LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eegalease en Deurwaarder

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Johan

Eegalease en Deurwaarder

Ongelezen bericht door Johan »

Zijn er ook mensen op dit forum die het Dexia aanbod niet hebben getekend en tevens de aangetekende brief van Eegalease verstuurd hebben naar Dexia, maar waar nu wel met de deurwaarder gedreigd wordt?

Sara Etty

Re: Eegalease en Deurwaarder

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Namens mijn buren heb ik op 11 december een aangetekende brief verzonden aan Legio waarin de vernietiging van de overeenkomst werd ingeroepen o.g.v. 1:88 BW. In eerste instantie bleef iedere inhoudelijke reactie uit (pas op 5 februari kwam Legio met het verhaal dat 1:88 BW niet van toepassing zou zijn op de overeenkomst en dat Legio geen grond zag voor de vernietiging). In de periode waarin de reactie op de vernietigingsbrief uitbleef zijn er wel een paar aanmaningen geweest en uiteindelijk een dreigbrief op 14 januari waarin werd gesteld dat, indien betaling uitbleef de vordering twee weken na dagtekening zou worden overgedragen aan een incassobureau en dat er een melding zou volgen bij het BKR. Ik heb daarop gereageerd en onder meer gezegd dat dit gezien de vernietiging niet meer mogelijk was. Hier is men in de brief van 5 februari niet op in gegaan. Echter, sinds die dreigbrief en mijn reactie daarop zijn er geen aanmaningen of dreigementen meer geuit. Behalve dan dat in de brief van 5 februari (waarin de vernietiging werd betwist door Legio) benadrukt werd dat er wel nog betaald moest worden. Tot op heden is een deel van mijn corespondentie door Legio nog immer niet beantwoord en blijft het stil. Of dat zo blijft weet ik natuurlijk niet.

JOOST

Ongelezen bericht door JOOST »

Sara Etty
In een andere posting ben je ingegaan op mijn vraag hoe te handelen nadat je een aanmaning hebt gekregen Ik kan deze niet meer vinden kun je mij zeggen waar onder deze staat Ik heb de vernietigingsbrief binnen de termijn verzonden

met vriendelijke groet

Joost

Sara Etty

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Opnieuw een brief schrijven. Dexia wijzen op de vernietiging. Vernietiging heeft terugwerkende kracht. Dat wil zeggen dat alles dient te worden teruggebracht naar de situatie van voor de overeenkomst. Je schrijft dus dat er geen overeenkomst meer bestaat, de gestelde vordering van Dexia door de vernietiging is opgehouden te bestaan en dat jij een vordering hebt op Dexia o.g.v. onverschuldigde betaling. Je geeft vervolgens een redelijke termijn waarbinnen Dexia dat bedrag moet terug storten. Indien Dexia dreigt met het inschakelen van incasso instanties, duidelijk aangeven dat er jij degene bent die een vordering heeft en niet Dexia en dat indien Dexia de vordering toch uit handen geeft aan zo'n instantie de bijkomende kosten voor rekening van Dexia zullen komen.

Succes. Groeten, Sara

Dirk

Ongelezen bericht door Dirk »

Sara Etty,
Je bent een juweel!
Eindelijk eens een "no-nonsens"-figuur die heldere taal spreekt.

Andre

Ongelezen bericht door Andre »

Wij hebben inderdaad een brief van een deurwaarder gehad en dat liegt er niet om. Als iemand weet wat te doen laat het ons dan weten.
Moeten we betalen of niet ?

toet

Ongelezen bericht door toet »

Andre wat bedoel je met een deurwaarder of bedoel je een incasso.Verder wat is de naam van de deurwaarder.toet

Margreet

Ongelezen bericht door Margreet »

Andre, kan je iets meer vertellen over de inhoud van die brief. Niet dat ik als leek gelijk een oplossing heb, maar we kunnen wel allemaal met je meedenken, natuurlijk.

