LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Help contract loopt af.
Help contract loopt af.
Wat moet ik doen. Binnenkort loopt mijn winstver3dubbelaar(haha) af. Wat zal ik doen?? Betalen van de restschuld met de mogelijkheid nooit meer iets van het geld terug te zien. Gewoon nergens op reageren, en afwachten. Wat ik wel besloten heb is om niet op het Dexia-aanbod in te gaan, daar je dan al je rechten op een eventuele vergoeding verspeeld.
Hebben julie advies voor mij hoe te handelen????
P.s heb me ook aangemeld bij eegalease.
Gr. John
Hebben julie advies voor mij hoe te handelen????
P.s heb me ook aangemeld bij eegalease.
Gr. John
Re: Help contract loopt af.
Hoi John,
Lees is een aantal topics en probeer je eigen mening te vormen. Tot nu aan toe denk ik er zo over:
1 Nooit op het aanbod van Dexia ingaan
2 Niet verlengen
3 Ook de restschuld niet betalen.
4 Ik twijfel nog over: stopzetten van maandelijkse betalingen.
Overigens ben ik ook lid van SLV en Eegalease.
Veel succes met je beslissing en hopelijk heb je hier iets aan..
mvg
Leen
Lees is een aantal topics en probeer je eigen mening te vormen. Tot nu aan toe denk ik er zo over:
1 Nooit op het aanbod van Dexia ingaan
2 Niet verlengen
3 Ook de restschuld niet betalen.
4 Ik twijfel nog over: stopzetten van maandelijkse betalingen.
Overigens ben ik ook lid van SLV en Eegalease.
Veel succes met je beslissing en hopelijk heb je hier iets aan..
mvg
Leen
Lid van worden van PAY-BACK is ook geen gek idee. Zie http://www.pay-back.nl.
gr. Rob v.D.
gr. Rob v.D.
Ik sluit me aan bij Leen. Met uitzondering van punt 4. Er is geen rechtsgrond op basis waarvan de MAANDELIJKSE betalingen gestaakt kunnen worden.
nooit je schuld betalen doe ik ook niet.. maar wel je maandelijkse termijnen afbetalen
Eens met Fenna en Leen.
Ik zit voor hetzelfde delemma.
Het "enige" waar ik tegen op zie is als ik de restschuld niet betaal dat ik niet weet wel extra bedrag er nog eens bovenop komt als er een incassobureau (15%)kosten van advocaat Dexia etc...
Hoe kijken jullie daar tegen aan of nemen jullie dit op de koop toe en je ziet wel hoe hoog het bedrag wordt????
Graag jullie reactie.
Anne
Ik zit voor hetzelfde delemma.
Het "enige" waar ik tegen op zie is als ik de restschuld niet betaal dat ik niet weet wel extra bedrag er nog eens bovenop komt als er een incassobureau (15%)kosten van advocaat Dexia etc...
Hoe kijken jullie daar tegen aan of nemen jullie dit op de koop toe en je ziet wel hoe hoog het bedrag wordt????
Graag jullie reactie.
Anne
Vervulg op voorgaande bericht
Nog even alle gevolgen op een rijtje;
Tot nu toe zijn we tot het volgende gekomen:
1) de 15% incassokosten zijn uitsluitend de kosten die standaard in rekening gebracht mochten worden. Daarnaast komen nog na vonnis van een rechter:
2) de te betalen rente over de restschuld. Omdat je een lening hebt/had lopen met bv 12% rente zal over de restschuld tot voldoening ook 12% rente betaald moeten worden;
3) de kosten van de procedure bij de rechtbank zelf (al gauw tussen de 500 tot 800 euro - en soms zelfs meer);
4) de kosten van de deurwaarder;
5) de kosten van een eventueel ingeschakelde advokaat.
Nog even alle gevolgen op een rijtje;
Tot nu toe zijn we tot het volgende gekomen:
1) de 15% incassokosten zijn uitsluitend de kosten die standaard in rekening gebracht mochten worden. Daarnaast komen nog na vonnis van een rechter:
2) de te betalen rente over de restschuld. Omdat je een lening hebt/had lopen met bv 12% rente zal over de restschuld tot voldoening ook 12% rente betaald moeten worden;
3) de kosten van de procedure bij de rechtbank zelf (al gauw tussen de 500 tot 800 euro - en soms zelfs meer);
4) de kosten van de deurwaarder;
5) de kosten van een eventueel ingeschakelde advokaat.
Laat je niet bang maken door de Dexia mederwerkers gewoon de restschuld niet betalen.
Wat ik waarschijnlijk ga doen:
-Niet op aanbod Dexia ingaan (ook geen 'nee' formulier terugsturen)
-Aandelen overnemen (zijn nu dus goedkoop) maar dan zijn ze in ieder geval van mij.
Heb ik er nog wel een hoop geld inzitten maar heb in ieder geval geen verlies genomen.
Mocht de beurs herstellen dan heb ik misschien toch nog kans op winst.
-Niet op aanbod Dexia ingaan (ook geen 'nee' formulier terugsturen)
-Aandelen overnemen (zijn nu dus goedkoop) maar dan zijn ze in ieder geval van mij.
Heb ik er nog wel een hoop geld inzitten maar heb in ieder geval geen verlies genomen.
Mocht de beurs herstellen dan heb ik misschien toch nog kans op winst.
Anne
Ik (wij) zitten met hetzelfde probleem, maar elke kant heeft een keerzijde, zo zit ik nu te denken. Dus als ik(wij) 12% rente zullen moeten betalen als eegalease of SLV de rechtszaken verliest, dan volgt daaruit logischerwijs dat Dexia ons(mij) 15% moet betalen als SLV of EL wint. Toch?
