LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] geen reactie op aangetekende brief
geen reactie op aangetekende brief
Beste forumbezoekers,
Wanneer dexia of een andere maatschappij niet reageert binnen in de aangetekende brief gestelde redelijke termijn (zeg 14 dagen), wat kun je dan het beste doen?
* nog een aangetekende brief sturen.
* inschakelen van advocaat of jurist (van bijv. bureau rechtshulp)
* of kan ik zelf naar de (kanton)rechter stappen en de zaak voorleggen.
Wie kan me helpen.
m.v.g. Ruud
Wanneer dexia of een andere maatschappij niet reageert binnen in de aangetekende brief gestelde redelijke termijn (zeg 14 dagen), wat kun je dan het beste doen?
* nog een aangetekende brief sturen.
* inschakelen van advocaat of jurist (van bijv. bureau rechtshulp)
* of kan ik zelf naar de (kanton)rechter stappen en de zaak voorleggen.
Wie kan me helpen.
m.v.g. Ruud
Re: geen reactie op aangetekende brief
Jij hebt het wiel dus ook niet uitgevonden.!!!!!!!!!!
nee geen wiel uitgevonden, jij tussen het wiel eens gekomen?
hahaaha
m.v.g.Ruud
hahaaha
m.v.g.Ruud
Niets doen, balletje ligt dan bij Dexia, lekker laten liggen
Beste Joop B,
Mijn contract loopt nog, ik wil het laten ontbinden met beagrumentatie. Met andere woorden ik wil wat van Dexia en als ik niks doe zoals jij voorstelt zal ik ook nooit een rooie eurocent terug ontvangen!
kijk zelf wel effe wat ik het beste kan doen,
m.v.g. Ruud
Mijn contract loopt nog, ik wil het laten ontbinden met beagrumentatie. Met andere woorden ik wil wat van Dexia en als ik niks doe zoals jij voorstelt zal ik ook nooit een rooie eurocent terug ontvangen!
kijk zelf wel effe wat ik het beste kan doen,
m.v.g. Ruud
Beste Ruud,
Doe zoals ik om een reactie te af te dwingen.
Hier de een herhaling uit de topic ""Graag jullie reactie op mijn voorstel/ idee ..."
Hier de reactie die wij gestuurd hebben naar "La Bouchere"
Over hun vraag wat de inkomsten zijn om de maandpremie uit eigen zak te betalen nu het "depot" leeg is.
Ik was te beroerd om een postzegel aan ze te spenderen en volgens de regels een klacht in te dienen. Dus hij is in de mooie grote antwoord envelop van La bouchere verstuurd. Wetende dat ze hier op een vreemde manier een klachtbrief ontvangen ze hun toch nietszeggende informatie verstrekt heb waar ze geen fluit aan hebben. Dus ik ga nu rustig zitten wachten op antwoord wat ze gaan voorstellen.
---------------------------
Bank Labouchere
8 januari 2003
Geachte heer/mevrouw,
Naar aanleiding van uw schrijven d.d. 13 december 2002 met kenmerk 16246494/PDL-1-5. Waarin u vraagt om de inkomens positie van xxxxxxxx.
Wil ik het volgende reageren.
De inkomens positie van xxxxxx is nog steeds hetzelfde als in juni 2003. Met dien verstanden dat de WW uitkering niet per maart 2002 vervalt maar per maart 2003. Deze informatie is en was in het bezit bij de tussenpersoon Spaar Select. Welke hem gegeven is ten tijde van afsluiting van het contract.
Wij zijn daarom niet verplicht om u meer informatie te verschaffen daar er verder niets gewijzigd is. En u de informatie al in bezit heeft.
Middels deze brief willen wij een klacht indienen wegens dwaling uwerzijds.
Er is blijkens geen risico analyse gemaakt of xxxxxx financieel draagkrachtig genoeg was om eventuele maandtermijnen uit eigen inkomen te betalen. Er is niet gehandeld naar de beleggingsdoelstellingen van de cliënt die kenbaar gemaakt zijn aan de tussen persoon Spaar Select. Geconcludeerd kan worden dat u niet in het belang van de cliënt gehandeld heeft mede doordat het “GlobalAandelenfonds” niet is omgezet naar het “Obligatiefonds” toen de beurzen begonnen te dalen om het verlies te beperken. De aanklacht die stichting Leaseverlies met betrekking tot het product “Allround effect” heeft ingediend tegen Dexia is een toegevoegd onderdeel van deze klacht.
Op grond van deze dwaling verwachten wij van u dat u het contract van xxxxxxx nietig verklaart en xxxxxx het volledige ingelegde bedrag terug betaald inclusief rente.
Alle andere voorstellen die u aandraagt worden onder voorbehoud en onder protest getekend ook eventuele afschrijvingen van de bankrekening ten name van xxxxxx worden onder voorbehoud en onder protest gedaan.
De belangen van xxxxxx worden momenteel behartigd door Stichting Leaseverlies en de vereniging Payback.
Hoogachtend,
=================================
En hier de reactie van Dexia die vandaag in bus viel.
