LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Graag jullie reactie op mijn voorstel/ idee ...

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
robin

Graag jullie reactie op mijn voorstel/ idee ...

Ongelezen bericht door robin »

Als je niet ingaat op hun schikking dan moet je dus vrolijk door gaan met betalen van ongeveer dezelfde maandtermijnen wat dus puur rente voor de lening is, 12% !!
Mocht Dexia alsnog winnen dan zit je nog steeds met de restschuld en heb je dus een tijd onnodig doorbetaald !

Het beste is inderdaad een regeling voor elkaar zien te krijgen in afwachting van de uitspraak van de rechter !
Er is alleen 1 hele moeilijke keuze vind ik zelf aan het einde van je contract !!

LAAT IK LEGIO DE AANDELEN VERKOPEN ?????????

Dat is de spil waar voor mij alles om draait !

Zeg ik tegen hun krijg de T..... maar en ik stop met betalen dan verkopen hun automatisch denk ik de aandelen en ontstaat dus de restschuld ! Dan loop je het risico dat je verliest en moet dokken !

Zeg ik tegen hun verleng het contract in afwachting van de uitspraak dan zul je dus door moeten betalen en dat is dan alleen rente. Daar zit geen deel aflossing in !!

Neem je de aandelen over dan zul je hun geld moeten betalen en daar kun je dan mooi naar fluiten als Dexia failliet gaat of als Dexia wint !!!

DE BESTE OPLOSSING IS DENK IK DAT JE AANGEEFT DAT ZE DE AANDELEN NIET MOETEN VERKOPEN EN DAT JE BEREID BENT TEGEN EEN GANGBARE MARKTRENTE VAN 3% DE RENTE ELKE MAAND TE BETALEN MAAR DAT JE VERDER DE UITSPRAAK VAN DE RECHTER AF WILT WACHTEN !!!

Graag jullie reacties hierop !!

Mvg,
Robin

Leendert

Re: Graag jullie reactie op mijn voorstel/ idee ...

Ongelezen bericht door Leendert »

Robin, is dit niet in het zelfde als een nieuwe leaseovereenkomst aangaan?

Ed

Ongelezen bericht door Ed »

Beste Robin,

Niets betalen alles wat je nu betaald ben je kwijt!!!
Het maandelijkse bedrag gewoon opsparen op een bijvoorbeeld robecospaarrekening tegen een gunstige rente en als je moet betalen dan heb je het geld "liggen" en wanneer de uitspraak postitief is dan heb je een extraatje.
Hoe je het ook bekijkt betalen moet je nu altijd!!!!
Op het moment dat jij zegt krijg de Trg dan verkopen hun inderdaad automatisch de aandelen(ik spreek uit ervaring) en blijf je met een restschuld zitten alleen......tot nu toe zitten hun met een restschuld niet ik.

Misschien weet iemand of LL het verschil al betaald heeft.

Robin STOP met betalen alles wat je nu betaald ben je KWIJT

Succes met je keuze,

Ed

robin

Ongelezen bericht door robin »

Hallo Ed,

Begrijp ik het goed ? Ben jij gestopt met betalen nog tijdens je contract ? Heb je de 'automatische' incasso stopgezet ? Kan dit ? Je pleegt nu toch contactbreuk ?

Mvg,
Robin

Ed

Beste Robin,

Ja, dat heb je goed begrepen ik ben gestopt in juni 2002
En ze hebben mij gebeld en gedreigt met allerlei incasso's maar tot nu toe heb nog niemand gezien.
Je pleegt inderdaad kontractbreuk maar dat zijn hun regels en nu spelen we met 55000 mensen een spel met 55000 verschillende regels (bewijs van spreken)
Ik heb een hele mooie brief gestuurd naar LL met het kloppende verhaal dat ik moet kiezen tussen mijn vaste lasten van mijn huis of LL.Gezien de ontwikkelingen rondom LL was die keuze heel makkelijk.HUIS EN HAARD GAAN VOOR
Ik heb nu vanaf december (telefoontje dexia) niets meer gehoord.

