LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] effectenlease-overeenkomst verlengen ??????
effectenlease-overeenkomst verlengen ??????
ook wij hebben een dexia aanbod formulier ontvangen. Ons contract loopt 27 april 2004 af wij hebben een winstverdriedubbelaar wij vragen ons af of het dom is om de effectenlease overeenkomst te verlengen wij hebben er absoluut geen verstand van. Maar onze gedachten is zo als dexia iedereen terug moet betalen gaan ze failliet en van een kale kip valt niks te plukken dan is er hoogst waarschijnlijk helemaal niets meer te halen misschien een heel verkeerd uitgangspunt maar kan iemand ons raad geven wat te doen. En ligt het er ook niet een beetje aan wat voor aandelenpakket je gekozen hebt misschien wel een domme redenering maar wij hebben er absoluut geen verstand van ik weet ook absoluut niet hoe we uit moeten rekenen wat onze rest schuld is kan iemand ons een goede raad geven.
Re: effectenlease-overeenkomst verlengen ??????
Hallo,
Je kunt je schuld berekenen op de website van Legio-Lease. Zelf loopt mijn contract pas in September en December af, en ik weet het zelf ook nog niet wat ik moet doen. In ieder geval succes.
Je kunt je schuld berekenen op de website van Legio-Lease. Zelf loopt mijn contract pas in September en December af, en ik weet het zelf ook nog niet wat ik moet doen. In ieder geval succes.
Ik vind het moeilijk om jullie te adviseren, maar bereken eerst je schuld op de web-site van Legio-Lease. Dat is vrij simpel om te doen, en ik denk dat veel mensen met hetzelfde dilemma zitten als jullie. Ik zelf verleng mijn contracten niet, dat durf ik niet aan. Bovendien kan ik dan ook niet meer meedoen met de stichting Lease verlies. Ook ik weet nog niet hoe ik mijn schuld moet betalen, het is een drama allemaal. Ik hoop op een goede afloop, succes in ieder geval.
bedankt voor jullie reactie ik heb het uitgerekend het volgende is het resultaat:
Aankoopwaarde euro 19.564,00
Huidige waarde euro 9.248,00
Uw resultaat euro -10.316,00 (=-52,73%)
betekend dat dan dat ik 10.316,00 euro moet betalen dat kan toch nu weet ik helemaal; niet meer wat ik moet waar moet ik dat in godsnaam vandaan halen. Als ik het niet goed zie laten jullie dan nog even wat horen alvast bedankt.
idige waarde euro 9.248,00
Aankoopwaarde euro 19.564,00
Huidige waarde euro 9.248,00
Uw resultaat euro -10.316,00 (=-52,73%)
betekend dat dan dat ik 10.316,00 euro moet betalen dat kan toch nu weet ik helemaal; niet meer wat ik moet waar moet ik dat in godsnaam vandaan halen. Als ik het niet goed zie laten jullie dan nog even wat horen alvast bedankt.
idige waarde euro 9.248,00
Inderdaad, je hebt ruim 10.000 euro schuld. Een schrale troost misschien ik ook. Ik weet ook niet waar ik het geld vandaan moet halen. Iemand tips voor ons???
Yvon bedankt oor je antwoord het enige wat we dan toch kunnen doen is hat aanbod aannemen van dezia om een jaar door te gaan het zal toch ooit nog wel eens een keer goed komen het lijkt me de enige oplossing ik hoor je nog wel
Als je contract volgend jaar pas afloopt hoef je voorlopig nog geen actie te ondernemen. Ik zou niet nu al ingaan op het Dexia aanbod, want jullie contract loopt pas volgend jaar af. Ben je wel lid van de stichting lease verlies??? Doen hoor. Succes met alles.
yvonne,het gaat niet om hoeveel schuld je hebt,maar hoe je
er in gelopen bent en toch het contract getekend hebt.
vrgr.andre de croos
er in gelopen bent en toch het contract getekend hebt.
vrgr.andre de croos
els, loopt je contract af in 2004 (of 2003)? Nu verlengen voor een jaar zal niet veel oplossen waarschijnlijk, het economisch klimaat zal dan nog niet veel beter zijn. Je moet denk ik met een aantal adviseurs gaan praten. Ik heb nu een gesprek aangevraagd met de tussen persoon waar ik dit "product heb afgenomen" (lees: erin ben geluisd) om te kijken of die iets te bieden heeft. Dan ga ik praten met de bank waar ik een hypotheek heb lopen, mijn eigen bank en familie, die eventueel een lening zouden kunnen verstrekken. En dan ga ik een afweging maken. Ik wil niet ingaan op een bod van Dexia, ik wil met een nieuwe lening de aandelen overnemen en alles dus betalen. De situatie is voor iedereen anders. (leasecontract, inkomen, leeftijd, totale schuld, gezinssamenstelling, andere schulden, noem maar op.) Hoe kan er een advies gegeven worden hier, dan kan alleen met een betrouwbare adviseur. I
k wil niet weer de fout maken het zelf even te bedenken, ik heb er wel iets van geleerd. ....
