LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Financiële Bijsluiter

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
trudy

Financiële Bijsluiter

Ongelezen bericht door trudy »

Ik lees in een intervieuw met Mininster Zalm, dat een Financiële Bijsluiter verplicht is bij riskante leasebeleggingen, waarin dus vermeld dient te worden dat men met geleend geld belegt en dat bij negatieve koersen zelfs een restschuld kan overblijven. Weet iemand per wanneer dit is ingegaan? Kan me niet herinneren die gekregen te hebben bij het contract dat ik in jan. 2001 voor een WVD heb gekregen.

trudy

Re: Financiële Bijsluiter

Of werd deze bijsluiter eerst geïntroduceerd NADAT het kalf verdronken was.

ad

Ongelezen bericht door ad »

Trudy,

Volgens mijn informatie is de financiele bijsluiter verplicht gesteld
vanaf 1 juli 2002.

Groet,

leida

Ongelezen bericht door leida »

Dat was wel zo'n beetje de datum ja.

trudy

Ad, Hartelijk dank. Zo word je met de dag wijzer :lol:

Chris G

Ongelezen bericht door Chris G »

Van de site van AFM gehaald.

de Financiële Bijsluiter

Vanaf 1 juli 2002 zijn alle aanbieders van een complex financieel product verplicht een Financiële Bijsluiter beschikbaar te stellen.
De Financiële Bijsluiter is een document dat vóór de aankoop van een financieel product kosteloos aangeboden wordt. In de Financiële Bijsluiter staan alle eigenschappen van het product beschreven waardoor je op een eenvoudige wijze inzicht krijgt in alle kenmerken en risico's.

Voorbeelden van producten waarbij je een Financiële Bijsluiter krijgt zijn een beleggingsfonds of een aandelenleaseproduct.

Wil je alle informatie over de Financiële Bijsluiter via een simpel aantal klikken? In de 'Rondleiding' worden de belangrijkste eigenschappen van de Financiële Bijsluiter uitgelegd. Vragen over bijvoorbeeld het doel, de inhoud en het waarom worden hier beantwoord.

Onder 'Stapsgewijs' wordt dieper ingegaan op alle verplichte onderdelen van de Financiële Bijsluiter en wat deze betekenen.

meer informatie over dit onderwerp:

werken met rendementsmodellen
werken met de financiële kieswijzer
stapsgewijs

http://www.afm.nl/default.ashx?folderid=639

Gesloten