LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gegevensformulier Hardheidsclausule ( graag advies van sara

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
jansen

Gegevensformulier Hardheidsclausule ( graag advies van sara

Ongelezen bericht door jansen »

Hallo.
ik heb al eerder hierover geschreven , maar helas geen reacties gekregen,
Misschien kun en wil jij mij even advies geven .
Ik moet binnen 10 dagen 13.ooo euro betalen aan dexia , en ik heb het al dat geld niet, net als zo veel anderen,
ik heb hun een brief gestuurd , en gevragd om uitstel van betaling, en kreeg een gegevensformulier Hardheidsclausule van hun weer , kort gezegd die moet ik dean invullen alle gegevens , zelfs de autokenteken, maar wel afstand doen van mijn rechten en het aanbod accepteren, en dan is het nog niet zeker of wij in aanmerking komen voor kwijtschelding , en er wordt wel gedreigd dat dan incasso ingeschakeld gaat worden
Ik ben lid van slv en heb een advocaat van recten .nl ingeschakeld maar die beantwoordt mijn telefoontjes niet en mijn e-mails niet , dus ik weet eigelijk niet meer wat ik moet doen
Ik heb een man en 2 kinderen waar ik aan moet denken, in goed vertrouwen ben ik met Labouchere in zee gegaan en mij is toendertijd ook niets gezegd over een 'restschuld'
wat kan ik nu nog verwachten of zelf gaan doen?..........
Kunnen ze mij het vuur aan de schenen leggen, Ik heb helaas al een lening lopen die over 20 jaar pas is afbetaald, en allen mijn man werkt en heeft ook nog niet eens een vst contract en het werk wat hij doet is onderbetaald, maar het is goed werk en hij kan dit lichamelijk beter aan , dan al het werk wat hij hiervoor heeft gedaan die heeft hem lichamrlijk erg achteruit laten gaan , en er is niet zo veel werk voor hem , voor wie eigelijk wel nu in deze economie met alle bezuinigen
Sara ik zie jou naam steeds opduiken en ik weet niet wie of wat jij bent of doet , maar er zijn veel menden die vertrouwen hebben in jouw oordeel
Kun je mijn gezin een stukje verder helpen met advies
bedankt en hopelijk tot gauw
een antwoordt
J.

Pieter

Re: Gegevensformulier Hardheidsclausule ( graag advies van sara

Ongelezen bericht door Pieter »

Beste J,

De hardheids clausule is een dikkere sigaar uit eigen doos als het gewone aanbod. Als je ervoor in aanmerking komt moet je 20% van je gezamelijke bruto jaar salaris netto verdeeld over 36 maanden betalen. Wanneer je in aanmerking komt voor schuldsanering is schuldsanering vele malen goedkoper.
Mijn mening dat als iemand in aanmerking komt voor de hardheidsclausule het contract al niet eens aangeboden had mogen worden en ik vind het dus een sterk staaltje van het niet nakomen van de zorgplicht. Vernietiging is hier beter op zijn plaats.
Ik neem aan dat je al aangemeld ben SLV en eventueel bij Eegalease als jouw partner het contract niet mee heeft ondertekend. In dat laatste geval kan jouw partner het contract vernietigen.
Voor incasso's procedure van Dexia kun je verwijzen naar de rechtzaken die door SLV en/of Eegalease hebben aangespannen en dat je de betalling van de restschuld opschort onder verwijzing naar het rol nummer.
Kijk voor meer informatie hierover op de website van SLV.
http://www.leaseverlies.nl/faq/main_rig ... name=ref15

Mvg Pieter

Gesloten