LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eegalease brief vraag

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Harrie

Eegalease brief vraag

Ongelezen bericht door Harrie »

Hallo,

Hier een vraagje over de vernietigingsbrief van Eegalease.
Op de brief die je krijgt van Eegalease staat boven AANGETEKEND.
Moet je dit hier laten staan of is dit alleen maar om je er aan te herinneren dat je hem aangetekend verstuurd ?
Onder op deze brief staat "Kopie: Stichting Eegalease, betreft Eegalease dossiernummer......"
Ik neem aan dat je hier je dossiernummer van eegalease in moet vullen, maar moet dit ook op de brief blijven staan die je naar Dexia stuurt ?
Verder was de vernietigingsbrief bij mij in 2 bladen, ik heb er wat spaties uit gehaald, en niet doorgestreept maar uitgegumt wat niet van toepassing is.
Ik weet niet of dit goed is maar lijkt mij overzichtelijker op 1 blad, anders zijn ze straks nog de 1e of 2e helft kwijt.

bvd Harrie

buitenlander

Re: Eegalease brief vraag

Ongelezen bericht door buitenlander »

Aangetekend heb ik laten staan, kan geen kwaad.
Op blad 1 moet je in de koptekst 1 van 2 bladen typen.

Ik heb bewust de laatste regel laten staan. Dexia mag best weten dat ik lid ben van Eegalease. Trouwens als ze meer van dit soort gelijkwaardige brieven krijgen weten ze het ook.
In ieder geval succes met het vervolg.

Ab.

harrie

Ongelezen bericht door harrie »

Bedankt,

Moet je nu met deze brief naar het postkantoor gaan om hem dan aangetekend naar Dexia te laten sturen ?
Krijg je hier dan een bewijs van dat hij aangetekend weg is gegaan ?
Dat van die koptekst dat snap ik niet moet ik even zeggen.
Ik heb gewoon alles onder elkaar laten staan, alleen wat spaties weggehaalt, dan kan het ook makkelijk op 1 A4-tje.
Onder moet je de naam zetten onder hoogachtend,
moet je dit schrijven of typen ?

bvd harrie

info

Ongelezen bericht door info »

schrijf je voor de eerste keer een aangetekende brief
het beste is je brief te versturen aangetekend met bericht van ontvangst kijk even op de site van ptt post

help

Ongelezen bericht door help »

hehe al die rare namen :P Had dus een vraagje over die brief =) Klopt het adres wat er op vermeld staat ???

Yvonne

Ongelezen bericht door Yvonne »

Natuurlijk moet je het dossiernummer vermelden, want Dexia zal navraag doen op juistheid bij Stichting Eegalease. Zolang Dexia jouw inloggegevens heeft, kan zij aan deze gegevens niets wijzigen.

Ik heb er ook 1 brief van gemaakt. Stuur je toch meerdere brieven, zet dan op elke brief het volgnummer en hoeveel pagina's het totaal bevat.
Zet op elk blad een handtekening en niet de boel ook nog eens aan elkaar.

aangeteknd versturen met ontvangstbevestiging is de enige manier van verzenden met de zekerheid dat de brief goed is aangekomen. Stuur ook eenzelfde exemplaar op naar Stichting Eegalease, zoals vermeld in de brief. Kopie: Stichting eegalease, betreft Eegalease dossiernummer. Deze uiteraard ook aangetekend met ontvangstbevestiging.

Dat de brief aangetekend verstuurd is heb ik ook laten staan.

Overigens bestaat de kans dat Dexia eerst zal nagaan of er inderdaad sprake was van een verbintenis met je partner alvorens tot een eventuele betaling over te gaan, hetgeen ik niet verwacht.
Dexia is echter wel verplicht om te reageren binnen 14 dagen. bewaar deze brief goed. Dit is je beweijs dat je actie hebt ondernomen.

Gesloten