LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hardheidsclausule?..CHANTAGE...

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Melanie

Hardheidsclausule?..CHANTAGE...

Ongelezen bericht door Melanie »

Twee jaar geleden heb ik de winstverdrieverminderaar afgesloten omdat we probeerden zwanger te worden en zo alvast iets te sparen voor de kleine..Over een jaar loopt mijn termijn af, ben onverhoopt alleenstaande moeder geworden, moet mijn flat verkopen en zit in de financiele problemen. Ben lid geworden van SLV, maar heb vanwege mijn financiele nood, toch even gebeld met Dexia om te informeren over de hardheidsclausule...Had in Radar gehoord dat, als je financieel niet in staat was om op het Dexia aanbod in te gaan, je eventueel kwijtschelding of een coulance regeling kon krijgen door gebruik te maken van de hardheidsclausule. De aardige (?) telefonist vertelde mij dat ik eerst moest tekenen voor het Dexia aanbod en dat er dan pas bekeken werd of ik in aanmerking kwam....Tekenen betekent voor mij dat ik 14 jaar (!!!!!!) mijn maandtermijn moet doorbetalen om van mijn schuld af te komen!!!!!! Ik vertelde hem dat ik ook niet naar een winkel ga en voor de aankoop van een koelkast teken en dat ze me later pas gaan vertellen wat het me eigenlijk gaat kosten....De telefonist zei dat ik toch misschien zelf wel kon beredeneren(???) of ik in aanmerking zou komen want een van de criteria was dat je minimaal 30% in inkomen moest zijn achteruit gegaan. Toen ik vroeg wat dan de andere criteria waren, zei hij dat hij dat niet kon vertellen, dat werd per geval bekeken. Er was GEEN mogelijkheid vanuit Dexia om vooraf te bekijken of ik in aanmerking zou komen voor welke regeling dan ook....Eeerst moest ik tekenen!!! Dit is toch absurd, dat dit zomaar mag in Nederland is afschuwelijk. Niemand heeft mij verteld dat ik uberhaupt een schuld over zou kunnen houden. Nu ben ik alleenstaande moeder en ben doodsbang wat de toekomst gaat brengen...Oja, toen ik de telefonist vertelde dat ik lid was van SLV, zei hij dat ik daar toch niets aan had, want Dexia verwachtte dat de rechtszaak 6-10 jaar zou duren, en binnen die termijn loopt mijn contract af en dat zullen ze het toch van mij gaan vorderen via incasso/deurwaarders!!!!Ik heb niet getekend, moest dit voor 11 april doen. Hoe kan het zijn dat ik nu al moet tekenen, terwijl mijn contract nog niet afloopt? Hoe kan ik nu al beslissen, terwijl niemand weet wat de stand van zaken is volgend jaar? Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen als ze volgend jaar het bedrag komen vorderen? Kunnen ze mijn huis leeghalen?

Ron uit Den Haag

Re: Hardheidsclausule?..CHANTAGE...

Ongelezen bericht door Ron uit Den Haag »

Hallo Melanie,

Vergeet die hardheidsclausule, want daar heb ik alleen maar narigheid over gehoord.
Je moet dan allereerst afstand doen van je rechten alvorens er wordt besloten of je in aanmerking komt.
Vergeet het aanbod ook maar want dan moet je ook je rechten opgeven.
Wat voor jou het beste is, is puur persoonlijk.
Je kan op dit forum heel veel informatie vinden zodat je een eigen visie kan vormen over wat je het beste kan doen in jouw specifieke geval.
Wat je ook beslist, je moet je er happy bij voelen.

Ik betaal mijn restschuld niet en wacht de rechtzaak af.

Sterkte ermee,

Groet, Ron.

Melanie

Hoi Ron, Bedankt voor je reactie...Voel me inderdaad niet happy om zomaar iets te tekenen.Ben ook regelmatig aan t speuren hier om info te vinden. Jij gaat dus niet betalen..? Wanneer loopt je contract af? En wat dan? Gaan zij echt voor iedereen incassobureau's inschakelen? Ik heb nl. gelezen dat er een hoop met jou zijn die niet kunnen/willen betalen, kunnen zij dan daadwerkelijk beslag komen leggen? Of kun je je op de een of andere manier 'beschermen' door lid te zijn van SLV zodat er eerst uitspraak moet zijn bij de rechtbank?
Groeten...(tis wel al laat he, voor zo'n zware vragen???)

Ron uit Den Haag

Haha, ja ik lag al in me mandje.

Mijn (2) contracten lopen volgende week af met een restschuld van op dit moment ruim 12000 euro.
Ik zou het kunnen betalen, want ik heb tenslotte de laatste drie jaar ook het maandbedrag kunnen voldoen.
Maar de reden van dit sparen (wat ik dacht dat het was) was een soort verzekering om mijn destijds gekochte auto in mei 2003 te vervangen.
Zo vlak voor de vakantie leek me dat een goed plan.
Gelukkig kan onze huidige auto nog wel een jaartje mee, maar een domper is het wel hoor.
Dus met mij hoeft niemand medelijden te hebben. Het is gewoon het frusterende gevoel van "Ze hebben aan me gezinnetje gezeten, me in de maling genomen etc." En niemand komt daaraan, geloof mij maar.
Ik betaal dus geen éne cent van de restschuld voordat een rechter dat heeft bepaald.
En de incasso,s (mochten ze al komen) die stuur ik allemaal aangetekend terug met een verwijzing naar eerdere brieven.

PS. Volgens mijn persoonlijk adviseur zal dat wat betreft het inschakelen van incasso bureau,s wel meevallen, want dat kost dexia veel te veel geld.

