LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eendracht maakt macht.

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Francis

Eendracht maakt macht.

Ongelezen bericht door Francis »

Nadat ik dit bericht heb geplaatst wandel ik naar de brievenbus om een brief te laten bezorgen bij de firma Aegon.
Daarin heb ik hun medegedeeld dat ik geen prijs meer stelt op hun diensten, twee autoverzekeringen opgezegd en twee lijfrentes premievrij gemaakt.
Hoewel ik diep in het Legiodebacle zit met Dexia, was ik toch van mening om de firma Aegon te wantrouwen.
Ik hoop dat vele mijn voorbeeld zullen volgen, laten we met zijn allen bondgenoten zijn in deze strijd.

Francis

jos

Re: Eendracht maakt macht.

Ongelezen bericht door jos »

Francis

Ikzelf heb een bedrijfsspaarregeling lopen, alleen het is voor pensioensparen en moet nu nog even uitzoeken hoe ik dat met zo weinig mogelijk nadelige gevolgen voor mijzelf kan overzetten want ik ben ook niet van plan ze nog langer ook maar één cent aan me te laten verdienen.

PAYBACK

Ongelezen bericht door PAYBACK »

Beste Francis,

Sterke actie van jou. Dat is zeker iets wat AEGON niet leuk vindt. Echter als je dat in je eentje gaat doen bereik je daar niet zo veel mee. Het kost jouw zelf ook nog geld.

Dit is weer een punt waar PAYBACK zich voor inzet. Als je bij ons in het forum kijkt zie je onder ideeën ook acties van boykotten. Als wij ons allen goed organiseren trekt AEGON en DEXIA aan het kortste eind.

En waarom? Niet zo zeer dat ze fout zijn geweest, nee fouten maakt iedereen maar de manier hoe je met je klanten omgaat. Dat ze geen enkel verantwoording nemen i.p.v. de kans te grijpen met je klant ook door slechte tijden er doorheen te komen en zelf een nog betere een sterke relatie op te bouwen.

Dus als zulke acties goed georganiseerd worden is dat effectiever als 5 jaar lang een proces te voeren.

Stel je voor dat 200.000 klanten van AEGON hun contracten opzeggen en dat ergens anders gezamenlijk op een betere manier gaan doen.

Meld je aan op onze website: http://www.pay-back.nl

Met vriendelijke groeten,

De vereniging PAYBACK

bram

Ongelezen bericht door bram »

Francis,

Ik ben het helemaal met je eens en zal je voorbeeld volgen.
Voorzover ik kan overzien is verreweg het merendeel van de Legio kontrakten afgesloten in de tijd dat Aegon eigenaar was van Legio. Zoniet, dan mag iemand mij aub corrigeren.

Ik blijf bij mij stelling dat de leaseconstructie dermate wanprodukten zijn dat deze zich niet in alle eerlijkheid laten verkopen. En dat er dus bewust gebruikt gemaakt is van misleiding en bedrog om deze produkten aan de man te brengen.

Op zijn minst heeft Legio tekort geschoten in haar toezichthoudende functie. Hoewel ze nu meer niet de juridische eigenaar meer is van Legio, is Aegon zeker voor een groot deel schuldig aan de huidige rampzalige situatie.
Ik vind dat Aegon dan ook een deel van de ontstane schade voor haar rekening moet nemen. Het zou Aegon sieren als ze samen met Dexia zou zoeken naar een voor gedupeerden acceptabele financiele compensatie.

Zolang Aegon op geen enkele manier verantwoordelijkheid wenst op te nemen, heeft het bedrijf voor mij afgedaan. Het zal volgens mij daar haar bestaansrecht ook mee verspelen.

Het is heel belangrijk dat wij onze verantwoordelijkheid nemen en een bedrijf als Aegon afstraffen voor haar gedrag door acties zoals jij voorstelt.

Bram

bram

Ongelezen bericht door bram »

Francis,

Ik ben het helemaal met je eens en zal je voorbeeld volgen.
Voorzover ik kan overzien is verreweg het merendeel van de Legio kontrakten afgesloten in de tijd dat Aegon eigenaar was van Legio. Zoniet, dan mag iemand mij aub corrigeren.

Ik blijf bij mij stelling dat de leaseconstructie dermate wanprodukten zijn dat deze zich niet in alle eerlijkheid laten verkopen. En dat er dus bewust gebruikt gemaakt is van misleiding en bedrog om deze produkten aan de man te brengen.

Op zijn minst heeft Legio tekort geschoten in haar toezichthoudende functie. Hoewel ze nu meer niet de juridische eigenaar meer is van Legio, is Aegon zeker voor een groot deel schuldig aan de huidige rampzalige situatie.
Ik vind dat Aegon dan ook een deel van de ontstane schade voor haar rekening moet nemen. Het zou Aegon sieren als ze samen met Dexia zou zoeken naar een voor gedupeerden acceptabele financiele compensatie.