En verder wil ik hier mijn respect tonen aan Sara Etty, zij is een waardevolle aanwinst op dit forum, net als een aantal anderen. Ik laat me hier niet zo vaak horen, maar ik ben een zeer trouw lezer en ik heb veel aan alle deskundige bijdragen. Ter info: ik ben een 'eegaleaser' en mijn contract loopt 2 mei a.s. af. ik zit erin voor 11 of 12 duizend EURO, met een maandtermijn van 114,32.

Groeten en succes allemaal, Margreet

Andre

De brief komt van de GGN.
Ik heb het verhaal van Toet elders in dit Forum gelezen over de GGN.
De inhoud van de brief is gelijk aan alle andere.
Incasso kosten, BTW en rente komen bovenop de hoofdsom.

Ik denk dat het aardig druk wordt bij de rechtbank.....

sja

Ongelezen bericht door sja »

Ik heb net als Margreet, 3 mei de laatste dag,
wat moet ik nu doen.krijg je niet steeds meer schuld
als je niets onderneemt.

johan

Ongelezen bericht door johan »

Andre,

Waarom vertrouw je niet op Eegalease?
Dus niet betalen, maar gewoon afwachten tot de rechtelijke uitspraak.
Doe ik ook.

Andre

Ok,
Maar mijn vrouw heeft vier jaar geleden ook getekent dus kan Eegalease toch niets voor mij doen?

De Stichting daar in tegen wel en daar heb ik het volste vertrouwen in.

toet

Ongelezen bericht door toet »

sja .ja je krijg steeds meer schulden en veel ook .Neem een goede raad van mij aan als je een mogenlijkheid ziet om te betalen met een kleine maandlast en onder protest doe dat dan. Je kunt altijd stoppen als je ziet dat leace verlies iets bereikt.groetjes toet

leni

Ongelezen bericht door leni »

hoe sluit ik me nou aan bij die groep gedupeerde, mijn contract loopt af deze maand en het liegt er niet om. wat moet ik doen moet ik doen met het voorstel dat van hun is gekomen. wie kan er een zinnig antwoord geven de accountant weet ook niet wat wijsheid is. voor lopig heb ik geen zin om er nog meer in te stoppen zonder dat ik het idee heb dat ik er iets van terug zie. graag een reactie

Margreet

Ik ga niet betalen en heb het aanbod ook niet teruggestuurd. Ik heb alle vertrouwen in Eegalease. In de jaren dat de prodecure loopt zal ik wel een spaarpotje opbouwen voor als het toch misgaat. Hoe meer ik in dit forum lees, hoe meer ik overtuigd raak van ons gelijk. We hebben over het algemeen dezelfde ervaringen dmv misleiding, etc. En Lenie, Sja, lees het er eens op na, bijvoorbeeld 'belangrijke toppics'. Daar heb ik een brief uitgehaald en verstuurd naar -in mijn geval- Eegalease, in combinatie met de brief van Eegalease. Blijven communiceren met Dexia en incassobureaus/deurwaarders. Desnoods wordt het een dagvaarding. Ik ben niet bang, maar ik vind het wel spannend!

houd moed! Margreet

Gerard

Ongelezen bericht door Gerard »

Mijn contrakt loopt af in december dexia wil hebben dat
ik nu al teken voor hun aanbod
Mijn vraag weet iemand van julie wanneer het voor de
rechter komt ? ik zit met een winstverdriedubbelaar
en weet nag niet wat ik er mee aan moet
als iemand iets weet graag een antwoord

Gerard

Margreet

Gerard,
als ik jou was, dan zou ik rustig afwachten. Het hangt van je situatie af welke stappen je kan en wil ondernemen. Ik heb zelf heel veel gehad aan de diverse -serieuze- info in dit forum. Maar de keuze moet je zelf maken.

In jou geval zou ik niet tekenen, dat heb ik in mijn eigen geval ook niet gedaan ;-)
Wanneer het voor de rechter komt weet niemand, maar wij allemaal zullen het op de voet volgen.
Succes, Margreet

Gesloten