MVG
Ed

Ruud

Ongelezen bericht door Ruud »

Beste Ed,

Wat jij gedaan hebt, het stopzetten van de automatische incasso nog tijdens je contract, is naar mijn mening inderdaad contractbreuk.
Op het ogenblik zijn er meerdere mensen die niet (meer) betalen waardoor de debiteuren afdeling en incasso afdeling van Dexia en Dun en Bradstreet het erg druk heeft.
Maar ik denk dat het niet meer zo lang zal duren voordat een firma jouw inboedel komt "ophalen" om deze te verkopen en daarmee je schuld af te betalen. Of denk je dat ze alles zo laten?

Goed, je hebt dan wel nog je huis, maar dan wel zonder haard en met deze buitentempraturen van -5 is dat toch ook niet bepaald lekker he?!

ik zie graag je reactie tegmoet.

P.s. ik wilde in eerste instantie dit ook doen, maar op de site van Stichting leaseverlies staat dat beeindiging van aut. incasso geen beeindiging is van je getekende contract.
En dat dat nare gevolgen voor je kan hebben, zie boven (incassobureau's, deurwaarders etc).

m.v.g. Ruud

leon

Ongelezen bericht door leon »

Beste Ruud,

Sommige mensen hebben geen keus. Wij moeten b.v. ook vanaf nu 476 euro rente per maand betalen. Al zou ik willen betalen dan kan ik dat niet lang volhouden.

Mgv,
Léon.

Ruud

Bedankt voor je snelle reactie Leon.

Maar 476 euro per maand is (als je een modaal inkomen) hebt ook wel erg veel, dan hou je toch nauwelijks meer iets over om te leven.
Ik zou eens een brief sturen naar Dexia en je inkomenstrook/ loonstrook laten zien. Ik vermoed dat ze dan die 476 euro naar beneden zullen bijstellen.
Je betaald dan gewoon enkele jaren langer bijv. 300 euro.

Of ben je zo'n rijke "stinkerd" die in de 52% bel. schijf valt?

groetjes Ruud

leon

Ongelezen bericht door leon »

We hebben al een mooie brief in elkaar gezet, dus ik hoop dat het bedrag inderdaad stukken omlaag gaat.

52%? was dat maar waar :)

Léon

pieter

Ongelezen bericht door pieter »

Hier de reactie die wij gestuurd hebben naar "La Bouchere"
Over hun vraag wat de inkomsten zijn om de maandpremie uit eigen zak te betalen nu het "depot" leeg is.

Ik was te beroerd om een postzegel aan ze te spenderen en volgens de regels een klacht in te dienen. Dus hij is in de mooie grote antwoord envelop van La bouchere verstuurd. Wetende dat ze hier op een vreemde manier een klachtbrief ontvangen ze hun toch nietszeggende informatie verstrekt heb waar ze geen fluit aan hebben. Dus ik ga nu rustig zitten wachten op antwoord wat ze gaan voorstellen.

---------------------------
Bank Labouchere

8 januari 2003
Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van uw schrijven d.d. 13 december 2002 met kenmerk 16246494/PDL-1-5. Waarin u vraagt om de inkomens positie van xxxxxxxx.
Wil ik het volgende reageren.

De inkomens positie van xxxxxx is nog steeds hetzelfde als in juni 2003. Met dien verstanden dat de WW uitkering niet per maart 2002 vervalt maar per maart 2003. Deze informatie is en was in het bezit bij de tussenpersoon Spaar Select. Welke hem gegeven is ten tijde van afsluiting van het contract.
Wij zijn daarom niet verplicht om u meer informatie te verschaffen daar er verder niets gewijzigd is. En u de informatie al in bezit heeft.

