LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] even opnieuw

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
janw

even opnieuw

Ongelezen bericht door janw »

Geplaatst op 13 Nov 2003 19:41 door janw

--------------------------------------------------------------------------------

Ik reageer hier, omdat het wel iets hiermede te maken heeft.
Op ieder site van leaseverlies en egalease lees je, dat, als je een schikking treft met Dexia dit het verlies betekent van je rechten, die bij een uitspraak van de rechtzaak tussen leaseverlies/egalease en Dexia naar voren komen. Positief of negatief laat ik even in het midden. De looptijd van de contracten is 3 of 5 jaar, maar ik dacht, dat 3 jaar wel voor de meesten geldt. Dat betekent dus, dat vrijwel iedereen een rechtzaak aan heeft moeten spannen, of toch die regeling met Dexia aan heeft moeten gaan. Ik denk ook, dat de meeste mensen toch wel zwaar opzien tegen een dergelijke rechtzaak, afgezien nog van de kosten, die dit met zich meebrengt. Er zullen uitzonderingen zijn, maar voor de meeste mensen zal er niets anders opzitten, dan een regeling te treffen met het verlies dus van de rechten. Verder is het zo, dat iedere rechter voor zich kan bepalen, of hij wacht op deze uitspraak. Ik vind dit een vreemde gang van zaken. Waarom is dit geen algemene regel? Dus, dat iedere rechtsgang al bij voorbaat uitgesteld wordt door iedere rechter. Dit zou alleen al een hoop kosten besparen. Nu krijg je een ongelijkheid bij de gedupeerden. Tegen de tijd, dat er ooit eens een uispraak komt, zijn alle contracten afgelopen en valt er niets meer te schikken. Dexia heeft zijn geld dan al ruimschoots binnengehaald (onder aftrek van die enkele rechtspraak dan). en heft Dexia gewoon de zaak op en kan op de Bahama's gaan zitten Ik vraag mij dus af, wat het eigenlijk voor zin heeft om uberhaupt nog een rechtzaak aan te spannen. Ik mag ook veronderstellen, dat er sinds de publicatie rond Dexia niemand meer een contract heeft aangegaan. Iedereen heeft iets moeten doen en dat zal dan in de meeste gevallen een schikking betreffen met Dexia.
Wie heeft hier een antwoord op. Eigenlijk het liefst van de stichting zelf, maar dat zal wel te veel gevraagd zijn.

thoompy

Re: even opnieuw

Ongelezen bericht door thoompy »

De wet is een raar iets inderdaad als je +/_ 10000 euro heb voor een rechtzaak dan heb je kans maar vergeet niet dat je met de beste advocaten van het land heb te maken want het gaat niet alleen om jouw zaak maar om velen iederen zaak die ze verliesen komen ze in het nieuws.
Geloof met het valt niet mee ,ik wacht op mijn uitspraak maar vraag me niet wat het al heb gekost.

janw

Re: even opnieuw

Ongelezen bericht door janw »

Ergens is het een bezopen situatie. De stichting "leaseverlies" voert een geding tegen Dexia, maar tegen die tijd, dat er misschien eens een uitspraak zal zijn, zijn er geen contractanten meer over en zal Dexia toch de overwinnaar blijken te zijn. Zij hebben in de loop van de tijd het geld dan toch wel binnengehaald. En die enkeling, die inderdaad een rechtzaak is begonnen en Dexia misschien veroordeelt zal zijn in de proceskosten, zijn peanuts, als je dit afzet tegen het bedrag, wat ze binnengehaald hebben.
Over de mensen, die het eens een keer winnen worden hele stukken geschreven in de media, maar er wordt niets vermeld, wat dit alzo gekost heeft en dan praat ik nog niet over de frustratie. En wat helemaal alle perken te buiten gaat, is het feit, dat de ene rechter mag zeggen, we wachten op de finale uitspraak en de andere kan hier aan voorbijgaan. Van rechtsongelijkheid gesproken.
Straks (nou ja, "straks") horen we, dat Dexia het pleit heeft verloren en wat dan? Iedereen is genoodzaakt geweest hetzij een rechtzaak te beginnen of iets met Dexia overeen te komen. In dit laatste geval ben je al je rechten kwijt. De onzin ten top.
Wat me echter verbaast, is, dat ik nooit iets hoor over de verlenging van het contract, waar je contractueel recht op hebt. Je blijft dan wel die rente betalen, maar je maakt meer kans de finale uitspraak te bereiken. En je hoeft niet direct diep in de buidel te tasten.
Al met al, is het mij zeer onduidelijk, waarom die stichting leaseverlies deze rechtsgang voortzet. Alleen om van zichzelf te kunnen zeggen, hoe goed ze wel zijn geweest? De contractanten zullen er niet veel meer mee opschieten, die hebben al betaald en zijn hun geld kwijt.

JW

Gesloten