LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] EIS in MILJARDEN
EIS in MILJARDEN
Duizelingwekkend wordt onze eis in de media genoemd, wie zou het kunnen betalen? Wie gaat de verantwoordelijkheid opnemen of kunnen opnemen? Kunnen alle gedupeerden door zich te beroepen op misleiding en bedrog, dit bedrag binnen halen? Politiek wordt nu wakker en straks wordt misschien beleggen met geleend geld verboden voor betere bescherming van burgers. Betekent dit dat politiek zich verantwoordelijk gaat voelen voor het gedane leed in het verleden? Als het dragen van autogordel nog niet bij wet gereguleerd was, waarom zou politiek de schade in het verleden willen repareren? Ze zijn er alleen wakker van geworden. Mensen, misschien ben ik wel heel erg negatief maar hopend dat andere mensen mij op andere gedachten kunnen brengen- is een miljardeneis niet bijna onrealistisch voor welke verantwoordelijkheid nemer dan ook?? Eerst was het 40 000 gedupeerden toen 70 000 en nu 400 000 uitstaande lease contracten las ik bij Dexia, Aegon en nog ergens. Bij elkaar lease constructies (met hypotheken) moet zijn 1 miljoen !! 1 op de 15 nederlanders is erin getrapt? En als iedereen straks dit terug zou willen draaien?
Re: EIS in MILJARDEN
Wat heet onrealistisch, nee heb je en ja kan je krijgen. De onderhandelingen zijn stuk gelopen omdat de SLV eiste dat de restschuld kwijtgescholden wilde zien en Dexia hier niet mee akkoord ging en dan is het niet vreemd dat je in een rechtszaak in eerste hoger inzet. De rechter zal per type contract wel bepalen wat reeel is. Aan de andere kant is voor velen de restschuld ook duizelingwekkend.
Helaas Nes , ben ik het met je eens. Wij wisten dat er risico's aan vast zaten, dat is het altijd als je werkt met aandelen. Wij hebben daar zelf voor getekend.Daarom vind ik het aanbod van Dexia nog niet zo slecht.( ondanks dat 3 jaar verlengen weer een risico met zich meebrengt ) Maar de zin "u kunt geen juridische stappen tegen ons ondernemen " klinkt mijn niet prettig in de oren.
Het risico dat Legio destijds versluierend in haar publicaties en contracten naar voren bracht lijkt in de verste verten niet op het daadwerkelijke risico. Waar heeft Dexia dan expliciet en in simpele bewoordingen - ook begrijpbaar voor mensen die niet dagelijks met financiële termen omgaan - aangegeven dat niet alleen de winst kon verdriedubbelen maar ook het verlies????
Beste Nes,
Ik begrijp jouw zorgen niet! Indien de eis duizelingwekkend is, is omdat de bestedingen overeenkomstig zijn! Maak je géén zorgen het geld is er en Dexia, Labouchere en Legio weten waar het gebleven is. En het moet boven tafel komen!!
Willen zij geen problemen hebben, dan hadden zij niet moeten sjoemelen met bijna bankroete fondsen en misleidingen om zich rijk te kunnen maken! Het kan verkeren, zei wijze Bredero eens!!
Ik begrijp jouw zorgen niet! Indien de eis duizelingwekkend is, is omdat de bestedingen overeenkomstig zijn! Maak je géén zorgen het geld is er en Dexia, Labouchere en Legio weten waar het gebleven is. En het moet boven tafel komen!!
Willen zij geen problemen hebben, dan hadden zij niet moeten sjoemelen met bijna bankroete fondsen en misleidingen om zich rijk te kunnen maken! Het kan verkeren, zei wijze Bredero eens!!