt dat burgers een eigen verantwoordelijkheid hebben bij het nemen van financiële risico's. Dexia heeft echter verzuimd mensen daar voldoende op te wijzen. Ik vind dat grote groepen mensen zijn misleidt. We vinden daarnaast dat de overheid gefaald heeft om dit soort wanproducten te
verbieden. Op initiatief van de SP vond gisteren een debat plaats waarin ik de minister heb gevraagd te bemiddelen zodat dat Dexia met een rechtvaardig schikkingsvoorstel komt. De minister wil nu een speciale geschillen beslechtingsprocedure via de Dutch Securities Institute (DSI) uitwerken. Ik blijf een voorkeur houden voor een actieve bemiddeling van de minister of een door hem aangewezen commissie van Wijzen. Volgende week woensdag 25 juni wordt het debat voortgezet. Dit debat vindt waarschijnlijk plaats van 19.00 tot 21.00. Zolang er plaats is kunt u het debat bij wonen. Het precieze tijdstip zal zodra dit bekend is op de website van de Tweede Kamer te vinden zijn ( <http://www.tweedekamer.nl/> www.tweedekamer.nl). Via deze website kunt u het debat ook live volgen als u niet in staat bent om ter plekke te zijn.

U kunt er van op aan dat ik me zal blijven inzetten voor een rechtvaardige oplossing ook al zal die waarschijnlijk niet voor iedereen in alle gevallen naar volledige tevredenheid zijn.

Met vriendelijke groet,

Agnes Kant,

Tweede Kamerlid SP

Ralph

Re: E-mail van Agnes Kant. Woensdag a.s. een vervolg op het deba

Ongelezen bericht door Ralph »

Mijnheer Blok,

Goed nieuws.
Ik zal er zijn, wie nog meer?
Denk dat het zaak is om nu (blijvend) een vinger aan de politieke pols te houden!

Mazzeltov;

Ralph

Dennis

Ongelezen bericht door Dennis »

Dit zijn goede berichten. Ik heb wel vertrouwen in de SP. Zij komen tenminste voor de bedrogen en misleidde burger op. Agnes, bedankt voor je inzet en ik hoop dat we met z'n allen succes hebben in het bestrijden van dit onrecht.

Natasja

Ongelezen bericht door Natasja »

Dit is heerlijk nieuws!

Margriet

Ongelezen bericht door Margriet »

L.Blok ik ga het zeker volgen ws op internet.Groeten Margriet.

Luc 2

Ongelezen bericht door Luc 2 »

goed nieuws
ga zeker kijken
agnes bedankt
groet luc 2

PLUKKER

Ongelezen bericht door PLUKKER »

Fijne berichten voor de waarlijk gedupeerden, maar wat is nou het verschil tussen de twee berichten, los van de aanhalingstekens in het subject?

PLUKKER - ziet het even niet

m. santegoets

Ongelezen bericht door m. santegoets »

Plukker

Ik dacht dat het vorige bericht wat extra tekst
gaf.....bv...dat Agnes gezegd zou hebben dat dit
ook te wijten was aan de hebzucht van de mensen.
Op zich al een uitspraak die een politica nooit
zou doen.

groet
Revo

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

Woensdag 25 juni om 1915 uur in de Thorbeckezaal.

Dit wordt een beslissend debat !!
Kom woensdag naar Den Haag, onze aanwezigheid is erg belangrijk.
dit is onze laatste kans voor de vakantie om nog invloed uit te oefenen.
Een volle zaal, net als afgelopen woensdag, geeft blijk van grote betrokkenheid en waarde voor dit debat en het onderwerp.
Hieronder de agenda:

Agenda vc Financiën
Laatste wijziging: 20-06-03, 10:34 uur

woensdag 25 juni 2003
Algemeen overleg : 19:15 tot ca. 21:15 uur in de Thorbeckezaal

's-Gravenhage, 19 juni 2003
Aan:
De leden en plaatsvervangende leden van de
vaste commissie voor Financiën
i.a.a.: de Minister van Financiën
Vergadering van Uw commissie op:
woensdag 25 juni 2003 van 19.15 tot ca. 21.15 uur
=================================================
Algemeen overleg met de Minister van Financiën over consumenten-
bescherming bij aandelenleaseconstructies (zorgplicht).
Agenda:
De door de Minister toegezegde brief over o.a. een mogelijkheid van bindende arbitrage bij het beslechten van geschillen tussen afnemers en aanbieders van aandelenleaseproducten. De brief zal naar verwachting de Kamer op woensdagmorgen 25 juni 2003 bereiken.
Griffier : R.F. Berck

wederom met dank aan de SP.

