LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HELP!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
mrkoetje

HELP!

Ongelezen bericht door mrkoetje »

vandaag 1000 euro armer geworden.
mijn schuld is nu verhoogt naar 7500 euro.
Ik heb een brief van GGN (incasso) gekregen.
incasso kosten over 6458.63: 663.00
BTW: 125.97
Rente: 320.04

betalen binnen 5 dagen

Ik vind de incassokosten EXTREEM HOOG
dat is snel verdienen: 1 brief en ze hebben 663.- verdient

Maar goed, ik zit net in een traject om een huis te kopen en ga nu waarschijnlijk toch betalen (onder protest!)
Ik wil namelijk perse een huis kopen met NHG en een zo goedkoop mogelijke hypotheek.
ik heb dus echt een H van herstel nodig bij BKR

Mijn contract is 7 september 2003 afgelopen, en dit is de eerste brief die ik krijg van Dexia

3 vragen aan jullie:

-Hoe komt het dat die incasso kosten zo hoog zijn?
-Wat gebeurt er als ik alsnog niet (of te laat) betaal?
-Waar is het overzicht met standaard brieven te vinden welke ik aangetekend ga versturen naar Dexia (onder protest betaling)

Alvast bedankt!

Martin

gast_58

Re: HELP!

Ongelezen bericht door gast_58 »

Martin, eerst bij BKR (kan via bank of postkantoor) informeren wat voor notering je hebt bij BKR. Dexia heeft ons laten weten 90 dagen na afloop contract a codering bij BKR te bewerkstelligen. Die hef je niet op met betaling. Volgens mij heb je die al en heb je dus niets aan die H.
Wij hebben nu én betaald én die codering. Dat moet je voorkomen! Als je toch die a-codering hebt, kun je net zo goed niet betalen en langs advocaat gaan voor info.
Er zijn echt hypotheekverstrekkers die zich niets aantrekken van een "Dexia-codering", w.o. Nationale Nederlanden (in ons geval). Je moet je even goed laten voorlichten. Ik denk nml. dat de hoogte van je restschuld de kosten van een advocaat rechtvaardigt.
Succes
Ilse

mrkoetje

Ongelezen bericht door mrkoetje »

Volgens onze hypotheekadviseur is een betaling (en dus een H van herstel) voldoende om zonder problemen een hypotheek te krijgen, zelfs mét NHG.

Hij heeft navraag gedaan bij diverse instanties.
Dexia heeft na betaling de plicht om binnen 4 weken herstel op te geven bij BKR

zo simpel schijnt het te liggen.
Ik hoor ook de gekste verhalen hier, maar ik ga er nu maar even vanuit dat onze adviseur het bij het rechte eind heeft.

Ik heb al een uittreksel opgevraagd bij BKR, en heb inderdaad een A notering.
Dexia heeft mij hier voor zover ik me kan herinneren niet ingelicht.

Ik ben eerlijk gezegd nogal erg MOE van ons bekrompen Nederland.
Je MOET MOET MOET werken, leren, huis kopen (huren is in deze tijd onmogelijk), en als je dat dan allemaal doet, krijg je gewoon even een trap na.
Ik denk dat betalen mij de meeste gemoedsrust geeft op dit moment.

gast_58

Ongelezen bericht door gast_58 »

Lees dit forum er op na. Op elke vraag over ieder gerelateerd onderwerp waar je info over wilt, krijg je via zoeken antwoord.
En betaal dus niet! Dát heb ik er van geleerd. Zet - als je het kunt betalen - het geld apart en probeer je niet te laten intimideren.
En word er zeker niet wanhopig van, voel je gesterkt door de gedachte dat je niet de enige bent die hier in is getrapt!
Je MOET MOET MOET werken, leren, huis kopen
Ik herken het gevoel. Martin, ga vooral zo door, raak je net als ik burn out. Geloof me, er zijn andere dingen die echt veel belangrijker zijn! Je moet je alleen niet laten voorschrijven wat moet en niet altijd denken dat het gras bij de buren groener is! Je moet doen wat past bij jou en je niet laten dirigeren door anderen!
Sterkte!
Ilse

Gesloten