LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] fl. 565.012,34 over 15 jaar is mogelijk (maar niet reëel)

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Joshua

fl. 565.012,34 over 15 jaar is mogelijk (maar niet reëel)

Ongelezen bericht door Joshua »

fl. 565.012,34 over 15 jaar is mogelijk (maar niet reëel)
Iets weer uit de oude doos, maar nog steeds actueel. Hoe lang nog?

"NIEUW! Laat uw spaargeld GIGANTISCH groeien met SpaarExtra". Zo luidt de openingszin van de pagina grote advertentie van het nieuwste aandelen-lease product van Legio Lease, SpaarExtra. Hetzelde product wordt overigens tegelijkertijd door een andere aanbieder onder de naam AEX Plus Effect aangeboden. SpaarExtra is volgens Legio Lease het antwoord op de belastingplannen van staatssecretaris Vermeend en volgens Legio lease kunt u "eigenlijk nergens een hoger eindkapitaal halen".
http://www.nemass.nl/index.php?id=1318

Als deze verwachtingen uitkomen kunt u met SpaarExtra dus fluiten naar eventuele winsten! Een gewaarschuwd mens telt voor twee!
Over twee weken het vervolg. Dan onder meer de onjuiste vergelijking met spaarverzekeringen, alternatieve producten en antwoorden op door ons gestelde vragen.

U weet nu waar naar toe met uw vragen!
of niet :cry:

En de Rechter besliste op 7 juli 2004
http://zoeken.rechtspraak.nl/zoeken/dtl ... ljn=AP8458
LJN: AP8458, Rechtbank Amsterdam, 258118 / H 03.0142 Printbare versie

Datum uitspraak: 07-07-2004
Datum publicatie: 07-07-2004
Rechtsgebied: Civiel overig
Soort procedure: Eerste aanleg - meervoudig
Inhoudsindicatie: De rechtbank Amsterdam heeft tussenvonnis gewezen in de zaak Stichting Leaseverlies en Consumentenbond tegen Dexia.

Uitspraak

258118 / H 03.0142
7 juli 2004

Afronding

9.1 Zoals hiervoor is overwogen, is de verdere loop van het geding als volgt.
Eerst zullen Leaseverlies en de Consumentenbond in de gelegenheid worden gesteld bij akte mede te delen of zij wensen dat de rechtbank met betrekking tot de afzonderlijke effectenlease-overeenkomsten per mededeling beoordeelt of de desbetreffende advertentie, folder en/of brochure misleidend was in de zin van artikel 6:194 BW. Indien Leaseverlies en de Consumentenbond aangeven een beoordeling per reclame-uiting te wensen, zal Dexia bij die antwoordakte in het geding moeten brengen de brochures/folders (voorzover zij daarover beschikt) van de 59 effectenleaseproducten, ten aanzien waarvan Leaseverlies en de Consumentenbond geen materiaal hebben kunnen achterhalen. Vervolgens kunnen Leaseverlies en de Consumentenbond bij conclusie, met inachtneming van rechtsoverweging 6.4.5, toelichten welke reclame-uitingen zij in welke opzichten misleidend achten in de zin van artikel 6:194 BW en zullen Dexia en Sobi en [gevoegde partij 2] daarop bij antwoordconclusie kunnen reageren.

9.2 Hoger beroep van dit tussenvonnis zal reeds thans worden opengesteld.

9.3 Iedere verdere beslissing zal worden aangehouden.

BESLISSING

De rechtbank:

- verwijst de zaak naar de rol van de tweede enkelvoudige kamer van 4 augustus 2004 voor akte aan de zijde van Leaseverlies en de Consumentenbond tot het onder 9.1 omschreven doel;

- bepaalt dat hoger beroep van dit vonnis reeds thans kan worden ingesteld;

- houdt iedere verdere beslissing aan.

Gewezen door mr. C.J. Laurentius-Kooter, voorzitter, en mrs. G. de Groot en S.P. Pompe, leden van genoemde kamer, en uitge-sproken ter openbare terechtzit-ting van 7 juli 2004, in tegenwoor-digheid van de griffier.

ad snoeren

Re: fl. 565.012,34 over 15 jaar is mogelijk (maar niet reëel)

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Jos

Ik ben een beetje doorgezakt, Jou verhalen zijn soms wel erg lang.
Maar waardering heb ik wel hoor voor jou.

Lfs Ad

Dubio

Ongelezen bericht door Dubio »

Ach, Joshua is niet de slimste. Zelfs nadat ik samen met Banco de WV3D tot in details (vooral Banco was daar sterk in, tot op de 10e nauwkeurige rente) had uitgelegd, en dat de beurs 7% moest stijgen om quite te spelen, snapte deze onverlaat het nog steeds niet.
Hij wenst wel heel erg dat de misleidende reclame voor hem geldt.
Ben benieuwd hoe z'n huishouden eruit ziet, want hij is duidelijk een beneden-gemiddeld consument.
Hopelijk heeft ie wel een eega die niet meeondertekent heeft. Hoe die daar dan aangekomen is (?!)
Knippen en plakken kun je als de beste Joshua, maar je weet toch wel op welke school je dat leert...