Een vettere spaarrekening hadden wij(ik) ons(mij) niet kunnen denken toen ik (ik alleen, want ik ben het contract aangegaan) het contract afsloot.
Leuk hè.
Groet
Jos.
Ik (wij) zitten met hetzelfde probleem, maar elke kant heeft een keerzijde, zo zit ik nu te denken. Dus als ik(wij) 12% rente zullen moeten betalen als eegalease of SLV de rechtszaken verliest, dan volgt daaruit logischerwijs dat Dexia ons(mij) 15% moet betalen als SLV of EL wint. Toch?
Een vettere spaarrekening hadden wij(ik) ons(mij) niet kunnen denken toen ik (ik alleen, want ik ben het contract aangegaan) het contract afsloot.
Leuk hè.
Groet
Jos.
Beste Jos_s
Volgens mij moeten ze je dan de wettelijke rente betalen die gelijk is aan een staatslening.
Mvg Pieter
Volgens mij moeten ze je dan de wettelijke rente betalen die gelijk is aan een staatslening.
Mvg Pieter
Volgens mij vergeet Wim iets in zijn reactie. Als je de aandelen overneemt van Dexia, dan doe je dat wellicht voor de huidige prijs, maar denk daarbij dan niet dat ze je de aandelen overdragen als je de hoofdsom (= de prijs die Dexia oorspronkelijk in die 'geweldige' optie-constructie voor de aandelen heeft betaald) ook niet hebt afgelost.
gr. rob v.d.
gr. rob v.d.
De hoofdsom betaal ik dan wel natuurlijk.
Ik heb dat bedrag beschikbaar en wil absoluut geen gedoe met aanmaningen. (wil ook van m'n BKR registratie af)
SLV adviseerd zelf ook om (wel onder protest) te betalen.
Ik heb dat bedrag beschikbaar en wil absoluut geen gedoe met aanmaningen. (wil ook van m'n BKR registratie af)
SLV adviseerd zelf ook om (wel onder protest) te betalen.
Wim,
En kun je mij dan vertellen hoe je aan Dexia aangeeft dat je de aandelen wilt overnemen of is dat een keuze die je kunt aanvinken op documentatie die Dexia je toestuurt ? Ik ben namelijk precies hetzelfde van plan te gaan doen als jij maar mijn contract loopt pas medio augustus af dus ik heb momenteel nog geen last van deurwaarders e.d. Ik loop gewoon nog te betalen. Ik hoor graag van je, je mag me gerust ook op mijn mailadres mailen. Misschien kunnen wij elkaar helpen.
Ik wil daarmee niet suggereren dat wat anderen doen (niets betalen) niet goed is maar ik ben dus dezelfde mening als Wim toegedaan, mede omdat ik me dat financieel (wel met pijn in mijn portemonnee) kan veroorloven. Ik heb zoiets van 'ik kan het lang mogelijk uitstellen' maar dat kan ook betekenen dat ik op lange termijn daardoor tientallen procenten meer betaal. Natuurlijk controleer ik zes keer, als ik ga betalen, of ik erop heb gezet 'onder protest en onder behoud van alle rechten' en kopieer ik alles.
Mvg
Dirk.
En kun je mij dan vertellen hoe je aan Dexia aangeeft dat je de aandelen wilt overnemen of is dat een keuze die je kunt aanvinken op documentatie die Dexia je toestuurt ? Ik ben namelijk precies hetzelfde van plan te gaan doen als jij maar mijn contract loopt pas medio augustus af dus ik heb momenteel nog geen last van deurwaarders e.d. Ik loop gewoon nog te betalen. Ik hoor graag van je, je mag me gerust ook op mijn mailadres mailen. Misschien kunnen wij elkaar helpen.
Ik wil daarmee niet suggereren dat wat anderen doen (niets betalen) niet goed is maar ik ben dus dezelfde mening als Wim toegedaan, mede omdat ik me dat financieel (wel met pijn in mijn portemonnee) kan veroorloven. Ik heb zoiets van 'ik kan het lang mogelijk uitstellen' maar dat kan ook betekenen dat ik op lange termijn daardoor tientallen procenten meer betaal. Natuurlijk controleer ik zes keer, als ik ga betalen, of ik erop heb gezet 'onder protest en onder behoud van alle rechten' en kopieer ik alles.
Mvg
Dirk.
Wim en Dirk,
Volgens mij kan je dit "gewoon" kenbaar maken aan Dexia. Je maakt namelijk geen gebruik van hun aanbod!!! Uiteraard met de vermelding 'onder protest en onder behoud van alle rechten'.!!!!
Het is de effecten overnemen waarbij na aflossing van het restant van de hoofdsom het geheel eigendom wordt van client.
Althans zo intepreteer ik het, en denk hetzelfde te doen.
Anne
Volgens mij kan je dit "gewoon" kenbaar maken aan Dexia. Je maakt namelijk geen gebruik van hun aanbod!!! Uiteraard met de vermelding 'onder protest en onder behoud van alle rechten'.!!!!
Het is de effecten overnemen waarbij na aflossing van het restant van de hoofdsom het geheel eigendom wordt van client.
Althans zo intepreteer ik het, en denk hetzelfde te doen.
Anne
Ik snap jullie niet helemaal, wat het voordeel is van deze constructie. Als je Dexia gewoon afbetaald, dus de restschuld en daarna voor het verschil de aandelen bij een andere bank koopt dan heb je ze ook, maar dan gun je Dexia niet het voordeel van de beheerskosten die ze je in rekening gaan brengen voor de tijd dat je ze aanhoud. Laat ze toch barsten.
Jos
Jos