Groeten,
Piet

john

Ongelezen bericht door john »

Belangrijk!!!!!! Gaan we dan toch met een goed gevoel op vakantie???

jaap

Ongelezen bericht door jaap »

Hoorde Agnes vorige week op tv zeggen dat er iets aan ons probleem gedaan moest worden, ze had heel veel "schrijnende"
brieven ontvangen en was erg onder de indruk.
Een van die brieven was van mij.
Neem hierbij mijn commentaar op de SP terug dat ze "standaard" brieven terug sturen.
Mensen, ga dus door met brieven sturen naar de pol.partijen.
Adressen zijn op dit forum te vinden.
Na de Trosuitzending met A.H. kunnen we stellen dat we welliswaar nog niets concreets bereikt hebben maar dat we wel heel veel aan het losmaken zijn, dus doorgaan....

Piet

Een volle zaal, een geladen sfeer, nog een laatste contact met de Kamerleden.
de eerste keer heeft het geholpen, nu weer...

Tot vanavond,
Groeten,
Piet

Pieter

Ongelezen bericht door Pieter »

Morgen ben ik wederom van de partij.

Na afloop nog even een praatje maken met de kamerleden.
Lobbiën noemen ze dat.

Wie doet mee? Kom ook naar het debat kijken op de tribune.
Het werkt! G. Zalm. en de kamerleden kunnen er niet omheen ze worden omringt door gedupeerde waardoor de afstand en ver van bed ineens heel dichtbij wordt voor de politici.

Mvg Pieter

Ralph

Ongelezen bericht door Ralph »

Piet, et all,

Helaas is er bij mij wat tussen gekomen;(

De kans is daarom klein, zo niet geheel onmogelijk, of ik vanavond aanwezig kan zijn.

Ik hoop dat jij of iemand anders van de aanwezigen vanavond aantekeningen wil maken.

Su6 vanavond, in gedachten ben ik bij jullie!

Mazzeltov;

Ralph*Die hier toch wel errug van baalt...*

marie-louise

Ongelezen bericht door marie-louise »

rob en ik willen in principe ook komen (als het haalbaar is vanwege de "spitsdrukte"). We hebben nog geen reactie gehad op onze vraag via de mail of er voor ons plaats was dit debat bij te wonen,
groeten,
Marie-Louise

Margriet

Ongelezen bericht door Margriet »

marie-louise probeer aub wel te komen,ik kan door ziekte niet maar wat ik las is AANWEZIGHEID VAN VELE HEEL ERG BELANGRIJK VANAVOND.Groeten Margriet.

Piet

Hallo Marie-Louise,

In de Thorbeckezaal zijn 90 plaatsen.
Als je rond 7 uur aanwezig bent, moet het lukken.
Als je met de auto komt kun je de auto in de parkeergarage onder het Plein zetten.
Dan hoef je nog maar een paar meter te lopen naar de ingang van het gebouw van de Tweede Kamer

Groeten (ook aan Rob),

Piet

Hans2

Ongelezen bericht door Hans2 »

Voor vanavond nog even dit bericht verzonden

Amsterdam 25 juni 2003

Geachte mevr Kant,
Hierbij wil ik u attenderen op het volgende.

"keuzeformulier bij beëindiging winstverdriedubblaar drastisch veranderd."
Het product dat in grote aantallen is verkocht voor ± f 4000,-- per pakket , wat nu een restschuld geeft van ± € 7000,-per pakket.

Het keuzeformulier is door Dexia ten opzichte van vorig jaar drastisch aangepast.
Intussen wordt een handtekening van je echtgenoot gevraagd. !!!!!!!
Verder staat onderlijnd de volgende tekst:
Uw keuzemogelijkheden zijn beperkt tot hetgeen op dit formulier is voorgedrukt. Andere dan gevraagde toevoegingen aan de voorgedrukte tekst, van welke aard dan ook, kunnen niet worden verwerkt en worden uitdrukkelijk niet geaccepteerd. “Dexia zal ten allen tijde de gemaakte keuze als onvoorwaardelijk beschouwen".
Met andere woorden onder protest en onder voorbehoud van alle rechten,wordt niet meer geaccepteerd op het formulier. Dit betekend dat men van verdere juridische stappen tegen de bank moet afzien, en niets meer tegen de bank kan ondernemen
Dexia dekt zich hiermee volledig juridisch in.
Tevens is weggelaten bij keuze 3 verlengen van de effectenlease-overeenkomst, dat na 1 jaar iedere dag de effectenleaseovereenkomst kosteloos kan worden opgezegd.
Dexia zet de mensen die een of meer van deze paketten hebben aangeschaft het mes op de keel.
Hopende u voldoende geínformeerd te hebben.
Hoogachtend,
Hans2

Gesloten