| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] gedagvaard.
-
Jo.
gedagvaard.
Beste mensen,
Wij hebben een rest schuld van ongeveer 50.000 euro nu dat betalen we niet, maar nu kunnen we elk moment een dagvaarding ontvangen.Er staat op Antwoord 320 van de site van de stichting leaseverlies , ik heb een dagvaarding ontvangen wat moet ik doen ? Je moet dan de kantonrechter laten weten dat je bent gedagvaard etc , maar wat is het Adres van die kantonrechter in amsterdam? en heeft iemand een geschikte brief voor die kantonrechter?
En hoe kan ik dit het beste oplossen ?
Beste mensen ik hoop dat u met een ADRES een geschikte brief en een goede oplossing komt.
Daar zou ik heel blij mee zijn.
Jo
Wij hebben een rest schuld van ongeveer 50.000 euro nu dat betalen we niet, maar nu kunnen we elk moment een dagvaarding ontvangen.Er staat op Antwoord 320 van de site van de stichting leaseverlies , ik heb een dagvaarding ontvangen wat moet ik doen ? Je moet dan de kantonrechter laten weten dat je bent gedagvaard etc , maar wat is het Adres van die kantonrechter in amsterdam? en heeft iemand een geschikte brief voor die kantonrechter?
En hoe kan ik dit het beste oplossen ?
Beste mensen ik hoop dat u met een ADRES een geschikte brief en een goede oplossing komt.
Daar zou ik heel blij mee zijn.
Jo
-
jeroen
Re: gedagvaard.
Beste Jo,
Je hebt nog geen dagvaarding ontvangen! Die ga je waarschijnlijk ook niet ontvangen. Zo, ja, dan ben je vooralsnog de eerste... Laat ons dat dan even weten en neem contact op met de stichting...
M.vr.gr.
jeroen
Je hebt nog geen dagvaarding ontvangen! Die ga je waarschijnlijk ook niet ontvangen. Zo, ja, dan ben je vooralsnog de eerste... Laat ons dat dan even weten en neem contact op met de stichting...
M.vr.gr.
jeroen
-
Edwin
Beste Jo,
Het adres van het kantongerecht kan je opzoeken in de telefoongids.
Voor een geschikte brief zou ik naar de rechtswinkel gaan maar probeer het eerst zelf eens of schrijf die zaken op die jij wilt vertellen.
Als het goed is en als het zo ver komt kan de stichting je ook helpen dit hebben ze gezegd tijdens de uitzending van trosradar.
Geduld de oplossing komt!!
Het adres van het kantongerecht kan je opzoeken in de telefoongids.
Voor een geschikte brief zou ik naar de rechtswinkel gaan maar probeer het eerst zelf eens of schrijf die zaken op die jij wilt vertellen.
Als het goed is en als het zo ver komt kan de stichting je ook helpen dit hebben ze gezegd tijdens de uitzending van trosradar.
Geduld de oplossing komt!!
-
sea
Beste Jo,
Je bent waarschijnlijk dan de eerste die ze dagvaarden en dus kan je als pionier worden beschouwd voor ons allen. Maak je niet zoveel zorgen. Wij staan (als het zover mocht komen) achter je. Natuurlijk krijg je ook de steun van Stichting leaseverlies! Dat is gezegd tijdens de uitzending van Radar op 31 maart 2003.
Veel sterkte in ieder geval.
mvg,
Sea
Je bent waarschijnlijk dan de eerste die ze dagvaarden en dus kan je als pionier worden beschouwd voor ons allen. Maak je niet zoveel zorgen. Wij staan (als het zover mocht komen) achter je. Natuurlijk krijg je ook de steun van Stichting leaseverlies! Dat is gezegd tijdens de uitzending van Radar op 31 maart 2003.
Veel sterkte in ieder geval.
mvg,
Sea
-
Sara Etty
Indien Dexia zou dagvaarden is het afhankelijk van de omvang van de vordering of dat dan bij de rechtbank of de kantonrechter zal gaan plaatsvinden. Dit is van belang (o.m.) nu je bij de kantonrechter geen procesvertegenwoordiging hoeft te hebben maar bij de rechtbank wel. Gezien de gecompliceerdheid van de procedure zou ik hoe dan ook een advocaat in de arm nemen mocht het tot een procedure komen. Indien er een dagvaarding komt heb je nog voldoende tijd om je tot een advocaat te wenden en een verweer te formuleren. Met vragen van nu kun je het beste contact opnemen met een rechtswinkel.
-
JoopB
Antwoord 320 stamt nog uit de prille beginperiode van slv. Toen waren er nog zoveel onduidelijkheden dat Dexia inderdaad een dagvaarding voor elkaar kreeg. Maar nu zijn er al zoveel dingen gebeurd dat ook Dexia zich wel twee keer bedenkt voor ze los van SLV en Eegalease op de persoon gaan procederen. Niet laten intimideren, geen restschuld betalen en elke brief van Dexia netjes schriftelijk beantwoorden.
Succes, we zijn met velen.
JoopB
Succes, we zijn met velen.
JoopB
-
Arnoud
Als een lease contract gelijk wordt gesteld met een huur-
koop overeenkmost dan mag je alleen gedagvaard worden
onder het kantongerecht waar je woon- of vestigingsplaats
onder valt. Dus als je in Leeuwarden woont zou het dus
Leeuwarden zijn en niet Amsterdam
Arnoud
koop overeenkmost dan mag je alleen gedagvaard worden
onder het kantongerecht waar je woon- of vestigingsplaats
onder valt. Dus als je in Leeuwarden woont zou het dus
Leeuwarden zijn en niet Amsterdam
Arnoud
-
Sara Etty
Als, inderdaad. Maar zo ver is het voorlopig nog niet. Wanneer Dexia nu dagvaard dan zal die als eisende partij dus niet spreken van huurkoop. Dat is dan onderdeel van het verweer.