-------------------------
Onze referentie; 16246494
Amsterdam, 15 Januari 2003.
Betreft Ontvangstbevestiging
Geachte heer xxxx
Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw brief die wij op 11 januari 2003 hebben ontvangen.
Helaas is er door drukte vertraging ontstaan in de afwikkeling van de correspondentie.
Beantwoording zal dan ook enige tijd in beslag nemen. Wij vertrouwen op uw begrip hiervoor.
Met vriendelijke groet,
Dexia bank Nederland.
=======================
Nu zij mijn klacht ontvangen hebben zijn ze verplicht om binnen drie maanden een uitspraak te doen.
Doen zij dit niet dan kan ik weer een klacht bij de DSI indienen en dat doet geen goed aan deze zaak voor Dexia.
Waar internet al niet goed voor is ;-)
mvg Pieter
Doe zoals ik om een reactie te af te dwingen.
Hier de een herhaling uit de topic ""Graag jullie reactie op mijn voorstel/ idee ..."
Hier de reactie die wij gestuurd hebben naar "La Bouchere"
Over hun vraag wat de inkomsten zijn om de maandpremie uit eigen zak te betalen nu het "depot" leeg is.
Ik was te beroerd om een postzegel aan ze te spenderen en volgens de regels een klacht in te dienen. Dus hij is in de mooie grote antwoord envelop van La bouchere verstuurd. Wetende dat ze hier op een vreemde manier een klachtbrief ontvangen ze hun toch nietszeggende informatie verstrekt heb waar ze geen fluit aan hebben. Dus ik ga nu rustig zitten wachten op antwoord wat ze gaan voorstellen.
---------------------------
Bank Labouchere
8 januari 2003
Geachte heer/mevrouw,
Naar aanleiding van uw schrijven d.d. 13 december 2002 met kenmerk 16246494/PDL-1-5. Waarin u vraagt om de inkomens positie van xxxxxxxx.
Wil ik het volgende reageren.
De inkomens positie van xxxxxx is nog steeds hetzelfde als in juni 2003. Met dien verstanden dat de WW uitkering niet per maart 2002 vervalt maar per maart 2003. Deze informatie is en was in het bezit bij de tussenpersoon Spaar Select. Welke hem gegeven is ten tijde van afsluiting van het contract.
Wij zijn daarom niet verplicht om u meer informatie te verschaffen daar er verder niets gewijzigd is. En u de informatie al in bezit heeft.
Middels deze brief willen wij een klacht indienen wegens dwaling uwerzijds.
Er is blijkens geen risico analyse gemaakt of xxxxxx financieel draagkrachtig genoeg was om eventuele maandtermijnen uit eigen inkomen te betalen. Er is niet gehandeld naar de beleggingsdoelstellingen van de cliënt die kenbaar gemaakt zijn aan de tussen persoon Spaar Select. Geconcludeerd kan worden dat u niet in het belang van de cliënt gehandeld heeft mede doordat het “GlobalAandelenfonds” niet is omgezet naar het “Obligatiefonds” toen de beurzen begonnen te dalen om het verlies te beperken. De aanklacht die stichting Leaseverlies met betrekking tot het product “Allround effect” heeft ingediend tegen Dexia is een toegevoegd onderdeel van deze klacht.
Op grond van deze dwaling verwachten wij van u dat u het contract van xxxxxxx nietig verklaart en xxxxxx het volledige ingelegde bedrag terug betaald inclusief rente.
Alle andere voorstellen die u aandraagt worden onder voorbehoud en onder protest getekend ook eventuele afschrijvingen van de bankrekening ten name van xxxxxx worden onder voorbehoud en onder protest gedaan.
De belangen van xxxxxx worden momenteel behartigd door Stichting Leaseverlies en de vereniging Payback.
Hoogachtend,
=================================
En hier de reactie van Dexia die vandaag in bus viel.
-------------------------
Onze referentie; 16246494
Amsterdam, 15 Januari 2003.
Betreft Ontvangstbevestiging
Geachte heer xxxx
Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw brief die wij op 11 januari 2003 hebben ontvangen.
Helaas is er door drukte vertraging ontstaan in de afwikkeling van de correspondentie.
Beantwoording zal dan ook enige tijd in beslag nemen. Wij vertrouwen op uw begrip hiervoor.
Met vriendelijke groet,
Dexia bank Nederland.
=======================
Nu zij mijn klacht ontvangen hebben zijn ze verplicht om binnen drie maanden een uitspraak te doen.
Doen zij dit niet dan kan ik weer een klacht bij de DSI indienen en dat doet geen goed aan deze zaak voor Dexia.
Waar internet al niet goed voor is ;-)
mvg Pieter
Beste Pieter,
goed bezig. Maar jij werkte toch ook voor Dexia, toch?
Mij bellen ze niet want Dexia krijgt nog ongeveer 1.000 euro van me. Wanneer ze me bellen zeg ik; eerst schriftelijk antwoord op mijn brief en dan praten we over de aflossing van die 1.000 euro.
Ik ben er ook achter dat dat de enige manier is om ze wakker te maken./ cq een reactie van ze af te dwingen.
m.v.g. Pieter
goed bezig. Maar jij werkte toch ook voor Dexia, toch?