Zolang Aegon op geen enkele manier verantwoordelijkheid wenst op te nemen, heeft het bedrijf voor mij afgedaan. Het zal volgens mij daar haar bestaansrecht ook mee verspelen.

Het is heel belangrijk dat wij onze verantwoordelijkheid nemen en een bedrijf als Aegon afstraffen voor haar gedrag door acties zoals jij voorstelt.

Bram

Bram

Ongelezen bericht door Bram »

Correctie op vorig bericht

1st zin, derde alina:

Lees "op zijn minst heeft Aegon tekort geschoten". Aegon ipv Legio.

Mijn excuses voor deze onzorgvuldigheid

Bram

Ongelezen bericht door Bram »

Correctie op vorig bericht

1st zin, derde alina:

Lees "op zijn minst heeft Aegon tekort geschoten". Aegon ipv Legio.

Mijn excuses voor deze onzorgvuldigheid

Terugbetalen

Ongelezen bericht door Terugbetalen »

Sorry hoor, maar die vereniging van jullie is een lachertje. Ik begrijp dat jullie ook een graantje mee willen pikken van deze claimhausse, maar ik vrees dat Schonewille cs de markt al hebben afgeroomd. Sterkte mannen!

Paula

Ongelezen bericht door Paula »

Voor Terugbetalen: joh, jij hebt het wiel uitgevonden!! Je bent echt de al-ler-eer-ste op dit forum, na een paar duizend berichten, die vraagtekens stelt bij de claim, de gedupeerden en neerkijkt op de acties die er gestart zijn!! Ik ga jouw bericht eens even goed op me in laten werken, zo had ik er al die tijd nog niet over nagedacht. Jouw totaal nieuwe blik op de situatie is bijzonder verhelderend, het getuigt ook van een scherpe geest, wat een... een... exceptionele bijdrage!!! Wat een visie...! Ben helemaal de kluts kwijt.

Kortom: weer iemand die zich stierlijk verveelt en het forum van Legio Lease maar weer eens opzoekt. Tja... je moet de dag toch doorkomen zal ik maar zeggen. Sterkte T.B.

Voor Bram: helemaal mee eens. Je hebt het goed samengevat. Ik hoop ook dat er veel publiciteit rond Aegon gaat komen over deze lease-producten. Elke dag wordt dat schadelijker voor het bedrijf en het dwingt ze om maatregelen te nemen. En rolt het balletje eenmaal... dan is deze moeilijk te stoppen. En dat is in dit geval maar goed ook. Wie kaatst, kan de bal verwachten.

Francis

De eventuel zwarte lijst heb ik niet afgewacht, wij weten allemaal wel over welke financieele instellingen het gaat.
Als een ware Rotterdammer zou ik zeggen "geen woorden maar daden", doorloop je verzekeringen en zeg je vertrouwen in Aegon op.

Straks is het tijd voor plan B, in het Rotterdams Nieuwsblad stond een advertentie van Spaarbeleg, daarin wordt je verleid met een premie van 1% als men zijn vrijgegeven spaarloon stort, dat willen ze ook al van je hebben, daar wil ik in de lezersrubriek op reageren.

Paula stoor je niet teveel aan de "eigen schuld dikke bult" topics, volgens vele zijn wij al reddeloos verloren wat de s.l.v. betreft, maar ik zie zeker mogelijkheden.

Francis

Meisje

Ongelezen bericht door Meisje »

Francis,

Als je je lijfrentes premievrij laat maken en je deze minder dan 5 jaar geleden bent aangegaan: bedenk je goed dat in de 1e 5 jaar de meeste kosten berekend worden en eventuele 'administratiekosten' over de rest van de looptijd
(die vaak tot je 60ste of 65ste is) ook meteen worden berekend.
Met andere woorden: je houd (nagenoeg) niets over.
Misschien is het verstandig om de overdrachtswaarde te laten berekenen en je lijfrente bij een andere maatschappij te laten voortzetten. Je hebt w.s. al genoeg geld verloren met leasecontracten, het zou zonde zijn van je inleg op je lijfrenteverzekering.
Neem contact op met je (of een andere) tussenpersoon die je hierbij kan helpen.

BUD

Ongelezen bericht door BUD »

Ik ben het met meisje eens...

Aegon verrekend de kosten die je als klant MOET maken toch wel met de premie-vrije waarde, je hebt jezelf hier het hardste mee!
Het kan zelfs zo zijn dat de premie-vrije waarde dusdanig laag is dat de kosten er niet of nauwelijks uitgehaald kunnen worden, tja dan blijft er voor jou als klant "0" euro over... Wie zit er dan met de gebakken peren?
Het komt er op neer dat je zolang je die lijfrentes hebt gehad voor niets hebt betaald?

Overigens, wat ga je nu doen? Je verzekeringen elders opstarten en opnieuw torenhoge kosten maken bij een maatschappij die waarschijnlijk minder goed is als Aegon?

Ik begrijp dat je niet tevreden bent over Aegon maar wat je nu hebt gedaan kost jou alleen maar geld!