Janneke52

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Dubio nu doe je het weer!!! Je wordt TE persoonlijk met die opmerking over zijn vrouwe en hoe hij daar bijgekomen is. :evil:
Dit vind ik absoluut beneden peil. Ik begin er ernstig aan te twijfelen of jij nog wel iets anders kunt.

Joshua

janneke
Persoonlijk is de twijfelaar volledig door het IJS gezakt. Ik zie zijn posting dan ook niet meer dan invulling van haar eenzaamheid.
:wink:
Je hoeft overigens niet de slimste te zijn, om de wijs te zijn.

@ en voor dubio het stalken door jouw op posting door mij geeft duidelijk aan hoe jij en het leven staat.

Eng zeer eng.
Dat je een vrouw bent blijkt duidelijk uit jouw wijze van schrijven. Je noemt je niet alleen een twijfelaar je bent het ook. Dat zelfs aan de integriteit van mijn vrouw twijfelt laat ik bij jouw.
Ik hoop voor jouw, dat wij elkaar niet persoonlijk ooit ontmoeten. Je weet dat je een grens hebt gepaseerd, de consequenties zijn voor jouw ter overweging. Het dollen op dit forum is voorbij.

Wij (mijn gezin en alle gedupeerden willen wat ons volgens recht toekomt en wel op korte termijn. Ik geef de raad NIET in de schoot van Dexia te blijven zitten je kon je blanke kontje wel eens ernstig verbranden.

Dubio

Ongelezen bericht door Dubio »

Hieronder nog even hoe het echt zit en niet hoe je het wl zien Joshua, want dat is nogal sterk bij jou.

Geplaatst op 13 Sep 2004 14:28 door Maarten Banco

--------------------------------------------------------------------------------

In de berekening die Joshua aanhaalt van de website van Frederique zit een vergissing:

Quote:
Ooooooo, bij in totaal 2401,92 dividend is het gemiddelde dividend toch 5,6 % over 3 jaar.

Dit klopt niet. Als de hoofdsom 42893,10 is, dan word er aan het begin van ieder jaar voor een bedrag van 42893,10/3 = 14.297,70 aandelen gekocht. De aandelen die in jaar 1 zijn gekocht leveren 3 jaar dividend op, die van jaar 2 leveren 2 keer dividend op en die van jaar 3 leveren 1 keer dividend op. Het totaalbedrag aan dividend van 2401,92 ,in drie jaar ontvangen is moet in drie jaar (!) dus komen van 3 x 14.297,70 + 2 X 14.297,70 + 1 X 14.297,70 = in totaal 85786,2. Het dividendspercentage is dus 2401,92 / 85786,20 X 100% = 2,7998%. Voor de volledigheid geef ik het ook nog even gestaffeld weer:
Code:

Jaar aandelenpakket dividend (2,7998%)
1 14.297,70 400,31
2 28.595,40 800,61
3 42.893,10 1.200,91

Totaal dividend 2.401,84 in drie jaar

De fout die gemaakt is waardoor men op 5,6% uitkomt zit hem denk ik in het niet meenemen van het dividend over jaar 3.

groet Maarten
[quote][/quote]

Joshua

zielepoot 8)
FTW dat kun je in je tasje stoppen.
Je raakt het ook nooit meer kwijt vrees ik.

Je had al begrepen dat het stalken van iemand posting een vergrijp is dat jouw op een dag nog pijn zal doen.
Dit zal een mooie dag worden.

Is mijn en de stornering van alle andere benadeelden al door de factureer afdeling verwerkt.
Dat ten onrechte van onze rekening gestolen geld moet wel op korte termijn terug.
Met dieven wordt korte metten gemaakt. In landen rond de rode zee is het nog immer een gebruik dat de hand die stal direct afgeslagen wordt.
Met welke hand heb jij gestolen twijfelaar?

Pikant

Ongelezen bericht door Pikant »

Joshua je kraakt Dubio en Michiel op het forum ben jij dan zo heilig :?: :?:

Joshua

Wie vraagt om heilig verklaard te worden?
Mijn comentaar op beide door genoemde meest frequente posters is duidelijk.

A Onderwerpen die bij voortduring niets met de kern van het probleem te maken heeft.
B. Het stalken en op persoonlijke titel waarbij op een cynische wijze betrokken die part nog deel hebben aan de puinhoop in een niet verdedigbare belasten met ongewenste beeldvorming.

