LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gewoon in simpel Nederlands.

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Ron

Gewoon in simpel Nederlands.

Ongelezen bericht door Ron »

Dit klopt gewoon niet, Het kan niet zo zijn dat je dus (zoals in mijn geval) 3 jaar spaart, zij kunnen doen met je inleg wat ze willen, en ná 36 termijnen moet je er nog eens 15.000 Euro bij betalen als dank voor de inleg die zij hebben beheerd.
En niet zeggen ...die inleg was rente. Nee het klopt niet.
Tuurlijk was het een spaarplan met een hoger risico gehalte dan gewoon bij een bank sparen, maar dat dit het resultaat zou kunnen zijn ná 3 jaar...dat snap ik niet. En met mij meerdere niet.

Hans

Re: Gewoon in simpel Nederlands.

Ongelezen bericht door Hans »

Contact gehad met Dexia-bank. Ook 36 termijnen-contract:
loopt t/m oktober 2003. Onze restsschuld bedraagt waarschijnlijk 5400 euro. En ook nog de inleg van 36x46,67 euro kwijt.
Fijne constructie. Weet nog niet wat ik hier mee aanmoet.

Groetjes uit Maarssen.

andere hans

Ongelezen bericht door andere hans »

eind 2003 loopt mijn contract af...
Ik ben hier dood en doodziek van.... nog nooit een cent rood gestaan en straks een schuld van 9.000 euro....
inclusief inleg van 36 termijnen is dit ongeveer 11.500 euro verlies.....
stelletje dieven en witte boorden criminelen zijn het...
dat leaseverlies is ook maar slappe hap....en dwingt ook niks af... had ik maar geweten dat m'n inleg rente op geleend geld was.....
kloten zooi...!!!

WB

Ongelezen bericht door WB »

Ron en Hansen,

Inderdaad onvoorstelbaar, dat dit "spel" iedere dag nog kan worden voortgezet, luister naar die reclamespotjes op de radio. Iedere dag tientallen malen wordt nog van die misleidende reclame gemaakt voor Spaarbeleg/ING/ABN-AMRO/RABO/Aegon/Van Tiel/Nat.Ned.
Schurken-maatschappijen zijn het, stuk voor stuk.
Ze gaan werkelijk over lijken. Nietsvermoedende en vaak rechtschapen mensen worden zo in een donker gat getrokken, waardoor hun leven geheel op de kop komt te staan. Wat laf.
Actie voeren op de man die dit soort dingen flikt is m.i. de enige remedie. Desnoods bij hemzelf thuis terugvorderen wat van jou is.
Dit dwingt mensen tot daden die volgens ons wetboek niet zijn geoorloofd, maar wat zegt dat nou?
Recht in eigen hand nemen is het meest rechtvaardige en meest verstandige. Witte boorden worden nooit aangepakt door onze (witte boorden-) overheid.
Een beetje meer dictatoriaal regime zou voor een veel rechtvaardiger aanpak kunnen zorgen. Sorry, ik dwaal uit boosheid een beetje af.
Wie durft acties te organiseren/ondernemen, want die zijn broodnodig.

es

Ongelezen bericht door es »

ff na bove

silvia

Ongelezen bericht door silvia »

geef je op bij leaseverlies en bij payback!

Henk

Ongelezen bericht door Henk »

Eerlijk gezegd, heb ik me ook niet gerealiseerd dat die maandelijkse termijnen de rente op geleend geld is. Die rente is behoorlijk variabel. Ik heb helaas enkele contracten met rentepercentages van 7 tot 12.3 procent.
Henk

Ron

Ongelezen bericht door Ron »

Silvia,
Ik ga ervan uit dat lid zijn van één stichting (in mijn geval SLV) genoeg moet zijn. Als er strakjes door Payback iets wordt georganiseerd dan doe ik gewoon wel mee. Maar SLV gaat/is daadwerkelijk aan het procederen voor ons.
Dus ik vind het wel best zo (met alle respect overigens).
Groet.

Gesloten