LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geboorte datum

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
mar

geboorte datum

Ongelezen bericht door mar »

staat er eigenlijk bij iemand een geboorte datum in het contract van legio lease.Of heeft iemand die door moeten geven aan hun op een andere manier? graag reactie

n

Re: geboorte datum

Ongelezen bericht door n »

...

jaap

Ongelezen bericht door jaap »

vond ik ook al zo vreemd, staat er bij mij ook niet in.

Natasja

Ongelezen bericht door Natasja »

Mar,

Ik heb het nagekeken, op mijn contract dat van mijn partner, zusje en de contracten van mijn vader en inderdaad, nergens een geboortedatum. Normaal als je een ´lening´ afsluit staat dit er volgens mij altijd bij, vreemd.
Heb ook nooit mijn geboortedatum door moeten geven, geen inkomen door moeten geven.
Alleen mijn adres en rek.nr.

Dan

Ongelezen bericht door Dan »

Zijn die contracten dan ongeldig ?

Natasja

Ongelezen bericht door Natasja »

Dat vraag ik me dus ook af. Maar ja er zijn zoveel vraagtekens over de voorlichting, en hoe alles is gegaan.
Nu maar hopen dat iemand ons dit kan vertellen

Sara Etty

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Nee, dat maakt en contract niet ongeldig.

joost

Ongelezen bericht door joost »

Even een andre vraag hoe zijn door dexia de leningen die zijn verstrekt gecontoleerd? Ik bedoel wie is wie alles ging telefonisch tot dat het contract werd voorzien van een handtekening. Bij het verstrekken van een lening is toch meer informatie gewenst dan alleen maar je naam en adres?

Joost

/

Ongelezen bericht door / »

Geen geboorte datum geen contract. Zo is het en niet anders.

Harry

Ongelezen bericht door Harry »

Van die geboorte datum moeten we toch even apart zetten
dit kon nog weleens een sterke troef zijn. Lease-verlies
of pay-back moet dat maar eens uitzoeken. Dexia kan anders
wel zaken gedaan hebben met je dochter van 6 jaar.
mvg, Harry

Ron

Ongelezen bericht door Ron »

Ik heb helemaal geen dochter.

Harry

Ongelezen bericht door Harry »

Het is maar een voorbeeld,jochie

Sara Etty

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Contracten op naam van en voor rekening van een minderjarige zijn vernietigbaar tenzij er een machtiging voor is verstrekt door de kantonrechter. Kortom, deze contracten kunnen wel tot stand komen, maar kunnen daarna vanwege het gebrek in de totstandkoming weer ongedaan gemaakt worden door middel van vernietiging.
Het ontbreken van een geboortedatum op het contract maakt het contract niet aantastbaar of 'ongeldig'.
Overigens is het niet zo dat indien Dexia niet wist dat de lessee minderjarig was, mogelijk te goeder trouw zijn van Dexia daarin dus, Dexia op enige wijze redt van de mogelijkheid tot vernietiging. De wet beschermt minderjarige en niet wederpartij.
Groet, Sara

mar

Ongelezen bericht door mar »

wat ik niet begrijp is dat wij toch geregistreerd staat bij bkr. daar hebben ze toch echt een geboorte datum nodig.

n

Als u een krediet op uw naam hebt staan of recentelijk hebt gehad, dan staan van u de volgende 'persoonsgegevens' genoteerd:

Achternaam
Voorletter(s)
Geboortedatum
Adres
Wat niet bij BKR staat

el

Ongelezen bericht door el »

Dexia zal je geboortedatum heus wel hebben alleen staat hij niet op je contrakt.

n

-

Charles

Ongelezen bericht door Charles »

Voor zover ik heb gelezen op dit forum toetst Dexia de financiele positie van hun relaties bij het BKR. Het toetsen bij BKR geschied ofwel op naam en geboortedatum echter op de postcode is ook mogelijk. De meeste financiele instellingen toetsen op beide als controle. Dit om eventuele vergissingen of verkeerde opgave's te checken. ff checken dus vanwege zorgplicht.
mvrgr
Charles

yvonne cor

Ongelezen bericht door yvonne cor »

Hoi, weet je wat ook zo vreemd is. Kees van het forum hier heeft een brief geschreven voor zijn minderjarige zoon. Om
het contract te laten vernietigen. Omdat volgens de wet (dat weet ik dus niet zeker) een kantonrechter nodig was.
Kees heeft de helft van zijn inleg terug ontvangen en hoefde
ook geen restschuld te betalen. Ik zit in dezelfde positie.
En Dexia heeft mijn brief afgewezen, wij hadden allebij mee getekend op het contract van onze kinderen.
RA RA RA hoe kan dit nou. Me broek zakt af echt waar.

Bob

Ongelezen bericht door Bob »

Je kunt die beter aanhouden gisteren wilde je ze al een poepje laten ruiken.

Gesloten