| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Groeivermogen
-
Allon Kijl
Groeivermogen
Ook mijn familie is de dupe geworden van een mooiere voorspiegeling van zaken door de Fortis Bank met hun mooie aandelenconstructies. Wij zijn altijd in de veronderstelling geweest dat wij het inlegbedrag te allen tijde terug zouden krijgen van de Fortis Bank, ongeacht het resultaat. Dit had te maken met een soort verzekering die in het pakket verweven zat. Niets bleek minder waar te zijn.
Wij beraden ons ook momenteel op te nemen stappen, voor zover de Fortis Bank geen compensatievoorstel doet. Ik zou graag van meer mensen die met dit gevoel zitten, hun ervaringen willen lezen. Dus reageer vooral met naam en emailadres.
Wij beraden ons ook momenteel op te nemen stappen, voor zover de Fortis Bank geen compensatievoorstel doet. Ik zou graag van meer mensen die met dit gevoel zitten, hun ervaringen willen lezen. Dus reageer vooral met naam en emailadres.
-
Jean
Re: Groeivermogen
Hai, durf je er niet te veel over te vertellen maar weet wel dat dat produkt een garantie KON geven als je dat had aangegeven indertijd. Heb je de folder nog? Lees die nog is goed door.
-
Danny
Allon, hebben jullie inmiddels stappen ondernomen?
Ik ben er deze week achter gekomen ook gedupeerd te zijn, ik ben m'n spaargeld kwijt plus dat ik nu een schuld heb.
Ook mij hadden ze ervan overtuigd dat ik ten alle tijden mijn inleg terug zou krijgen... Gr. Danny
Ik ben er deze week achter gekomen ook gedupeerd te zijn, ik ben m'n spaargeld kwijt plus dat ik nu een schuld heb.
Ook mij hadden ze ervan overtuigd dat ik ten alle tijden mijn inleg terug zou krijgen... Gr. Danny
-
-----------
Pagina 4 van folder:
0% koersrisico-verzekering om risico in slechte tijden af te dekken, indien men dat wenst. En zoals altijd, dat kost uiteraard geld.
Derhalve: Fortis bood mogelijkheid neerwaarts risico af te dekken, maar als men daar geen gebruik van maakt... .
0% koersrisico-verzekering om risico in slechte tijden af te dekken, indien men dat wenst. En zoals altijd, dat kost uiteraard geld.
Derhalve: Fortis bood mogelijkheid neerwaarts risico af te dekken, maar als men daar geen gebruik van maakt... .
-
Danny
Beste ..., ik vind het fijn dat je wijst op de tekst die op pag. 4 zou moeten staan. Maar ik vind het uiterst irritant dat je op een forum waarin mensen om raad vragen om ergens uit te komen de mensen een "eigen schuld, dikke bult" nageeft. Je gaat naar een bank voor goed advies over wat je met je geld kan doen, ieder zijn vak. Je vertrouwt erop dat je door vakmensen goed over de gevolgen ingelicht wordt. Niet alleen over de kapitalen die je kan opbouwen maar ook over de eventuele neg. gevolgen. Pas dan ben je goed voorgelicht. Als jij een buitenlandse brief die je moet tekenen laat vertalen vind je het toch ook prettig dat je weet waar je voor tekent?! Als dan blijkt dat een stuk van de brief niet goed uitgelegd is en dat neg. gevolgen voor jou heeft baal je daar toch ook flink van?! Ik begrijp best dat als je in dat wereldje thuis ben, niet begrijpt hoe mensen dat niet snappen maar ook jij zal bij bep. dingen vakmensen om raad vragen.
-
-----------
Sterker, in 1997 werd ik door Fortis uitgenodigd een avond bij te wonen, waar informatie over beleggen werd gegeven.
Toen werd e.e.a. besproken en heeft men ook informatie over de garantieverzekering gegeven. Uiteraard was men meer positief dan negatief over de toekomst, maar welke verkoper is dat niet. Een negatieve verkoper zal immers nooit iets verkopen.
Mijn persoonlijke ervaring tijdens die avond vormt stellig de basis dat ik mild oordeel over Fortis.
Toen werd e.e.a. besproken en heeft men ook informatie over de garantieverzekering gegeven. Uiteraard was men meer positief dan negatief over de toekomst, maar welke verkoper is dat niet. Een negatieve verkoper zal immers nooit iets verkopen.
Mijn persoonlijke ervaring tijdens die avond vormt stellig de basis dat ik mild oordeel over Fortis.
-
Gast
Mild oordeel,
Ik heb andere dingen gezien,
oplichters die namens Groeivermogen mensen voorlogen over die 0% koersrisicoverzekering.......
Als een verzekering waardoor je altijd je inleg terug kreeg
Ik heb andere dingen gezien,
oplichters die namens Groeivermogen mensen voorlogen over die 0% koersrisicoverzekering.......
Als een verzekering waardoor je altijd je inleg terug kreeg
-
Lody
Tja, ook wij hebben het idee van de VSB (nu Fortis) voorgeschoteld gekregen dat de verzekering de inleg altijd terug geeft bij negatief resultaat. Hebben mensen al acties ondernomen ? Zo ja welke ?
Wij sturen in ieder geval een brief met daarin de vermelding dat wij ons het recht voorbehouden om later op de afwikkeling terug zodra de procedures van o.a. Stichting Legiolease afgerond zijn.
Dit was het advies van de consumentenbond.
Welke stappen kunnen er nog meer genomen worden ??
Wij sturen in ieder geval een brief met daarin de vermelding dat wij ons het recht voorbehouden om later op de afwikkeling terug zodra de procedures van o.a. Stichting Legiolease afgerond zijn.
Dit was het advies van de consumentenbond.
Welke stappen kunnen er nog meer genomen worden ??