LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] handtekening

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Math

handtekening

Ongelezen bericht door Math »

Mijn dochter en mijn zoon kregen vorige week het dexia aanbod toegestuurd en vroegen mij wat dat was. Ik heb als vader in 2000 mijn kinderen die toen meerderjarig waren een spaarregeling geopend door een winstverdriedubbelaar af te sluiten bij onze legiovrienden, dacht ik tenminste. Mijn kinderen wisten hiervan niets. Over drie jaar kon ik hun verblijden, dacht ik. De winstver3dubbelaars zijn alle twee op naam van mijn kinderen gezet maar ik heb beide contracten ondertekend. Mijn kinderen wil ik niet in de problemen brengen als ze het niet al zijn. Bestaat er een mogelijkheid van vernietiginggrond contracten daar mijn kinderen zeggen dat ze niet getekend hebben. Heb ik als vader gefraudeerd? Wie kan mij nog wat adviseren?

Maarten

Re: handtekening

Ongelezen bericht door Maarten »

Math,

Ik zie het zo:
Je kinderen hebben geen probleem want zij hebben geen overeenkomst met Dexia. Er is namelijk geen wilsovereenstemming tussen je kinderen en Dexia. De contracten hebben dan ook nooit bestaan. De aandelen zijn echter wel aangekocht, en de maandtermijnen zijn betaald (door jou neem ik aan). Dit moet allemaal teruggedraaid worden. Dexia zal dan stellen dat zij daardoor schade (waaronder het koersverlies) leidt en deze schade dan op jou willen verhalen. En met succes denk ik.

Het lijkt mij het beste om open kaart te spelen met Dexia en de situatie uiteen te zetten.

Een oplossing zou kunnen zijn dat Dexia toestaat dat de contracten op jouw naam komen te staan.
Dit bemoeilijkt echter wel een eventuele claim op Dexia i.h.k. misleiding etc.

Een andere oplossing kan dan ook zijn dat jij je kinderen de schade vergoedt die zij leiden als gevolg van de contracten. Zij kunnen dan eventueel nog meelopen in de leaseverlies zaak.

Om het cru te zeggen: Je hebt inderdaad gefraudeerd, aangezien je getekend hebt voor iemand anders.

Ik vind het afschuwelijk voor je dat dit zo heeft moeten uitpakken en wens je dan ook veel sterkte en succes!

groet Maarten

Ron

Re: handtekening

Ongelezen bericht door Ron »

Beste Math,

Allereerst wil ik zeggen dat ik het echt vervelend voor je vindt dat het zo heeft moeten uitpakken.
Denk je goed te doen, wordt je gewoon misleid omdat je ook dollar tekens in je ogen had (wat overigens een gezond iets is).
Even mijn mening omtrent jouw situatie: heel simpel, het zal Dexia een zorg zijn op wie zijn naam de contracten staan.
Als het geld maar binnen komt, want van enige zorgplicht hebben ze nog nooit gehoord.

Sterkte ermee, en bedenk dat er veel ergere dingen zijn.

Gesloten