LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eventuele oplossing uitstel betaling

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
`Leo

Eventuele oplossing uitstel betaling

Ongelezen bericht door `Leo »

Na enige bestudering van dit forum leg ik een eventuele oplossing voor om uitstel van betaling te krijgen. Als ik straks die 15% incasso moet betalen betaal ik die, maar niet mijn schuld bij legio de volgende stap is dan de deurwaarder maar die komt pas na uitspraak rechter.

Samengevat voor 15% 5 jaar uitstel betaling wie kan dit plannetje afkraken denk mee wil niet betalen en hou dit vol net als iedereen die verstandig is.

Maarten

Re: Eventuele oplossing uitstel betaling

Ongelezen bericht door Maarten »

Leo,
Je plannetje werkt niet omdat die 15% deel uit maakt van de totale vordering van Dexia. Dus de totale vordering is bijv. restschuld plus 15%. Ofwel waarom zou je dan ueberhaupt die 15% betalen?

groet Maarten

Anne

Re: Eventuele oplossing uitstel betaling

Ongelezen bericht door Anne »

Leo,

Ik had ook gehoopt dat jou stelling op ging maar......

Deze discussie loopt op nog een ander topic, "Restschuld => niet betalen => deurwaarde --> advies !!"

Ik ben zo vrijgeweest om een gedeelte uit die topic hieronder ter informatie te plaatsen.

Let op het (hoeft) niet alleen bij de 15% incasso kosten te blijven......was dat maar zo.
============================================================
"Restschuld => niet betalen => deurwaarde --> advies !!"

Beste allemaal,

Ik denk dat deze feiten memorabel zijn:
1) de 15% incassokosten zijn uitsluitend de kosten die standaard in rekening gebracht mochten worden. Daarnaast komen nog na vonnis van een rechter:
2) de te betalen rente over de restschuld. Omdat je een lening hebt/had lopen met bv 12% rente zal over de restschuld tot voldoening ook 12% rente betaald moeten worden;
3) de kosten van de procedure bij de rechtbank zelf (al gauw tussen de 500 tot 800 euro - en soms zelfs meer);
4) de kosten van de deurwaarder;
5) de kosten van een eventueel ingeschakelde advokaat.

Dus denk aub niet dat je er bent met die 15% Het kan aardig oplopen. Zeker als er al langere tijd verstreken is.

Daarnaast kost het je een negatieve BKR registratie die tenminste 5 jaar zichtbaar blijft en je een hoop elende gaat opleveren.

=============================

Note: Wellicht kunnen we deze dicussie verder voeren onder het topic "Restschuld => niet betalen => deurwaarde --> advies !!" zodat het toch een beetje overzichtelijk blijft.

Groeten,Anne

Gesloten