k wil niet weer de fout maken het zelf even te bedenken, ik heb er wel iets van geleerd. ....
nee mijn kontrakt loopt 27 april 2003 af ik heb dus geen keus ik moet doorgaan want ik heb het geld niet weten jullie dan andere oplossing ik niet laat het me a.u.b. weten ik ben ten einde raad
Ik dacht al verlengen voor een jaar, kan dat dan. ja, het is moeilijk, want het is voor iedereen een persoonlijke beslissing natuurlijk. Misschien kun je bij andere instanties voor geld terecht. Probeer een mailtje te doen naar de stichting leaseverlies. Wie weet kunnen ze je verder helpen. Ook ik heb het geld niet, maar probeer het zolang mogelijk te rekken, maar ik ga niet in op het Dexia aanbod, want dan verspeel ik weer misschien mijn rechten met het meedoen met de stichting leaseverlies. Succes verder, en hou vol.
ik heb vorig jaar mijn winstverdriedubbelaar verlengd want op dat moment zat er al een schuld van 2500 euro opik heb toen met dexia gebeld en kreeg te horen dat deze verlengd kon worden met een jaar dat kon uitlopen tot drie jaar als ik dat dan zou willen dat heb ik toen gedaan want het geld hadt ik niet tot gisteren was het inmiddels 7000 eoro geworden en nu met die ahold nog meer maar ik heb nog twee jaar en dan zie ik wel want van een kale kip valt niet te plukken ook door geen deurwaarder.ik heb toen wel gezegt hoe het kon als hun zagen dat aandelen gaan zakken dat men ze dan niet verkoopt en dan anderen neemt als antwoord kreeg dat als ze dan weer zouden steigen de klanten ook kwaad zouden zijn,maar hun beheren toch de aandelen en wij hebben niets te zeggen of we het er mee eens zijn of niet dit gaat bij anderen banken toch anders ook ik was niet gewaarschuwd dat je er zover in kon gaan die man die bij mij thuis is geweest hadt zitten vertellen dat hij juist 33000gulden winst hadt gemaakt en die weer opnieuw hadt belegt zijn maan heb ik nog en ook zijn viste kaartje op dat moment van er ook nog imand bij mij in huis die er bij heeft gezeten dus alles heeft gehoord,naar mijn inkomen is niet gevraagt en uitgelegt dat daar zo,n groot bedrag geleend zou worden ook niet.op hun aanbob ga ik ook niet in ik heb nu zo iets van kapot is het toch al .want in totaal zit ik met 17000euro te kijken dus dat kan ik nooit meer betalen
Beste Annet,
Dit vind ik echt een hartverscheurend verhaal !!
De tranen springen me zowat in de ogen. En ik word hier alleen nog maar kwader van op Dexia. Ik ben nog jong maar beloof iedereen op dit forum 1 ding: ik ga ze mijn leven lang pakken waar ik ze pakken kan.
Is het trouwens niet een idee om een aanklacht tegen Dexia en hun beleid t.o.v. ons op te stellen (niet te langdradig maar wel duidelijk - één A4-tje), vervolgens door iemand te laten vertalen in het Frans en dat in de vorm van pamfletten overal in Frankrijk en België (waar het moederconcern van Dexia zit) te verspreiden ?
En email kan ook een hoop in deze doen: iedereen oproepen (ook bedrijven) naar aanleiding van deze misstanden contact met Dexia te verbreken... is niet crimineel maar wel knap vervelend voor Dexia.
Laat ze weten wat ze u en mij hebben aangedaan en laat ze bloeden, ze verdienen niet beter. Als iemand een mooi stuk opstelt en hier plaatst, zorg ik wel voor de vertaling en dan is de stap naar verspreiding nog maar klein.
Pep.
Dit vind ik echt een hartverscheurend verhaal !!
De tranen springen me zowat in de ogen. En ik word hier alleen nog maar kwader van op Dexia. Ik ben nog jong maar beloof iedereen op dit forum 1 ding: ik ga ze mijn leven lang pakken waar ik ze pakken kan.
Is het trouwens niet een idee om een aanklacht tegen Dexia en hun beleid t.o.v. ons op te stellen (niet te langdradig maar wel duidelijk - één A4-tje), vervolgens door iemand te laten vertalen in het Frans en dat in de vorm van pamfletten overal in Frankrijk en België (waar het moederconcern van Dexia zit) te verspreiden ?
En email kan ook een hoop in deze doen: iedereen oproepen (ook bedrijven) naar aanleiding van deze misstanden contact met Dexia te verbreken... is niet crimineel maar wel knap vervelend voor Dexia.
Laat ze weten wat ze u en mij hebben aangedaan en laat ze bloeden, ze verdienen niet beter. Als iemand een mooi stuk opstelt en hier plaatst, zorg ik wel voor de vertaling en dan is de stap naar verspreiding nog maar klein.
