LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eegalease

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Greetje Koreneef

eegalease

Ongelezen bericht door Greetje Koreneef »

op 28 maart j.l. is mijn contract afgelopen. Op de vernietigingsbrief is legiolease niet ingegaan en nu dreigen zij met de deurwaarder. Ik heb gehoord dat als je een advocaat in handen neemt, dat je dan het verschuldigde bedrag aan legiolease bij je advocaat kunt storten of eventueel een bankgarantie geven in afwachting van de uitspraak. Alleen heb ik nog geen contact met een advocaat gezocht omdat ik bang ben voor zeer hoge kosten. Kan iemand mij iets adviseren daarin. Bijvoorbaat dank

Hans2

Re: eegalease

Ongelezen bericht door Hans2 »

Beste Greet

Gewoon aangetekend terugschrijven.(Bonnetje bewaren van de gemaakte kosten)
Hierbij de conceptbrief van Sara

Betreft: - contractnummer .....................
- Uw schrijven d.d. ..........

Geachte heer / mevrouw,

Naar aanleiding van uw schrijven d.d. (..-..-....) wil ik u nogmaals op het volgende wijzen.

Bij aangetekend schrijven d.d. heeft mijn (echtgenoot o.i.d.) de vernietiging ingeroepen van de tussen mijzelf en Legio gesloten overeenkomst op grond artikel 1:88 BW juncto artikel 3:50 BW. Dit schrijven werd door u naar eigen zeggen ontvangen d.d. (..-..-....). Vanaf die datum is er dan ook geen sprake meer van een overeenkomst noch van enig vorderingsrecht van u op mij voortvloeiend uit die overeenkomst. U heeft dan ook geen vordering op mij die u uit handen zou kunnen geven aan een incassobureau. En voor een melding bij het BKR is geen enkele aanleiding. Indien u toch besluit de door u veronderstelde vordering uit handen te geven, zullen de daarmee gemoeide kosten voor uw rekening komen.

Bij schrijven d.d. (.. - .. -....) heb ik u reeds op bovenstaande situatie gewezen. In uw reactie op dit schrijven stelt u dat er van vernietiging geen sprake zou zijn. Dit standpunt vind ik onbegrijpelijk daar immers onweerlegbaar de vernietiging van de overeenkomst door mijn (echtgenoot o.i.d.) is ingeroepen. Indien u de houdbaarheid van die vernietiging betwist staat het u vrij om op grond van artikel 3:302 BW de rechter te vragen om een verklaring van recht aangaande de rechtsverhouding. Ik zou u in dat kader echter willen wijzen op de door de stichting Eegaleas mede namens mijn echtgenoot (o.i.d.) momenteel aanhangig gemaakte procedure omtrent hetzelfde dispuut. Om die reden wil ik u verzoeken eventuele procedurele maatregelen aan te houden tot die de Eegalease procedure is afgerond. Het oogt weinig zinvol om twee procedures te voeren omtrent hetzelfde geschil.

Sinds de vernietiging van de overeenkomst bestaat er een vordering op u uit onverschuldigde betaling. Tot op heden heeft u deze vordering niet voldaan, ondanks meerdere verzoeken hiertoe. Hoewel voor mij de mogelijkheid bestaat u tot betaling te dwingen in een juridische procedure ben ik bereid om die maatregel op te schorten in afwachting van de uitspraak in de zaak Eegalease.

In de overtuiging u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en uitziend naar uw spoedige reactie,

(..................................)

Hans2

Re: eegalease

Ongelezen bericht door Hans2 »

Deze brief staat op de homepage van de heer L Blok
Dubbelklikken
http://home.hccnet.nl/l.blok/

Gesloten