Ik citeer" De stichting gaat ervan uit dat er op korte termijn een schikking kan worden getroffen met Dexia voor alle aangesloten klagers." en dan.? iedereen zijn betaalde schuld terug.? en een percentage van het ingelegde geld.?
Wat ben ik dom geweest, ik had gewoon niet moeten betalen,
Heb 5600 Euro geleend van mijn ouders om er vanaf te zijn, in de hoop dat stichting leaseverlies er wat aan kon doen, maar zoals ik het nu een beetje volg, hebben diegene die de poot stijf hebben gehouden al die tijd, nog het meeste geluk, en kan ik fluiten naar mijn Fl 18000,- ingelegde geld + mijn geleende bedrag van 5600 Euro, hoe zuur. en dan te bedenken dat ik vorig jaar om deze tijd nog zat te denken aan samenwonen, zogauw deze "lening" was afgelopen.
23 jaar en je leven al naar de kloten Tsssss Thanks for nothing..
En nee, ik wens NIET geinformeerd te worden door de stichting PAYBACK..!!!!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Een schikking.... en dan.?
Re: Een schikking.... en dan.?
In Elsevier van deze week staat een artikel (pijnlijk legioverlies) van Raymond Peil.
Dexia is bang voor slechte publiciteit en wil zo snel mogelijk van de hele affaire af (Dexia's rating bij kredietbeoordelaar Standard & Poor's is al verslechterd).
We wijzen met z'n allen Dexia wel aan als boosdoener, maar Dexia heeft natuurlijk wel een enorme kat-in-de-zak gekocht van Aegon (alhoewel ze het wel konden weten).
Aegon zou nog wel eens een ferme schadeclaim kunnen krijgen, maar heeft al aangegeven geen geld gereserveerd te hebben.
Dexia heeft slechts 200 van de 4000 individuele klachten afgewikkeld.
Ook heeft Dexia 'slechts' 57 miljoen euro gereserveerd voor 'tegenslagen'.
Als je die (of wat er nog van over is na de 4000 individuele zaken) verdeeld over 30.000 leaseverlies-leden dan zie ik het somber in.
Dexia is bang voor slechte publiciteit en wil zo snel mogelijk van de hele affaire af (Dexia's rating bij kredietbeoordelaar Standard & Poor's is al verslechterd).
We wijzen met z'n allen Dexia wel aan als boosdoener, maar Dexia heeft natuurlijk wel een enorme kat-in-de-zak gekocht van Aegon (alhoewel ze het wel konden weten).
Aegon zou nog wel eens een ferme schadeclaim kunnen krijgen, maar heeft al aangegeven geen geld gereserveerd te hebben.
Dexia heeft slechts 200 van de 4000 individuele klachten afgewikkeld.
Ook heeft Dexia 'slechts' 57 miljoen euro gereserveerd voor 'tegenslagen'.
Als je die (of wat er nog van over is na de 4000 individuele zaken) verdeeld over 30.000 leaseverlies-leden dan zie ik het somber in.
Beste Wim,
Waarom somber inzien?
Indien Dexia niet over de brug kan komen, zal ons een worst wezen, desnoods procederen. Wij willen onze centen terug en waar deze Multi National, het vandaan gaat halen, zal ons een zorg wezen. Met lege handen zal Dexia toch niet blijven zitten, indien zij alle fondsen terugkrijgt. En indien de beurs een beetje meewerkt, dan is Dexia weer de oude terug of niet!
M.vr.gr.
Waarom somber inzien?
Indien Dexia niet over de brug kan komen, zal ons een worst wezen, desnoods procederen. Wij willen onze centen terug en waar deze Multi National, het vandaan gaat halen, zal ons een zorg wezen. Met lege handen zal Dexia toch niet blijven zitten, indien zij alle fondsen terugkrijgt. En indien de beurs een beetje meewerkt, dan is Dexia weer de oude terug of niet!
M.vr.gr.
Beste Wim,
Waarom somber inzien?
M.vr.gr.
Waarom somber inzien?
M.vr.gr.
Wanneer er geen schikking uit de bus komt, neem ik aan dat de Stichting gaat procederen. En zolang er geen uitspraak is van de rechter hoef je niet te betalen, en kunnen er ook geen deurwaarders namens dexia bij je langskomen om je Prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar te wensen.
Gr. John
Gr. John
Beste John,
Ik denk dat jouw bewering dat zolang er geen uitspraak van de rechter is, dat er dan niet betaald hoeft te worden, niet
geheel juist is. Zolang er geen uitspraak van een rechter is
en er geen schikking komt tussen Dexia en de Stichting,
Dexia gemachtigd is om al de te vorderen schulden te innen
op grond van de contractuele verplichtingen. Of Legio/Dexia
dan gebruik gaat maken van een deurwaarder om deze schuld te
innen is dan wel de vraag want daar is inderdaad een uit-
spraak van een rechter voor nodig maar dat staat los van de
vraag wanneer er geen schikking volgd.
m v.g.
L. Blok
Ik denk dat jouw bewering dat zolang er geen uitspraak van de rechter is, dat er dan niet betaald hoeft te worden, niet
geheel juist is. Zolang er geen uitspraak van een rechter is
en er geen schikking komt tussen Dexia en de Stichting,
Dexia gemachtigd is om al de te vorderen schulden te innen
op grond van de contractuele verplichtingen. Of Legio/Dexia
dan gebruik gaat maken van een deurwaarder om deze schuld te
innen is dan wel de vraag want daar is inderdaad een uit-
spraak van een rechter voor nodig maar dat staat los van de
vraag wanneer er geen schikking volgd.
m v.g.
L. Blok