LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gratis procederen?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Ralph

Gratis procederen?

Ongelezen bericht door Ralph »

Beste medegedupeerde,

Tijdens het verder online speuren kwam ik onderstaande site tegen:

http://www.sirus.nl/

Volgens hun eigen zegge, of ik moet dat verkeerd begrepen hebben, kun je hun benaderen, er word dan een juridisch haalbaarheid onderzoek verricht, en gaan hun voor jou als gedupeerde, als dat dus juridisch haalbaar is, procederen.

Afhankelijk van het vonnis ben je de navolgende kosten kwijt:
-je verliest, geen kosten

-je wint, je betaald tussen de 10-40 % van het toegewezen
bedrag

Weet niet of het echt zo is en of wij als gedupeerden individueel hiervoor in aanmerking zouden kunnen komen, edoch ik vind het mijn plicht op dit toch in here te posten.

Mazzeltov;

Ralph*Die zich nu echt op andere taken gaat storten*

Sara Etty

Re: Gratis procederen?

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Hallo Ralph,

Lijkt op het eerste gezicht een soort no cure no pay verhaal, maar ligt na lezen van de info op de site toch weer anders. Over de vraag of no cure no pay (Amerikaans systeem) mag in Nederland loopt een discussie.
Ik ken deze organisatie niet. Wat mij wat verbaasd is dat er nergens wordt vermeld hoe de orde van advocaten hierover denkt, maar misschien heb ik dat gewoon niet kunnen vinden. Wel interessant in elk geval, dit verhaal.

info

Ongelezen bericht door info »

no cure no pay bestaat in nederland
http://www.no-cure-no-pay.biz/index.htm hier de site

info

L. Blok

Ongelezen bericht door L. Blok »

Beste Sara,

Als je naar de site van Sirus gaat dan moet je klikken op "organisatie" en dan zie je wie er achter deze organisatie zitten. Volgens dit verhaal zit er ook iemand in die docent is bij de orde van advocaten.

m.v.g. L. Blok

Ralph

Goedemiddag Sara,

Mee eens, overigens dacht ik dat het in bepaalde gevallen wel toegelaten was/zou zijn. Maar da's toch meer jou vakgebied. Misschien een idee om komende week, binnen de ons ter beschikking staande tijd, te informeren? Soort kruisbestuiving. Lijn via jou en via ondergetekende en mogelijk meerdere in here.

Verder contact inzake details op de gebruikelijke manier(en) waarna de resultaten, gecombineerd ter info aan de gedupeerden in here kunnen worden aangeboden?

Idee?

Mazzeltov;

Ralph

Sara Etty

Beste Info,
Zoals je zelf op de door jouw genoemde site kunt zien mag het dus in Nederland niet. Men heeft dus kennelijk constructies verzonnen om via een omweg toch op die manier aan de slag te kunnen. De orde van advocaten is het bij mijn weten niet eens met deze manier van werken, al meen ik dat er laatst toch wat berichten zijn geweest waarin de raad minder negatief tegenover deze constructie leek te staan. Maar vooralsnog mag het dus eigenlijk niet.

Ralph

Info,

Dank voor de aanvullende info.

Sara Etty

Hi Ralph,
zal even kijken of ik tijd heb, laat ik je nog wel weten.
Groet, Sara

info

Ongelezen bericht door info »

dat is bekent maar je ziet overal zijn er constructies voor om wat niet mag toch te doen er is trouwens ook een site maar ik weet niet meer waar dat het bij letselschade oogluikend wordt toegestaan.

Ralph

Sara,

10-4.

Mazzeltov;

Ralph

Ralph

Info,

Wat Sara probeert aan te geven is dat je je niet op zaken blind moet staren, je bij wijze van spreken rijk rekenen, die juridisch bedenkelijk zijn.
M.a.w. waardoor je dus nog niets wijzer word.

Thats all.

We kunnen wel discusseren of wat er dan wel meer niet klopt, denk o.a. (mooi (triest)) voorbeeld aan: Boonstra.
Maar dan schieten wij ons aller doel IMHO voorbij.

Laten we objectief en relativerend naar ons kansen kijken.
1 x genept worden is, again IMHO, meer dan genoeg toch?

Mazzeltov;

Ralph

hans

Ongelezen bericht door hans »

Heren, dames ook,
Wel weer even de kleine lettertjes lezen op de site van sirus.nl. Het moet gaan om een vordering van minimaal 50.000,-- euro. Dit vorderingsbedrag zal slechts voor een klein deel van de leasegedupeerden op gaan.

Ralph

Hans,

Klopt daar zit/zat ik ook mee.
Alle bedragen zijn net geen € 50.000,00 als ik me niet vergis.

Maar wie weet als je in mijn geval meerdere contract hebt, dat je ze kunt bundelen, dan zit ik goed...

Mazzeltov;

Ralph

john bob

Ongelezen bericht door john bob »

Ralph dan zit je niet goed maar fout je hebt dan een enorme schuld

Luc

Ongelezen bericht door Luc »

he Ralf, leuk dat je het IMHO heb gevolgd, ik ook!

Gijs

Ongelezen bericht door Gijs »

Luc,

Waar staat dat voor ? IMHO .....hoger onderwijs ?

Luc

Ongelezen bericht door Luc »

in my humble opinion, zit tussen LBO en MAVO in.

Ralph

.

Gesloten