LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eegalease: onder protest betalingen continueren

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
joost

Eegalease: onder protest betalingen continueren

Ongelezen bericht door joost »

Hoe doe je de automatische incasso onder protest.

Leen

Re: Eegalease: onder protest betalingen continueren

Ongelezen bericht door Leen »

Joost,

Dat is simpel... je stopt de automatische incasso..

mvg
Leen

joost

Dan betaal ik niet meer en eegalease zegt betalen onder protest.

hans

Ongelezen bericht door hans »

Wat ik doe is mijn automatische afschrijvingen van mijn legiolease contracten gewoon automatisch laten afschrijven.
Er is nog geen uitspraak door de rechter. Zomaar stoppen kan niet. Dat is contract breuk.
Bijv. volgend jaar februari ben ik van dat contract af. Dexiabank moet mij dan een eindoverzicht sturen, met hierop natuurlijke mijn grote restschuld, de automatsche afschrijving moet dan ook stoppen contractueel.
Ik zelf haal bij het postkatoor een formulier tot stopzetting automatische betaling aan Dexiabank per februari 2003.
Daarnaast heeft Dexia geen recht meer om geld automatisch af te houden.
Dan krijg met het probleem te maken dat je het aanbod niet hebt getekent.
Als Dexia je dan vordert de restschuld te betalen schrijf
je onmiddelijk een aangetekende brief waarin je duidelijk maakt dat je nietovergaat tot betaling van het door Dexia
gevorderde bedrag. Daarbij geef je aan dat er een procedure loopt bij de Rechtbank van Amsterdam tegen de Dexiabank door de stichting lease verlies rolnummer 2003-143.
Je deelt mede niet eerder tot een betaling over te gaan na uitspraak van de rechter.
In dit forum wordt wel in de gaten gehouden waar het dan mis zou kunnen lopen. Hopenlijk zo voldoende advies

joost

Wat je zegt is niet correct Indien je een vernietigingsbrief hebt verstuurd is je contract zonder rechterlijke tussenkomst ontbonden Maar dexia kan daartegen in beroep gaan. Mocht Dexia in het gelijk gesteld worden door de rechter dan moet je alsnog betalen met boete rente.Zo is de situatie voor echtgenoten met een vernietigingsbrief.Maar eegalease heeft het over toch betalen onder protest om moeilijkheden te voorkomen en dat begrijp ik niet.

Joost

Joost

Hans

Ongelezen bericht door Hans »

Je hebt het begrijp ik over de periode na beeindiging van je contract?
Morgen is er weer een dag ik filosofeer en denk hier later weer verder met je over mee.Ga nu even wat anders doen voor ik naar bed ga.

info

Ongelezen bericht door info »

Nee dat heeft joost niet

Als je echtgenoot het contract heeft vernietigd dan is er dus geen contact meer .

info

Hans

Ongelezen bericht door Hans »

Ik begrijp dat je nu nog een contract hebt lopen,
en dat je vrouw daar tegen een vernietigingsbrief heeft geschreven omdat contract ongeldig te laten verklaren?
Dexia aanvaardt deze vernietiging niet en berust daarin op geen enkel wijze,dat betekent dus dat ze bij een rechtzaak in hoger beroep zullen gaan.
Omdat de bank zich volledig juridisch barricadeert is het het advies, van Leegalease dat je onder voorbehoud en protest je geld over maakt.
Je kunt dit advies volgens mij denk ik toch het beste
opvolgen.
Je kunt je automatische overschrijving stoppen.
Daarnaast het advies opvolgend iedere maand zelf een giro
uitschrijven met daarop je mededeling onder voorbehoud en onder protest.
Je kunt daarnaast elke maand een brief sturen dat je onder voorbehoud en onder protest een bedrag van....Euro hebt over gemaakt hangende de zaak eeegalease/Dexiabank.
De bank gaat natuurlijk bedolven worden door al de misleidde gedupeerden met al hun bezwaren, klachten ,en aangetekende brieven.
Laat ze daar bij Dexiabank maar goed gek van worden.
Joost veel sterkte en wijsheid bij alle beslissingen die je moet nemen. Laat de keuzen die je maakt weten.
Ik zal het zelfde doen.
Op 19 maart verwacht ik een antwoord op een klacht t.a.v.
Dexiabank Ik laat hier na die datum meer over weten.
Hans

joost

Wat helpt het onder protest betalen je bent je geld kwijt.

Hennie

Ongelezen bericht door Hennie »

joost, Ikzit ook met een heel hoop twijfels (lees mijn brief in forum sta boven jou)het is zo moeilijk, om de goede beslissing te nemen sterkte

Gesloten