| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] groeivermogen brochures Fortis Bank
-
truusje van den berg
groeivermogen brochures Fortis Bank
Zijn de ronder de forumleden mensen die ongeveer 5 jaar geleden een groeivermogen hebben afgesloten en vervolgens met verlies zitten. Mogelijk heeft een van u de reclamefolder bewaard die toentertijd over het product werd verstrekt. Deze kan gebruikt worden bij een eventuele melding aan DSI als blijkt dat de voorwaarden niet duidelijk zijn geweest t.a.v. koersverlies.
Graag een berichtje.
Graag een berichtje.
-
Frank
Re: groeivermogen brochures Fortis Bank
Ik heb thuis de originele folder van Groeivermogen (Vermogensversneller 1997/3). Deze is zeer misleidend en toont geen scenario's voor bijv. slechte tijden.
-
ruud
beste frank,
wat wil je met die brochures (van 97) doen?
opsturen met een brief naar DSI>
opsturen naar legio? Of naar de rechter direct stappen?
hoor het wel van je,
m.v.g. Ruud
wat wil je met die brochures (van 97) doen?
opsturen met een brief naar DSI>
opsturen naar legio? Of naar de rechter direct stappen?
hoor het wel van je,
m.v.g. Ruud
-
greet cudovan
Wij zijn 5 jaar geleden een beursversneller van Groeivermogen bij de Fortis Bank aangegaan. Wij hebben de Fortis Bank aansprakelijk gesteld voor het verlies. Kregen hierop de folder van Groeivermogen toegestuurd. Wij hebben contact gezocht met de consumentenbond, maar deze gaf aan dat wij ons niet aan konden sluiten bij de Stichting legiolease. Wij willen ons contract voorleggen aan de DSI, als de Fortis Bank ons niet tegemoet komt.
Wordt vervolgd!
Wordt vervolgd!
-
truusje van den berg
ik denk dat er nog veel meer mensen met het Groeivermogen van de Fortis bank op hun neus vallen. Als we de krachten kunnen bundelen kunnen we, net als met legiolease, proberen ons geld geheel of gedeeltelijk toch terug te krijgen.
Degene die de folder uit 1997 heeft kan misschien het bericht analyseren op fouten of teveel gedane beloftes die niet uit zijn gekomen.
Zelf krijg ik het groeivermogen in december "uitgekeerd". 400 Euro krijg ik terug van de 3000 euro omdat ik de winstversneller heb ingezet.
Mensen reageer aub via dit forum zodat we iets kunnen ondernemen.
Degene die de folder uit 1997 heeft kan misschien het bericht analyseren op fouten of teveel gedane beloftes die niet uit zijn gekomen.
Zelf krijg ik het groeivermogen in december "uitgekeerd". 400 Euro krijg ik terug van de 3000 euro omdat ik de winstversneller heb ingezet.
Mensen reageer aub via dit forum zodat we iets kunnen ondernemen.
-
Allon Kijl
Ook mijn familie is gedupeerd ten gevolge van de mooie praatjes en verkooptechnieken van de Fortis Bank. Wij zijn altijd in de veronderstelling geweest dan wij geen verlies konden lijden op onze inleg. Een en ander omdat het pakket zogenaamd een verzekering kende voor het inleggeld, op basis waarvan dit geld nooit verloren zou gaan.
Op dit moment beraden wij ons op nog te nemen stappen. Ik zou echter van anderen hun ervaringen willen lezen met het Groeivermogenpakket van de Fortis Bank. Zijn wij nu de enige met dit gevoel? Reageer vooral met naam en emailadres.
Op dit moment beraden wij ons op nog te nemen stappen. Ik zou echter van anderen hun ervaringen willen lezen met het Groeivermogenpakket van de Fortis Bank. Zijn wij nu de enige met dit gevoel? Reageer vooral met naam en emailadres.
-
Frank
Voor de geinteresseerden: Ik heb de folder groeivermogen 97/3 ingescand en deze is beschikbaar op: http://www.xs4all.nl/~huning/default.html
-
-----------
Pagina 4:
0% koersrisico-verzekering om risico in slechte tijden af te dekken, indien men dat wenst. En zoals altijd, dat kost uiteraard geld.
0% koersrisico-verzekering om risico in slechte tijden af te dekken, indien men dat wenst. En zoals altijd, dat kost uiteraard geld.
-
thijs
als je op zeker wilt spelen moet je niet gaan beleggen. tip. iedereen wil speculeren met jou geld dus zitten daar altijd risico faktors aan en iemand die dat niet wil zien is erg naief
-
Danny
Ik ben er deze week achtergekomen dat ik ook al mijn spaargeld kwijt ben en nu een schuld heb. Ik vind ook dat er iets ondernomen moet worden! Is er al meer informatie over wat DSI hiervan zegt?
-
-----------
Zie reactie van 23 november 2002.
Pagina 4:
Derhalve: Fortis bood mogelijkheid neerwaarts risico af te dekken, maar als men daar geen gebruik van maakt... .
Pagina 4:
Derhalve: Fortis bood mogelijkheid neerwaarts risico af te dekken, maar als men daar geen gebruik van maakt... .
