Mijn contract (winstverdriedubbelaar) loopt pas medio augustus 2003 af. Nog ruim een jaar te gaan dus. In de afgelopen paar maanden is het bedrag dat ik volgens de bereken-modus op de Legio-site moet bijbetalen flink toegenomen.
Als ik besluit mijn contract met Legio per vandaag op te zeggen en daarmee mijn verlies te pakken wat ik nu heb (ik ben namelijk bang dat het bedrag dat ik over een jaar moet bijbetalen 2 x zo hoog is, als het zo doorgaat), vervallen daarmee dan mijn rechten op eventuele schadevergoeding bij de rechtszaak van de Stichting Leaseverlies tegen Legio ?
Wie adviseert mij ?
Frans
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] graag advies
Re: graag advies
Als je stopt betaal je een boete of krijg je een negatieve vermelding bij de KredietRegistratie in Tiel.
Die van mij loopt ook in de 2e helft van 2003 af, maar ik heb goede hoop dat de beurs dan aangetrokken is.
Net zoals we in de glorietijd doorschoten naar boven zijn we nu naar beneden door geschoten en wordt ieder negatief bericht direct merkbaar in de koersen.
Volgens mij is de lucht wel zo'n beetje uit de koersen geperst en schiet de boel bij echte positieve berichten vrij snel weer omhoog.
En trouwens je maandelijkse inleg verlaagd toch afgezien van de rente je af te lossen eindsom die elke maand dus iets lager wordt.
Die van mij loopt ook in de 2e helft van 2003 af, maar ik heb goede hoop dat de beurs dan aangetrokken is.
Net zoals we in de glorietijd doorschoten naar boven zijn we nu naar beneden door geschoten en wordt ieder negatief bericht direct merkbaar in de koersen.
Volgens mij is de lucht wel zo'n beetje uit de koersen geperst en schiet de boel bij echte positieve berichten vrij snel weer omhoog.
En trouwens je maandelijkse inleg verlaagd toch afgezien van de rente je af te lossen eindsom die elke maand dus iets lager wordt.
De aflossingen voor de winstverdriedubbelaar bestaan volledig uit rente en maken de eindsom helaas niet kleiner.
Wel vraag ik me af of je van die 2e en 3e aankoop af kunt komen.
Wel vraag ik me af of je van die 2e en 3e aankoop af kunt komen.
Mijn advies: Door laten lopen tot de einddatum, en dan beslissen. Er loopt immers ook een procedure via de stichting leaseverlies (tenminste dat hopen we) of je nu maandelijks een schuld aflost of rente op de aandelen betaald, maakt op de korte termijn niet uit. Het risico is dat je schuld aan het eind toeneemt, of als de beurzen zich nog wat herstellen dat het nog meevalt. Je kunt immers nog drie jaar verlengen... Helaas is een zinnig advies gewoon koffiedik kijken en weet niemand echt een antwoord. Sterkte!
Voor wat betreft het niet kopen van 2e en 3e pakketten: hier kun je contractueel gezien niet onderuit en Legio werkt hier niet aan mee ook. (zelf geprobeerd) maar wie weet zijn ze opeens menselijk en coulant geworden bij Legio 8-) groeten - vic
Voor wat betreft het niet kopen van 2e en 3e pakketten: hier kun je contractueel gezien niet onderuit en Legio werkt hier niet aan mee ook. (zelf geprobeerd) maar wie weet zijn ze opeens menselijk en coulant geworden bij Legio 8-) groeten - vic