BUD

Francis

Bud en Miesje, bedankt voor goede raad, zo voorkomen jullie dat ik op emotionele basis gaat reageren ten opzichte van Aegon, vandaag of morgen zal ik uitzoeken wat de beste oplossing is voor de lijfrente.
Een autoverzekering is geen probleem tot nog toe heeft de AMEV de beste aanbieding.
Maar dat ik bij dat bedrijf opstapt staat als een paal boven water,hoe kan ik dit bedrijf nog vertrouwen nadat ik en mijn collega-medemens tot de laatste cent worden uitgeknepen.
Toch hoop ik dat nog vele mijn voorbeeld zullen volgen, laat ze ook maar eens bloeden.

Francis

Francis

De autoverzekeringen zijn inmiddels opgezegd bij Aegon, over mijn spaarkasovereenkomst heb ik een telefonische discussie gehad,ondanks dat ons gesprek vrij correct verliep wil Aegon alleen nog maar schriftelijk met mij communiceren!

Het Rotterdams dagblad plaatst het ingeschreven stukje over Spaarbeleg in hun brievenrubriek niet, advertenties zien zij alleen maar als inkomsten, de inhoud van een advertentie doet er niet toe, als het maar niet kwetsend is en in strijd met de goede zeden.
Commentaar op artikelen over "onze zaak" worden wel geplaatst.

Nu las ik hier op het forum dat er een stukje stond in het N.R.C.Handelsblad, ik hoop dat onze rots in de branding de heer Blok hier met goede argumenten op gaat reageren.
Wijzelf zouden ook ons persoonlijke verhaal naar buiten kunnen brengen, ik stel voor dat we ook gaan reageren in het N.R.C. en er een "never ending story" van gaan maken in hun brievenrubriek.

Francis

boosje

Ongelezen bericht door boosje »

Goede acties tegen aegon. Het sprintplan en het vliegwiel zijn van aegon. Hetzelfde laken een pak als dexia (legio lease). Dus boycotten die firma.
Als je belt voor informatie naar deze firma dan krijg je toch een grote bek. Het zijn dezelfde schoften als bij dexia.

Francis Failliet

Ongelezen bericht door Francis Failliet »

Francis is echt heel erg dom en verdient niet anders dan opgelicht te worden, anders licht ze zichzelf wel op door het opzeggen van allerlei lopende zaken bij Aegon of het afsluiten van contracten bij Legio. Wie heeft er nog meer zin om Francis failliet te laten gaan? Pakken wat je pakken kan!!!!!

pieter

Ongelezen bericht door pieter »

Francis heeft een goede zet gedaan.

Ook ik neem niets meer af van Aegon.
Nog even en Aegon kan opdoeken.
De consument pikt het niet meer!

Mvg Pieter

Francis

Na de autoverzekeringen, alsnog de lijfrente van de firma Aegon vandaag premievrij gemaakt.
De grootste kosten waren in het eerste jaar al ingecalculeerd in de premie.
Aan het eind van de rit in 2017 worden er nogmaals 2% kosten vanaf getrokken van het opgeleverde bedrag.

De in van Gils pakken gestoken heren van Aegon krijgen geen cent meer van mij.

Nog iets raars,voor de belastingaangifte kreeg ik ieder jaar een standaardbrief met daarin uitsluitend vermeld de maximale basisaftrek,dus geen specificaties.

En uiteraard een mooi verhaal erbij.

" Maakt u nog geen optimaal gebruik van uw fiscale mogelijkheden? dan kunt u uw inleg zonder problemen verhogen.
Uw adviseur rekent u graag uit wat dat voor u oplevert."

Het rare is nu dat ik vandaag telefonisch te horen kreeg dat er een kredietbedrag van 446,12 Euro op mijn lijfrente staat!
Bij het uitrekenen blijk ik elke maand een iets groter bedrag te hebben betaald, dan er contractueel is afgesproken.
Het is mijzelf ook nooit opgevallen, het contract dateert alweer uit 1996.
Op zich ben ik uiteraard blij met het bedrag, maar toch raar dat Aegon het bedrag opspaarde, in plaats van mij daarvan op de hoogte te stellen.
Mischien zegt dit genoeg zo niet alles over de werkwijze bij Aegon.

Groetjes Francis

Natasja

Ongelezen bericht door Natasja »

Hoi Francis,

Ik heb zelf weliswaar niets bij Aegon lopen, maar zal dit in de toekomst ook zeker niet gaan doen. Wel weet ik het van mensen in mijn omgeving en zal dan ook met hen gaan praten.
Zij verdienen gewoon geen klanten. Strakke actie.
En inderdaad als rotterdammer GEEN WOORDEN MAAR DADEN.
Voor zowel Aegon, Dexia en Legio.
Laat hun nou maar zo snel mogelijk over de brug komen met ONZE centen

Groetjes Natasja

Meisje

Ongelezen bericht door Meisje »

Zeg Francis,

Weet je nog hoeveel je hebt ingelegd op je spaarkasovereenkomst en wat nu dan de premievrije waarde is in 2017?

Gesloten