Iedereeen weet dat je opgelicht kan worden, zelfs met glossy blaadjes ed. Die kun je namelijk zelf ook laten drukken door een goede drukkerij. Laat je er dus niet door bedonderen.
In deze maatschappij draait alles om economie, om winst maken. Als je te hoge winsten worden voorgespiegeld, dan is het waarschijnlijk niet zo, want waarom zou een bedrijf anderen de mogelijkheid bieden flinke winsten te geven? Dan leen je als bedrijf toch ZELF enorme bedragen om er ZELF mee te gaan gokken op de beurs....
Jullie zijn er gewoon ingetrapt, denkend dat je nooit meer rimpels zou krijgen, nou als ze je dat vertellen dan moet je eerst eens 5 dagen nadenken of dat bedrijf gek is of dat jij je er misschien in laat lopen.
Als telefonisch medewerkers jou te mooie dingen om waar te zijn vertellen, moet je dat niet geloven, maar de CONTRACTEN goed bekijken. Dan zie je bijv dat je je inleggeld NIET terug zult krijgen, wat veel mensen gehoord schijnen te hebben. En als je het contract niet zo goed snapt, moet je misschien het gesprek op nemen met een verborgen camara voor mijn part..dan heb je bewijs achteraf dat het niet klopt wat zo'n persoon van een bedrijf vertelt.
Ik vind het heel erg dat het jullie is overkomen , veel van mijn familie heeft ook meegedaan en sommigen verliezen behoorlijk flink.
Maar een ding vind ik bijzonder fijn aan dit gehele gebeuren:
1) Ik wordt niet meer omgepraat door familie, vrienden en hypotheek adviseurs (!!) om ook aan dit soort dingen mee te doen.
2) Ze vertellen niet meer hoe slim ze zijn.
3) Ze vertellen mij niet meer dat ik dom en koppig ben om niet mee te willen doen.
4) Over het hele onderwerp en GELD in het algemeen wordt niet of nauwelijks meer gesproken. Er wordt nu gewoon over leuke sjoelavondjes, uitstapjes ed die ze beleefd hebben gesproken....gelukkig!
Laten we niet proberen rijk te worden, gewoon zo nu en dan een lot uit de loterij te kopen voor de lol, en vooral lekker dat geld dat je maandelijks uitgaf aan aandellen weer lekker aan een dansavondje, een kaartavondje, een kadootje voor dat leuke nichtje, neefje of tante, een leuke sport, een film uit de videotheek voor-de-hele-familie te besteden. Dan krijg je tenminste wel iets terug, namelijk een vriendelijk woord en een plakkaatje: aardige mevrouw of meneer.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] En wie is er nu dom?
Re: En wie is er nu dom?
Beste Merlijn,
Ik geloof niet, dat je echt wil weten wie eigenlijk dom is!
M.v.g.
Ik geloof niet, dat je echt wil weten wie eigenlijk dom is!
M.v.g.
Het hele gebeuren van Legio Lease en andere maatschappijen die in aandelen lease handel gingen was gewoon een soort van hausse, een sort van piramide spel. Zelfde met boompjes uit Zuid-amerika of Polen, Time Sharing en dergelijke.
Als eenmaal de grote groep schaapjes over de brug zijn, is het verlies nabij, en wel voor de grootste groep die uitgekeerd zullen worden terwijl er geen nieuwe binnenkomers meer zijn...en veel mensen wisten dat ook, want ZE DURFDEN NIET MEER TE KOPEN....ZE WISTEN HET DUS.
Op een gegeven moment had je een paar tekenen op de beurs dat er dingen niet klopte, dat de waarde van de aandelen de lading niet meer dekte. Dat de vraag naar aandelen niet meer hoger was dan de aanwezigheid er van, maar nu de andere kant op ging.
Mensen durfden niet meer meeeeeerrr contracten aan te gaan, geen nieuwe aandelen meer te kopen, omdat ze bang waren (of geen extra geld per maand meer kwijt konden want ze gokten al vrij hoog gezien hun inkomen) en daardoor DAALDE DE VRAAG. Wat betekent: DAN DAALT DE WAARDE VAN DE AANDELEN, WANT NIEMAND WIL ZE.
Precies hetzelfde principe is op te leggen aan piramide spelen, boompjes, time sharing, telefonsiche verkoop van langetermijn producten en dergelijke.
Als eenmaal de grote groep schaapjes over de brug zijn, is het verlies nabij, en wel voor de grootste groep die uitgekeerd zullen worden terwijl er geen nieuwe binnenkomers meer zijn...en veel mensen wisten dat ook, want ZE DURFDEN NIET MEER TE KOPEN....ZE WISTEN HET DUS.
Op een gegeven moment had je een paar tekenen op de beurs dat er dingen niet klopte, dat de waarde van de aandelen de lading niet meer dekte. Dat de vraag naar aandelen niet meer hoger was dan de aanwezigheid er van, maar nu de andere kant op ging.
Mensen durfden niet meer meeeeeerrr contracten aan te gaan, geen nieuwe aandelen meer te kopen, omdat ze bang waren (of geen extra geld per maand meer kwijt konden want ze gokten al vrij hoog gezien hun inkomen) en daardoor DAALDE DE VRAAG. Wat betekent: DAN DAALT DE WAARDE VAN DE AANDELEN, WANT NIEMAND WIL ZE.
Precies hetzelfde principe is op te leggen aan piramide spelen, boompjes, time sharing, telefonsiche verkoop van langetermijn producten en dergelijke.
Okee, ik geef het toe, ik ben de grote dommerd in dit verhaal!
Verstandig
Verstandig