Mij bellen ze niet want Dexia krijgt nog ongeveer 1.000 euro van me. Wanneer ze me bellen zeg ik; eerst schriftelijk antwoord op mijn brief en dan praten we over de aflossing van die 1.000 euro.
Ik ben er ook achter dat dat de enige manier is om ze wakker te maken./ cq een reactie van ze af te dwingen.
m.v.g. Pieter
Beste Ruud,
Antwoord op je vraag; Nee ik werk niet voor Dexia.
Je aantijgingen neem ik je niet kwalijk.
Sommige posting van mij deden jouw waarschijnlijk anders vermoeden.
Ook ik heb het forum doorgespit sinds december 2002.
Het viel mij op dat veel mensen klaagde over het niet reageren van aangetekende brieven naar dexia etc. Dus ik dacht laat ik het eens even anders doen. Ik sta daar ook in persoonlijk kring bekend om ;-).
Probeer het ook eens zou ik zeggen.
Dexia kijkt ook mee. En dat is heel logisch.
Maak daar gebruik van ;-)
"Denk groot denk" PAYBACK time.
Mvg Pieter
Antwoord op je vraag; Nee ik werk niet voor Dexia.
Je aantijgingen neem ik je niet kwalijk.
Sommige posting van mij deden jouw waarschijnlijk anders vermoeden.
Ook ik heb het forum doorgespit sinds december 2002.
Het viel mij op dat veel mensen klaagde over het niet reageren van aangetekende brieven naar dexia etc. Dus ik dacht laat ik het eens even anders doen. Ik sta daar ook in persoonlijk kring bekend om ;-).
Probeer het ook eens zou ik zeggen.
Dexia kijkt ook mee. En dat is heel logisch.
Maak daar gebruik van ;-)
"Denk groot denk" PAYBACK time.
Mvg Pieter
Goedemorgen,
Voor 16 januari moesten we ons complete financieele plaatje naar labouchere/Dexia sturen, De 14e hebben we aangetekend een brief verstuurd. Vandaag Vrijdag 17 januari hebben we een reactie met daarin zoiets als: "Wij hebben uw antwoord op ons schrijven ontvangen, maar het kan een geruime tijd duren voordat u reactie op uw schrijven krijgt, omdat we het zeer druk hebben blablabla."
Dus het zal wel eventjes duren voor we iets concreets terug krijgen denk ik.
Groeten,
Léon.
Voor 16 januari moesten we ons complete financieele plaatje naar labouchere/Dexia sturen, De 14e hebben we aangetekend een brief verstuurd. Vandaag Vrijdag 17 januari hebben we een reactie met daarin zoiets als: "Wij hebben uw antwoord op ons schrijven ontvangen, maar het kan een geruime tijd duren voordat u reactie op uw schrijven krijgt, omdat we het zeer druk hebben blablabla."
Dus het zal wel eventjes duren voor we iets concreets terug krijgen denk ik.
Groeten,
Léon.
Oke Pieter ik geef je het voordeel van de twijfel dat je geen dexia medewerker bent. Ben je dan wel een medewerker van PAYBACK (overigens een goede stichting waarvoor je je absoluut niet voor hoeft te schamen.
Zal je tips onthouden, als ze niet naar mij willen luisteren, m.a.w.: als ze net doen of ik niet besta doe ik dat voor hun ook niet!
zal ze echt geen eurocent meer extra overmaken.
m.v.g. Ruud
Zal je tips onthouden, als ze niet naar mij willen luisteren, m.a.w.: als ze net doen of ik niet besta doe ik dat voor hun ook niet!
zal ze echt geen eurocent meer extra overmaken.
m.v.g. Ruud
Ruud, mijn man heeft begin december een aangetekende brief naar Dexia gestuurd, een week later de ontvangstbevestiging gekregen, en op 9 januari uitgebreid antwoord gekregen. Nog even geduld zou ik je willen aanraden.
Niet dat het wat oplevert, dat lange antwoord van ze: 'wij onderschrijven uw standpunt niet m.b.t. het niet meeondertekenen van echtgenoot, (artikel 1.88 BW)'
Daarna schreven ze nog fijntjes dat de restschuld meer dan 9000 euro bedraagt per begin januari.
Klaar ben je. Mijn man zal zich 1 februari meteen inschrijven bij Eegalease
Daarna schreven ze nog fijntjes dat de restschuld meer dan 9000 euro bedraagt per begin januari.
Klaar ben je. Mijn man zal zich 1 februari meteen inschrijven bij Eegalease
Je bent goed bezig Esther,
vooral zo doorgaan.
Op zich wel logisch dat ze alle schuld en verantwoordelijkheden afwimpelen.
m.v.g. Ruud
(p.s. m'n geduld raakt langzaam op!) tik tik tik
vooral zo doorgaan.
Op zich wel logisch dat ze alle schuld en verantwoordelijkheden afwimpelen.
m.v.g. Ruud
(p.s. m'n geduld raakt langzaam op!) tik tik tik