Nou Melanie, maak je plan, sta er volledig achter en laat alles op je afkomen.
Het belangrijkste in je leven kunnen ze never nooit van je afpakken....je kind.

sterkte en groet, Ron.

Tamara

Ongelezen bericht door Tamara »

Hoi, wel eens gehoord van de wet schuldsanering natuurlijke personen? Via het buro voor rechtshulp of de sociale dienst kunnen ze je naar een schuldhulpverlener verwijzen, dan worden er regelingen getroffen al dan niet met tussenkomst van een rechter die beslist hoeveel je moet betalen, wat je kunt missen, in ieder geval ben je in gemiddeld 3 jaar van de schuld af, want de rest wordt dan kwijtgescholden. Er is een boekje/folder verkrijgbaar bij bovengenoemde instanties, daar staat het allemaal uitgelegd. Succes!
gr. Tamara

Andre

Ongelezen bericht door Andre »

Beste allemaal,

Nadat ik 1 brief gehad heb van de GGD zijn ze nu voor de eerste keer aan de deur geweest. Wij waren niet thuis maar dreigen nu dat ze om de 5 dagen aan de deur komen en elk bezoek kost mij dan 65 euro.
Weet iemand wat ik hier mee aan moet?
Ik vind dat de rechter eerst een uitspraak moet doen en dan zien we wel verder. Volgens mij kunnen ze pas beslag leggen op evt inboedel na de uitspraak.

Zijn er al meer mensen die de deurwaarde op bezoek hebben gehad?

Gr. Andre.

b

Ongelezen bericht door b »

ANDRE

je kan beter een nieuwe topic aanmaken
dan zien meer lezers dit.

Melanie

Ha die Ron,
Tja het blijft een klotestreek dat iemand je leven zo op zijn kop kan zetten. Ik ga ook niet betalen, ben blij dat je in ieder geval de mogelijkheid hebt om te kunnen betalen wanneer het mogelijk is....Gelukkig duurt het voor mij nog een jaar...Hopelijk dat er dan wat meer duidelijkheid is..Groeten, Melanie

Melanie

Hoi Tamara,
Been there, done that...Mijn probleem is dat ik een appartement heb gekocht (dat inmiddels in waarde is gedaald dmv mijn grrr....BELEGGINGShypotheek...)Schuldsanering wordt niet gedaan als je een eigen huis hebt..staat dus nu ook te koop, maar huizenmarkt gaat slecht en kom er niet vanaf.Heb alles al geprobeerd, politiek en burgemeester al een brief gestuurd en ga zo maar door....We zullen maar zeggen dat de 7 vette jaren dan wel binnenkort zullen aanbreken....hihi

Melanie

Hoi Andre, Jee wat rot zeg, dat is nou precies waar ik bang voor ben....heel veel sterkte, ik zou willen dat ik je advies kon geven, maar ik ben zelf ook nog zoekende. Inderdaad een goed plan om een nieuwe topic te maken, wil wel eens weten hoeveel mensen met hetzelfde probleem kampen, misschien zijn ze al in een verder stadium dan jij en kunnen ze je advies geven...Ik zou het fijn vinden om van jouw situatie op de hoogte te blijven, zodat ik weet wat me te wachten staat.

Melanie

Eh Ron, baai de wee...Ik begrijp dat jij brieven hebt gestuurd naar Dexia, moet dat dan?

Ron uit Den Haag

Melanie,

Ik heb tot dusver één brief gestuurd naar ze met de mededeling dat het contract nietig is verklaard door mijn vrouw, omdat zij destijds nooit heeft meegetekend.
Mijn vrouw heeft ook alle maand termijnen terug gevraagd maar daar hebben ze dus negatief op geantwoord. (maar dat hadden we ook wel verwacht).
Nu lopen over precies 10 dagen mijn 2 contracten af, dus zullen ze me vandaag of morgen wel een rekening sturen met de afrekening.
Op hun aanbod heb ik verder overigens niet gereageerd.

Dus van het moment dat zij me brieven gaan sturen met de mededeling dat ik een restschuld heb etc. dan ga ik aangetekend terug schrijven dat de contracten nietig zijn verklaard door mijn vrouwen dat ik de rechtzaak afwacht.

En dan bestaat er natuurlijk dat mogelijkheid dat ze incassobureaus gaan inschakelen (wat ik niet verwacht, want dat kost ze klauwen met geld), maar die vertel ik dat er een zaak loopt tegen dexia.
Als zij mij dan gaan dreigen dat ze om de 5 dagen terug gaan komen met iedere keer een verhoging van 65 euro lach ik ze uit en vertel ze dat ik ze de volgende keer weg schop.

Niemand gaat mij of mijn familie lastig vallen met die ongein.

In de tussen tijd spaar ik wel de termijn bedragen die ik al drie jaar heb betaald door en zet deze op een aparte rekening.

Jeetje wat een verhaal zeg, maar dat is wel mijn persoonlijke situatie.
Jij hebt gelukkig nog een jaar te gaan, en wie weet krijgen we wel een goed beursjaar zodat de schade mee gaat vallen voor jou.

Ga je trouwens ook demonstreren op 21 mei in Amsterdam?

Groet, Ron.

Melanie

Hee die Ron, Tja wel een verhaal zeg, ben benieuwd of ze onder de indruk zijn van jouw dreiging om ze weg te schoppen...(ben je soms heeeel breed? LOL) Ik zou wel mee willen demonstreren, maar ik zit met de kleine, is iets te ver vanuit braboland...In gedachten ben ik erbij... Weer de groeten...

Gesloten