LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gedupeerd

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
annie

Gedupeerd

Ongelezen bericht door annie »

In 2000 werden wij benaderd door een overbuurjongen die bij spaarselect werkte voor Aegon.
Hij had voor ons een mooi spaarplan met een looptijd van 5 jaar.
Het bedrag zou dan in 2005 vrij komen met een rendement altijd hoger dan het rendement van de bank.
We hebben de spaarbankboeken van onze kinderen ingezet met resp. bedrag van 7400 gulden en 4600 gulden.
Verder zouden voor beide kinderen 150 gulden per maand sparen en zouden we zelf 400 gulden per maand sparen.
In december 2002 kwamen wij er achter dat er voor ons door Bank Labouchère voor 142000 gulden een aandelen depot gekocht was en dat er van ons GESPAARDE GELD niets meer over zou zijn en dat we in 2005 met een gigantische rest schuld blijven zitten van misschien wel 100.000 gulden.
Wij hebben ons ook bij de beide stichtingen op gegeven.
We wisten alleen dat het een spaar plan was verder ook niet .De vader van de zoon die ons het product verkocht heeft vertelde mij dat zijn zoon niets verkeerd gedaan had en dat ik had moeten weten wat aandelen waren, terwijl daar met geen woord overgesproken is. Pure vorm van oplichting.
Als ik het had geweten indertijd dat had ik mijn geld en dat van de kinderen op de bank laten staan en hadden wij gewoon gespaard.

Jean

Re: Gedupeerd

Ongelezen bericht door Jean »

Das lekker dan......ben heel benieuwd hoe de gesprekken zijn gegaan, wat heeft ie u gezegd en laten zien zodat u zoveel hebt ingezet?

Heeft hij zijn boek gemaakt met staatjes; 4%, 8% 12,5% en meer rendementen?

Welke produkt heeft u? Liet hij zien welke bedrijven in de zogenaamde mandjes zaten? Ging u toen echt geen lichtje op?
Ahold, Unilever, Aegon, ING, ABN etc. etc. dat dat bedrijven zijn waar je niet bij kunt "sparen" maar meegaat beleggen?

Ik vind uw verhaal zo naief klinken.....alsof u de buurjongen een pleziertje hebt gegund...

Desalniettemin heel erg vervelend.

Annie

Ongelezen bericht door Annie »

Er is niets genoemd over aandelen .Het rendement zou in de buurt liggen van 12.5 procent.
De naam Aegon klonk ons vertrouwd in de oren, zoals je al zij naief was het om er in mee in zee te gaan .
Je denkt over 5 jaar kan ik toch weer beschikken over ons gespaarde geld.
Nogmaals als ons verteld was dat het aandelen ging hadden wij dit nooit gedaan. En schriftelijke informatie is er niet geweest.

jan

Ongelezen bericht door jan »

annie, waarom ga je niet bij je buurjongen klagen, of is hij inmiddels verhuisd?

Jean

Ongelezen bericht door Jean »

probeer die jongen op te sporen....maar dat zal weinig helpen, in 2000 was er zowiezo geen aansprakelijkheid voor verkopers/adviseurs bij Spaar Select. Dus het wordt dan zijn woord tegen het uwe.

Het is goed dat u zich aangesloten hebt bij diverse belangenclubs/vereningen. Heeft u er al wel over nagedacht hoe u uiteindelijk uw schuld moet gaan betalen, indien de rechtszaak verloren gaat?

Is uw schuldpositie echt zo hoog? ? 100.000!?

[email protected]

Ongelezen bericht door [email protected] »

Het product heet het AEX PLUS EFFECT
De buurjongen is evenals zijn ouders met stille trom verhuist.
Wij hebben via egalease een vernietigingscontract opgestuurd naar Dexia.
Het antwoord daarvan is voor velen bekend.
Deze jongen zij dat hij het ook niet wist dat het een risico vol product was en had in 2000 zelf een contract afgeloten voor 50 gulden per maand.
Hij heeft hem willen afkopen maar dat zou hem 12000gulden kosten. Dit kon hij ook niet opbrengen omdat hij al verschillende schulden had. Zijn vader vond dat zijn zoon er niets mee te maken had en dat hij het product verkocht was zo het hem opgedragen was.
Wij moeten nu nog 23 maanden 700 gulden per maand opbrengen en afhankelijk van de aandelen koersen zullen wij dan nog uiteindelijk een flinke restschuld moeten opbrengen.
[/b]

Gesloten