Middels deze brief willen wij een klacht indienen wegens dwaling uwerzijds.
Er is blijkens geen risico analyse gemaakt of xxxxxx financieel draagkrachtig genoeg was om eventuele maandtermijnen uit eigen inkomen te betalen. Er is niet gehandeld naar de beleggingsdoelstellingen van de cliënt die kenbaar gemaakt zijn aan de tussen persoon Spaar Select. Geconcludeerd kan worden dat u niet in het belang van de cliënt gehandeld heeft mede doordat het “GlobalAandelenfonds” niet is omgezet naar het “Obligatiefonds” toen de beurzen begonnen te dalen om het verlies te beperken. De aanklacht die stichting Leaseverlies met betrekking tot het product “Allround effect” heeft ingediend tegen Dexia is een toegevoegd onderdeel van deze klacht.
Op grond van deze dwaling verwachten wij van u dat u het contract van xxxxxxx nietig verklaart en xxxxxx het volledige ingelegde bedrag terug betaald inclusief rente.

Alle andere voorstellen die u aandraagt worden onder voorbehoud en onder protest getekend ook eventuele afschrijvingen van de bankrekening ten name van xxxxxx worden onder voorbehoud en onder protest gedaan.

De belangen van xxxxxx worden momenteel behartigd door Stichting Leaseverlies en de vereniging Payback.

Hoogachtend,
=================================

mvg Pieter

dhr.a de croos

Ongelezen bericht door dhr.a de croos »

robin,ze verkopen de aandelen niet ze staan veel te laag,
procesen lopen al,mijn advocaat behandeld dit.vrgr.andre de croos.

Robin

Ongelezen bericht door Robin »

Beste Andre,

Is uw contract al ten einde en bent u gestopt met betalen ?
Dus ze verkopen niet 'automatisch' de aandelen, waardoor de restschuld vast komt te staan !!
Mvg,
Robin

dhr.a de croos

Ongelezen bericht door dhr.a de croos »

robin,uiteindelijk moet je het zo zien,ze zullen altijd
dreigen;daarom moet je altijd aangesloten zijn bijvoorbeeld
leaseverlies die het proces begeleid.ik zelf heb een advocaat die dit voor mij regeld.uiteindelijk zal de rechter de uitslag bepalen,daarom overleg altijd met een
partij die jou begeleid of wordt hier lid van.Ja meerdere contracten liepen af met restschuld en gestopt met betalen
van nog lopende contracten(de slimme strategie is niet zo
goed geregeld als in de folder staat van bijna alle contracten.Ze hebben twee contracten verkocht tegen de wil
in van mijn rechtsbijstandsverzekering,daarom nu advocaat toegewezen gekregen.laat je nooit bang maken in dit proces.
En zorg er voor dat je altijd je rechten behoud van proces.
vrgr.andre de croos.

Nico de Ridder

Ongelezen bericht door Nico de Ridder »

Beste niet-betalers,
Ook ik ben opgestookt door de meningen van mensen op dit forum en meende ook niet te hoeven betalen. Nou...ik heb het geweten. Ik wilde samen met mijn vriendin een heel leuk huisje kopen (geeneens echt duur), blijkt dat ik een negatieve BKR-status had. Heb nooit precies geweten wat het BKR is, maar dat weet ik nu inmiddels des te beter. Een negatieve code is een ramp bij een hypotheek-aanvraag. Ook bij allerlei andere kredieten is het een ramp (zoals bij het aanvragen van een mobiel abonnement, het rood mogen staan, een doorlopende lening, een auto-financiering, een winkelpas, etc. Uiteindelijk (na heel veel zweet en tranen) is het alsnog geregeld, maar dit betekende wel dat de Rabo-bank wilde dat ik mijn schuld bij Legio betaalde (en dat moest inclusief allerlei aanvullende kosten). Ik raad iedereen dus aan toch te betalen, maar dan wel met een heel groot voorbehoud van al je rechten!!!!!!! Dan krijg je ook geen problemen zoals ik ze heb gekend. Als je nou 95 bent en nooit meer een nieuwe hypotheek wil nemen, of een (mobiel)telefoonabonnement of welke vorm van krediet dan ook, dan kan je overwegen om niet te betalen, maar nogmaals: op eigen verantwoordelijkheid!! (ik geef geen advies)
Nico+Jantine
PS: HET SCHIJNT DAT LEGIO BINNENKORT EEN ALGEMENE BKR-RONDE GAAT DRAAIEN EN IEDEREEN MET EEN ACHTERSTAND KRIJGT BIJ ZO'N RONDE EEN NEGATIEVE STATUS!! DENK DUS MAAR NIET DAT JE VAN DIE BOEVEN AF BENT ALS JE NIET BETAALT.

jeroen

Ongelezen bericht door jeroen »

Beste Nico,

HET SCHIJNT DAT LEGIO BINNENKORT EEN ALGEMENE BKR-RONDE GAAT DRAAIEN...