Blijkbaar heeft de Tros een modereer beleid dat dit soort misbruik niet kan stoppen. Ik meen dat op z'n tijd de poster duidelijk gemaakt moet worden op de verkeerde weg te zijn.
Dit laatste geldt uiteraard ook voor mijn bijdragen.
Overerigens heb ik al eerder gesteld laat diegene zonder zonden de eerste steen werpen.
Het zal dan een stuk rustiger en effectiever op dit forum zijn.
Ik hoop dat het gebruik van dit forum en de informatie verstrekking met een redelijke mate van veilgheid en vertrouwen kan plaatsvinden.
Bij misbruik mag men mij daarop aanspreken.
Dus Pikant ik hou wel van een terrechte aanmerking, maar zie het wel in het grote geheel wil je.

Pikant

Dus jij maakt geen fouten en stuurt geen e-mails !! Kom nou toch zeg we zijn geen van allen onschuldig!!!!!

Joshua

pardon heb je gelezen wat ik schreef? Heb ik jouw ooit een @ gestuurd?

Pikant

Als je weet wat ik weet wel ja. Daarom zeg ik ben jezelf zonder fouten :wink:

Joshua

spannend hoor. Je maakt het wel echt griezelig. Ik hoop voor jouw Pikant, dat het naar meer smaak al die kennis. Ter geruststelling alle mails die ik heb ontvangen en verstuurd staan nog steeds bij mij ter inzage.

Maar het staat je vrij om mij direct te benaderen en te verassen.
Ik weet dat mijn strijd morgen meer duidelijk zal geven en hoop voor jouw hetzelfde.
puntje.
Laatst gewijzigd door Joshua op 20 okt 2004 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Pikant

Zo dat is betere taal we hopen toch allemaal het beste voor iedereen. Kwaad worden is menselijk etc. :wink:

Succes.

pluutje

Ongelezen bericht door pluutje »

Joshua,

fl.565.012,34 kan ik over 15 jaar niet betalen want dan heb ik mijn centjes al aan fikkie= Pluutje gegeven! :evil: en die laat ze niet meer los :lol:

Pikant,

Ben je nog kwaad? :D

Pikant

Nee hoor ik word weleens boos, is menselijk, ben het daarna weer snel vergeten.

Ik heb de eigenschap nooit lang boos te blijven. Ik vind , bijna, iedereen aardig.

Aardig hè , pluutje :wink:

pluutje

Pikant,

Dat is zeer zeker niet onaardig :D :wink:

Als ik twee berichten per onderwerp type hoef ik dat grote getal van Joshua niet elke keer te herhalen. :)

Joshua,

Neem volgende keer svp een kleiner getal voor je onderwerp want ik type me een ongeluk? :D

Neem bv een 1 een 2 of een 3. Als het maar onder de 10 is! :lol:

Joshua

pluutje
dank voor het in prettige verpakking stoppen van een groot probleem.

Inderdaad in guldens was het een heel groot getaal in euro valt het al 50% tegen.
Jammer dat inhoudelijk vrijwel niets met onderwerp gedaan wordt.
Misschien sprak het ook voor zichzelf.
Fijn dat mensen elkaar iets beter leren kenen en ik begrijp zelfs aardig gaan vinden.

Echter laten wij ons nu eens bezighouden met het probleem dat voor tienduizenden een dagelijks terugkerend onderwerp is.
Wanneer wordt op een rechtvaardige wijze het Lease schandaal opgelost.
Ik ben benieuwd.

Nog veel plezier op het forum. ik hoop voor jullie dat het enige afleiding maar vooral oplossingen kan bieden. Ik zal mij ervoor blijven inzetten, ondanks dat ik het volle vertrouwen heb na vandaag voor een groot deel opgelost is.

mvrgr Joshua

pluutje

Joshua

Graag gedaan geen moeite. Humor is m.i. belangrijk in dit ingrijpende leasegebeuren! :wink:

Hier en daar een rake reactie op ''Forumterroristen'' kan ik ook niet laten, maar ik zal de reacties kort houden. :oops:

Bedankt voor je inzet en alle informatie!!!

Keep :)

Vriendelijke groet
Pluutje

jnt

Ongelezen bericht door jnt »

Ik had een tijdje niet op dit forum gekeken; vandaar dat ik wat laat reageer op die ontzettend onaardige reactie van Dubio van 19 oktober op een schrijven van ene Joshua. Wat verbeeld jij je wel niet om zo uit de hoogte te doen over de geestelijke vermogens van iemand. Kijk naar je eigen tekst: daar zitten drie knoerten van spelfouten in (ja, zoek ze maar even op). Dus praat niet neerbuigend over de opleiding van anderen. Overigens erger ik me al tijden aan die scheldpartijen op dit forum. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje, maar we slaan elkaar verbaal voortdurend de hersens in. Waardeloos.

Gegroet en beterschap, Dubio,

jnt

Gesloten