Pep.
Els: kijk met met dat verlengen he, je tekent, je verspeelt je rechten en je hebt kans dat het nog erger wordt met die restschuld. Dexia heeft ook een commissie die schrijnende gevallen helpt (de hardheidsclausule), ga daar aanspraak op maken als je echt diep in de problemen zit. Je zegt zelf: ik heb er geen verstand van. Dus ga praten met je eigen bank of je daar een lening kunt krijgen ofzo, maar teken niet voor verlenging als er nog andere mogelijkheden zijn. Dat is mijn mening,
Ik bedoelde KIJK UIT met ...
Wat je zou kunnen doen:
Schrijf een brief met alles erin, je financiele situatie, dat je niet wist waar je aan begon enz enz. Vraag om een persoonlijke oplossing van Dexia, omdat je geen kant op kan nu. Dat je totaal radeloos bent.... Vraag of ze jouw geval in aanmerking willen laten komen voor de hardheidsclausule, of ze je situatie willen voorleggen aan de speciale commissie. Verstuur hem aangetekend aan Dexia. Teken niets, vermeld in de brief dat je niets tekent, omdat je afwacht wat de commissie van je situatie vindt.
Wat je zou kunnen doen:
Schrijf een brief met alles erin, je financiele situatie, dat je niet wist waar je aan begon enz enz. Vraag om een persoonlijke oplossing van Dexia, omdat je geen kant op kan nu. Dat je totaal radeloos bent.... Vraag of ze jouw geval in aanmerking willen laten komen voor de hardheidsclausule, of ze je situatie willen voorleggen aan de speciale commissie. Verstuur hem aangetekend aan Dexia. Teken niets, vermeld in de brief dat je niets tekent, omdat je afwacht wat de commissie van je situatie vindt.
Els,
Verlengen kan ook zonder het aanbod te accepteren!
Het is waarschijnlijk wel duurder (ander rente percentage)maar je verspeelt niet je rechten en kunt lid blijven van de stichting.
En mocht de rechtzaak ooit gewonnen worden dan wordt uitgegaan van jouw schuld zoals die nu is, dus na de eerste drie jaar.
Groetjes
Ruudraad
Verlengen kan ook zonder het aanbod te accepteren!
Het is waarschijnlijk wel duurder (ander rente percentage)maar je verspeelt niet je rechten en kunt lid blijven van de stichting.
En mocht de rechtzaak ooit gewonnen worden dan wordt uitgegaan van jouw schuld zoals die nu is, dus na de eerste drie jaar.
Groetjes
Ruudraad
Door het aanbod te accepteren geef je al je rechten op. Dit doe je niet door op de "oude manier" te verlengen. Maar of je juridisch gezien erg sterk staat als je "willens en wetens een nieuw "contract" aangaat". (want zo wordt verlengen gezien!) Als je nog meer verlies maakt, heb je dat risico bewust genomen en zit je met nog meer gebakken peren (eet smakelijk...)
Agnes
Agnes
rick en ruud hartelijk dank voor jullie goede raad dus als ik het nu goed begrijp moet ik niet ingaan op het voorstel van dexia mijn kontrakt loopt 27 april 2003 af is het dan niet zo dat ze de rest schuld direct kunnen opeisen of heb ik dan ook het recht om het drie te verlengen en nu zullen jullie helemaal wel begrijpen dat ik de ballen verstand er niet van heb maar hoe moet ik me melden bij legio lease verlies willen jullie dat nog even aan mij mailen alvast bedankt.
Beste Els,
Als je je contract goed doorleest staat er ergens dat je na de eerste 3 jaar met nog minimaal 1 jaar kan verlengen en maximaal met 3 jaar. Dat is de oude regeling nog. Je kan dan op betere tijden wachten. (tegen extra maandelijkse betalingen uiteraard). Die zou je eventueel kunnen accepteren maar wel onder PROTEST doen !
Het 'nieuwe' Dexia-aanbod moet je zo wie zo niet accepteren. Dan teken je nl. dat je niet mag procederen tegen Dexia. Dus ook niet via de stichting Leaseverlies. Dan gooi je dus alle kleine beetjes hoop op een goede afloop direct de prullenbak in.
Als je je contract goed doorleest staat er ergens dat je na de eerste 3 jaar met nog minimaal 1 jaar kan verlengen en maximaal met 3 jaar. Dat is de oude regeling nog. Je kan dan op betere tijden wachten. (tegen extra maandelijkse betalingen uiteraard). Die zou je eventueel kunnen accepteren maar wel onder PROTEST doen !
Het 'nieuwe' Dexia-aanbod moet je zo wie zo niet accepteren. Dan teken je nl. dat je niet mag procederen tegen Dexia. Dus ook niet via de stichting Leaseverlies. Dan gooi je dus alle kleine beetjes hoop op een goede afloop direct de prullenbak in.