-
Herman Verheul
Ik heb de folder ingeladen; mijn contract loopt vlg week af en zal waarschijnljk wel verlies opleveren.
Ik wil graag op de hoogte gehouden worden van eventuele stappen. Op mijn brieven (standaard van Leaseverlies) reageert de Fortis bank met een standaard afwijzing. Ik vraag me af of er naast de onduidelijkheden in de folder het kontrakt niet ontbonden kan worden omdat de echtgenote niet mede ondertekend heeft.
Ik wil graag op de hoogte worden gehouden.
Met vriendelijke groet,
Herman Verheul
Ik wil graag op de hoogte gehouden worden van eventuele stappen. Op mijn brieven (standaard van Leaseverlies) reageert de Fortis bank met een standaard afwijzing. Ik vraag me af of er naast de onduidelijkheden in de folder het kontrakt niet ontbonden kan worden omdat de echtgenote niet mede ondertekend heeft.
Ik wil graag op de hoogte worden gehouden.
Met vriendelijke groet,
Herman Verheul
-
-----------
Volgens Stichting Lease Verlies betreffende inroepen nietigheid, zie hun FAQ bij punt 30.
De Stichting heeft zich op het standpunt gesteld dat de aandelenlease-contracten feitelijk huurkoopcontracten zijn en om die reden vallen onder artikel 1:88 BW, dat ondertekening van de overeenkomst door beide echtgenoten verplicht stelt. Het maakt daarbij niet uit of er sprake is van een huwelijk in gemeenschap van goederen of op huwelijks voorwaarden. Niet ondertekenen van de overeenkomst brengt volgens de Stichting daarom mee dat de overeenkomst vernietigd kan worden (hetgeen betekent dat de overeenkomst nooit tot stand is gekomen). Vernietiging moet worden ingeroepen binnen drie jaar nadat de niet-ondertekenende echtgenoot van de overeenkomst op de hoogte komt. Verstrijkt die termijn van DRIE jaar binnenkort, laat u dan adviseren door een advocaat of bureau voor rechtshulp.
De Stichting heeft zich op het standpunt gesteld dat de aandelenlease-contracten feitelijk huurkoopcontracten zijn en om die reden vallen onder artikel 1:88 BW, dat ondertekening van de overeenkomst door beide echtgenoten verplicht stelt. Het maakt daarbij niet uit of er sprake is van een huwelijk in gemeenschap van goederen of op huwelijks voorwaarden. Niet ondertekenen van de overeenkomst brengt volgens de Stichting daarom mee dat de overeenkomst vernietigd kan worden (hetgeen betekent dat de overeenkomst nooit tot stand is gekomen). Vernietiging moet worden ingeroepen binnen drie jaar nadat de niet-ondertekenende echtgenoot van de overeenkomst op de hoogte komt. Verstrijkt die termijn van DRIE jaar binnenkort, laat u dan adviseren door een advocaat of bureau voor rechtshulp.
-
Arjan
Ik zit met hetzelfde probleem...
In 2000 heb ik bij de Fortis bank (toen nog VSB geloof ik?) een spaarrekening geopend. Ik had een afspraak met een manager en die vertelde me vanalles over beleggen e.d. alles wat ze zei klonk heel interessant en volgens haar kon ik mijn inleg niet verliezen en zou dit alleen maar hoger oplopen. Toen was ik net 20 en had natuurlijk veel interesse. Ik ben nooit voorgelicht over de gevaren ervan.... folders heb ik er niet meer van en als het tegenzit ben ik in 2005 (zit er 5 jaar aan vast) van de 6000 gulden die ik dan heb gespaard een heel stuk armer geworden.
Ik heb gevraagd aan de bank in mijn woonplaats of ze me kunnen vertellen hoe een en ander in z'n werk gaat, maar daar is het tot vandaag nog niet op gereageerd.
Volgens mijn collega's die wel wat verstand hebben van beleggen is dit een erg risicovolle belegging, zoals het waarschijnlijk altijd gaat met beleggen....
Is er op een of andere manier vanaf te komen??
Ik hoor het graag.... want dit is echt zonde van het geld!
In 2000 heb ik bij de Fortis bank (toen nog VSB geloof ik?) een spaarrekening geopend. Ik had een afspraak met een manager en die vertelde me vanalles over beleggen e.d. alles wat ze zei klonk heel interessant en volgens haar kon ik mijn inleg niet verliezen en zou dit alleen maar hoger oplopen. Toen was ik net 20 en had natuurlijk veel interesse. Ik ben nooit voorgelicht over de gevaren ervan.... folders heb ik er niet meer van en als het tegenzit ben ik in 2005 (zit er 5 jaar aan vast) van de 6000 gulden die ik dan heb gespaard een heel stuk armer geworden.
Ik heb gevraagd aan de bank in mijn woonplaats of ze me kunnen vertellen hoe een en ander in z'n werk gaat, maar daar is het tot vandaag nog niet op gereageerd.
Volgens mijn collega's die wel wat verstand hebben van beleggen is dit een erg risicovolle belegging, zoals het waarschijnlijk altijd gaat met beleggen....
Is er op een of andere manier vanaf te komen??
Ik hoor het graag.... want dit is echt zonde van het geld!