Hoe kom je er bij??? Laat mij is weten waar je dat vandaan gehaald heb... Een Algemene BKR-Ronde??????

Ik heb je verhaal gelezen, kwam het meerdere malen tegen in het forum en Nico, ik zou bijna zeggen dat je dit in opdracht van Dexia doet.

Echt zo'n bangmakkerij verhaaltje...
Maar je krijgt het voordeel van de twijfel...

Nog even over die BKR-Ronde???

Als mensen niet betalen dan krijgen ze na een aantal maanden inderdaad zo'n vermelding (zie ook reglement BKR.
Waar is dan zo'n Ronde voor nodig. Negeatieve aanmeldingen gebeuren direct per geval en niet collectief. Pure onzin dus die BKR ronde van je!!!

Dexia is al meerdere malen aangesproken door de BKR over de wijze waarop ze met gegevens omgaat. Legio registreerde niet goed, lichte mensen verkeerd in op hun site enz...

Nog even en het is Legio die onder druk gezet zal worden door de BKR. Dexia heeft zich niet aan de regels gehouden!!! BKR is daarvan op de hoogte.

Maar Nico nogmaals die vetgedrukte text van jou is stemmingmakkerij. Hou daar mee op!!! BKR-Ronde? Kan er eigelijk wel om lachen...

BUD

Ongelezen bericht door BUD »

Beste Robin,

Het voorstel wat je in je laatste alinea voorstelt is exact wat Dexia aan jou voorstelt als je aan kunt tonen dat je je maandlast niet kunt betalen. (hardheidsclausule)
Ze bieden echter geen 3% maar 3,7%, ze bieden in jouw situatie dus een goede oplossing.
Als ik jou was zou ik contact opnemen met Dexia en vragen wat er voor nodig is om voor deze constructie in aanmerking te komen.

Gr
BUD

Ed

Beste Ruud,

Laat maar komen!! Ik moest kiezen en dat heb ik gedaan.
Het is geen stoerdoenerij voor alle duidelijkheid!!
Het was of/of en niet en/of.
Als ik er van af kan dan doe ik het graag maar IK HEB HET NU NIET en daar komt bij dat ik vind dat ik in mijn recht sta.
Nog even een ding beste Ruud je weet niet over wat voor een bedrag het gaat en mijn huis heeft een centrale verwarming dus geen paniek.
Ik kan je zeggen dat het bedrag waar het om gaat laag genoeg is om dit op deze manier te doen.
Nogmaals Laat maar komen as het komp komp het tog

Met warme groet,
Ed

Ruud

Oke Ed je bent goed bezig. Alleen je spelling laat wat te wensen over!

Het is toch niet tog.

Verder fijne dag!

ener

Ongelezen bericht door ener »

Bud,
jij geeft aan dat Dexia 3,7% rente rekent i.p.v. die 12,5% als er sprake is van de hardheidsclausule. Dat is toch een redelijk percentage.
Als je hiermee accoord zou gaan kan dit onder protest zodat je de rechtsgang van SLV kunt afwachten?
Kun je dit toelichten, heb je hierover nadere informatie?

groeten,
ener.

john

Ongelezen bericht door john »

We schrijven teveel en doen te weinig.
Kilometers tekst en honderde vragen en ideeen, geweldig dat we een denktank proberen te maken.
Maar Dexia,Legio,Labouchere,SpaarSelect zien ons niet, en dat vinden ze maar wat fijn.
Geen mensen op de stoep en dan ook geen media die lastige vragen gaat stellen.
Dat we alles proberen te verzammelen aan weetjes is een goede zaak, maar kom uit die anonieme sfeer, we maken allemaal het zelfde mee, we hoeven ons niet te schamen, samen zijn we veel sterker dan alleen achter een scherm.

Gesloten