LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eerder beeindigen van contract ?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Harrie

Eerder beeindigen van contract ?

Ongelezen bericht door Harrie »

Hallo,

Hier een vraagje over eerder stoppen met contract.
Ik heb een performa of zoiets aangevraagt bij Legio en ik wil dit eigenlijk zo snel mogelijk afhandelen, want de aandelen zakken met de dag.
Nu wou ik dit eigenlijk per fax doen, zo is het tenslotten ook tot stand gebracht.
Als ik er dan onder schrijf "ik doe deze betaling onder protest en onder voorbehoud van alle rechten" zou het goed moeten zijn.
Nu vraag ik mij af of ze dat willen en moeten accepteren.
En hoe kan ik nu zien dat mijn contract toch wel zeker beeindigt is ?
Krijg ik hier een bewijs van ?
Per fax ging wel hebben ze bij Legio gezegt, ik weet alleen niet als ik er dit onder schrijf of ze dat accepteren, of hebben ze hier bij Legio geen keuze in ?

bvd Harrie

Maarten

Re: Eerder beeindigen van contract ?

Ongelezen bericht door Maarten »

Harrie,
Je moet eerst het contract eenzijdig opzeggen. Dit is nog geen betaling. Uit de opzegging van de overeenkomst vloeit dan een vordering voort welke je onder protest e.d. kunt betalen.

Ik zou een formulering met de volgende strekking gebruiken:

"Geachte heer of mevrouw,
Hierbij deel ik u mede dat ik het aandelenleasecontract "naam contract" bij u geregistreerd onder nummer ........ per direct wil beeindigen. Ik verzoek u alle nodige maatregelen te treffen om deze beeindiging te effectueren en mij een nota van afrekening te zenden. Deze nota zal ik dan onder protest en voorbehoud van alle rechten voldoen.
Tevens verzoek ik u om de inschrijving van deze aandelenlease overeenkomst bij het bureau kredietregistratie te Tiel te doen doorhalen en dit schriftelijk aan mij te bevestigen.

Hoogachtend ..."
--einde tekst

Harrie, Ik wijs op de vrijblijvendheid van deze tekst en aanvaard geen aansprakelijkheid voor het gebruik ervan.

Een fax is rechtsgeldig.
Je ziet het doordat je een nota van afrekening krijgt. Kan wel even duren omdat ze de aandelen moeten verkopen.
Je mag altijd onder protest e.d. betalen.

groet Maarten

die de slaap niet kan vatten.

harrie

Ongelezen bericht door harrie »

Bedankt Maarten, ik heb die zooi net weggefaxt ik hoop dat ze het goed vinden.
Voor mij is de schade nu nog net te overzien(moet niet veel erger worden, als het goed is kan dat nu ook niet meer)als ze een beetje opschieten bij Legio teminste.
Ik wil U en andere nog even bedanken voor jullie moeite die jullie in dit forum stoppen.
Ik denk dat hier veel mensen blij mee zijn.
Veel mensen die ik hier gezien heb op dit forum zitten nog met meer schuld als ik, bij mij is het 19000 euro wat ik moet bijbetalen nu.
Hier kan ik mee leven, alleen de manier waarop dit gebeurt is, daar zit ik meer mee in mijn maag.
Mijn vertrouwen in banken en vertegenwoordigers en dat soort volk is in ieder geval een heel eind weg.
Maar dat zal wel bij iedereen zijn die dit heeft meegemaakt.
We zullen maar hopen dat de stichting de rechtzaak wint en ook hopen dat er dan nog wat geld over is bij Dexia.
Ook zal ik nog die brief van eegalease opsturen naar Dexia, ik weet alleen niet of ik hier nog iets aan heb omdat ik het contract dan al beeindigt heb(zelf).
Maarten, heb jij eigenlijk nooit slaap ?

groeten Harrie

Maarten

Ongelezen bericht door Maarten »

Harrie,
Als je vrouw niet heeft meegetekend op het contract dan moet zij de vernietiging vorderen (en niet jij).
Ik zou niet weten waarom die actie nu geen zin meer zou hebben omdat je het contract hebt beeindigd.
Door beeindiging van het contract hebben partijen over en weer de uit de overeenkomst voortvloeinede verplichtingen voldaan. Als het contract door je vrouw achteraf wordt vernietigd dan zijn deze verplichtingen immers onverschuldigd geweest.

groet Maarten

PS Ik heb soms zo'n slaap dat ik op de bank in slaap val en dan pas om een uur of twaalf wakker wordt. Met als gevolg een eenzame nacht. Wat op zich ook wel weer lekker is af en toe.

Rene

Ongelezen bericht door Rene »

Hallo,

Sorry dat ik me even inmeng, maar maarten schijnt er nogal verstand van te hebben.
Hetvolgende:

Ik heb 2x een kortingkado effecten lease afgesloten.
Ik weet niet zeker of mijn vrouw mee heeft ondertekend (eh hoe kom ik hier achter, kan ik kopieen van de overeenkomst opvragen bij legio lease ??)

IK heb bij legio geinformeerd dat als ik nu zou stoppen (ik ben bijna 2 jaar bezig met een inleg van totaal € 110, - per maand, en moet nog 8 jaar), dat mij €10.000 zou kosten.

Ik kan dit misschien combineren met een verbouwing die ik volgende maand ga starten, zodat ik dit meer aan hypotheek opneem (ik heb ook nog wat oudere rekeningen zodat ik het aftrekbaar kan maken).

Ik zit echter in dubio, nu stoppen met de mogelijkheid dit in de hypotheek op te nemen OF doorgaan en hopen dat een evt rechtzaak wat wordt indien mijn vrouw niet getekend heeft, of denk je dat ik achteraf alle betaalde schulden ook terug kan vorderen ook al ben ik ermee gestopt ???

Grtjs

Rene

ps ik slaap ook slecht, niet hiervan overigens, hooguit de laatste 2 dagen

Jean

Ongelezen bericht door Jean »

Hoeveel kans denk je dat je hebt dat binnen korte tijd bekend wordt waar je staat mbt die rechtszaak.

Hoelang wil je nog slecht slapen.

Als je mogelijkheden hebt om het weg te stoppen in je hypotheek....dan wist ik het wel.

Mag ik je verwijzen naar de topic; IK MOCHT WEDEROM EEN BEREKENING MAKEN....

boosje

Ongelezen bericht door boosje »

Jullie hebben het over betalen van de restsom.
In april a.s. loopt mijn leaseplan af. Ik ben niet van plan om te betalen.
Ik zeg tegen legiolease en tegen de eventuele deurwaarder dat ik de rechtzaak afwacht.
Reakties graag?

Jan.H,

Ongelezen bericht door Jan.H, »

Harry, hier is het weer.Maarten heeft op eerdere vragen
al eens een berekening gemaakt:Aflossen of niet?
er zitten veel haken en ogen aan.Ik kan het artikel niet meer vinden.Maar het is wel interessant het op te zoeken.

Gesloten