LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Financiele telegraaf, spannende meimaand voor leasebeleggers
Re: Financiele telegraaf, spannende meimaand voor leasebeleggers
Dubio
en ten tweede dat is geen antwoord want als ik 113 euro overmaakte per maand naar Dexia heeft dat niets te maken met aftrek want het is en blijft maar 6,8 % en geen 10 % zoals een normale lening.
willy
en ten tweede dat is geen antwoord want als ik 113 euro overmaakte per maand naar Dexia heeft dat niets te maken met aftrek want het is en blijft maar 6,8 % en geen 10 % zoals een normale lening.
willy
Artikel 1 of 2 van je contract: uw inleg bestaat uit rente en admin. kosten (fl. 10). Het moet in je contract staan, het staat ook in bijna elke folder van de WVD.
dubio
is geen antwoord op mijn stelling.
willy
is geen antwoord op mijn stelling.
willy
-
...
Laatst gewijzigd door Bernts Eman op 06 dec 2004 09:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Daarmee werd dus ook van de daken geschreeuwd dat er met geleend geld ging worden belegd!
Hoeveel rente betaal ik dan...!!!!
Ik heb een bespaarplan looptijd 5 jaar.
maandbedrag = 22.82
lening = 2381.39
Ik heb een bespaarplan looptijd 5 jaar.
maandbedrag = 22.82
lening = 2381.39
Bernts
Hoeveel betaalde jij per maand op het bedrag van je wvd.
Dus als jij een wvd had van 20000 euro betaalde jij 232 euro per maand
dat is wat je zegt
En wat de belasting betreft wist ik wel dat je rente af kon trekken maar dat was maar tot en met 2000 en ik had hem eind 2000
willy
Hoeveel betaalde jij per maand op het bedrag van je wvd.
Dus als jij een wvd had van 20000 euro betaalde jij 232 euro per maand
dat is wat je zegt
En wat de belasting betreft wist ik wel dat je rente af kon trekken maar dat was maar tot en met 2000 en ik had hem eind 2000
willy
Bernts
Kijk eens op je jaaroverzichten wat de rente en adm.kosten waren en tel die eens op en verdeel dat dan weer over het aantal jaren.
En dubio nog steeds niet inhoudelijk gereageerd
nog steeds alleen maar frasen roepen
Rente hoeft niet alleen te zijn met lenen maar ook het gebruik ergens van.
en rekenen heb ik op school geleerd
willy
Kijk eens op je jaaroverzichten wat de rente en adm.kosten waren en tel die eens op en verdeel dat dan weer over het aantal jaren.
En dubio nog steeds niet inhoudelijk gereageerd
nog steeds alleen maar frasen roepen
Rente hoeft niet alleen te zijn met lenen maar ook het gebruik ergens van.
en rekenen heb ik op school geleerd
willy
-
...
Laatst gewijzigd door Bernts Eman op 06 dec 2004 09:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Dubio,
Je hebt het er steeds over dat men wist dat je ging beleggen met geleend geld.
Nou, ik kan je vertellen dat ik geen beide wist!
Deze produkten zijn mij telefonisch aangesmeerd als zijnde kant en klare produkten vergelijkbaar met sparen maar met een hoger rendement.
Je zult wel zeggen dat het allemaal erg dom van mij was.
Dat klopt!
Op dat punt was ik dom, en dat had de verkoper (na vele opdringerige telefoontjes) wel in de gaten en heeft mij dus ook dom gehouden.
Zelfs het contract werd mij anders uitgelegd. Ik heb uiteraard opheldering gevraagd over de hoge bedragen en over het beleggen.
Maar het verhaal is bekend: ach het zijn kant en klare produkten, hoeft u zich niet druk om te maken, is de zorg voor LL, iedere bank doet toch iets met uw geld om het meer te laten worden. Dit zijn maar fictieve bedragen, alleen voor LL van belang. Ik kreeg wel een mooie brief waarin nog eens met vette letters stond dat het een produkt met hoog rendement en laag risico was!
Maar goed, ik heb het mij allemaal uit laten leggen en nog eens na gevraagd, maar DUBIO zal nu vast wel uit gaan leggen dat ik het wél wist......
Je hebt het er steeds over dat men wist dat je ging beleggen met geleend geld.
Nou, ik kan je vertellen dat ik geen beide wist!
Deze produkten zijn mij telefonisch aangesmeerd als zijnde kant en klare produkten vergelijkbaar met sparen maar met een hoger rendement.
Je zult wel zeggen dat het allemaal erg dom van mij was.
Dat klopt!
Op dat punt was ik dom, en dat had de verkoper (na vele opdringerige telefoontjes) wel in de gaten en heeft mij dus ook dom gehouden.
Zelfs het contract werd mij anders uitgelegd. Ik heb uiteraard opheldering gevraagd over de hoge bedragen en over het beleggen.
Maar het verhaal is bekend: ach het zijn kant en klare produkten, hoeft u zich niet druk om te maken, is de zorg voor LL, iedere bank doet toch iets met uw geld om het meer te laten worden. Dit zijn maar fictieve bedragen, alleen voor LL van belang. Ik kreeg wel een mooie brief waarin nog eens met vette letters stond dat het een produkt met hoog rendement en laag risico was!
Maar goed, ik heb het mij allemaal uit laten leggen en nog eens na gevraagd, maar DUBIO zal nu vast wel uit gaan leggen dat ik het wél wist......
Bernts
Dat is een aardig bedrag wat je betaald heb
Ik heb aan rente en adm kosten 4080 betaald
Mijn kontrakt was 20000 euro
en ik had aegon kpn en wolters kluwer
Maarja ik heb "open staan" ruim 13000 euro toen hij afgelopen was in 2003
ze vinden dat ik dat nog moet betalen.
Denk het toch niet.
Maar de mijne liep maar 3 jaar
succes willy
Dat is een aardig bedrag wat je betaald heb
Ik heb aan rente en adm kosten 4080 betaald
Mijn kontrakt was 20000 euro
en ik had aegon kpn en wolters kluwer
Maarja ik heb "open staan" ruim 13000 euro toen hij afgelopen was in 2003
ze vinden dat ik dat nog moet betalen.
Denk het toch niet.
Maar de mijne liep maar 3 jaar
succes willy
Dubio wanneer men de rente opgaf in het belastingformulier wist men wellicht dat het om een lening ging maar dat wil geenzins zeggen dat men het al wist bij het afsluiten van het product immers men krijgt wel een contract maar nog geen jaaropgaaf toch Dubio? Eerst contract dan belasting formulier en dan is het al te laat!!!
Dit is een hele slimme constatering van je Jeroen en eventueel een goed argument voor een advocaat
-
toch moet je oppassen.
Wanneer je rente aftrok van de belasting wist je het weliswaar na het afsluiten van je contract maar had je vanaf dat moment binnen een redelijke termijn (zeg 3 maanden) moeten aangeven aan Dexia/ Legio dat je het contract op basis van je argumenten nietig acht (vernietigd).
Dus toch iets om even bij stil te staan!
m.v.g. justice man
Wanneer je rente aftrok van de belasting wist je het weliswaar na het afsluiten van je contract maar had je vanaf dat moment binnen een redelijke termijn (zeg 3 maanden) moeten aangeven aan Dexia/ Legio dat je het contract op basis van je argumenten nietig acht (vernietigd).
Dus toch iets om even bij stil te staan!
m.v.g. justice man
Antwoord Dexia: Niets mis met die contracten en contract is contract. Wie gaat er nu in zijn eentje een bank aanklagen?!