LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] help!!!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
johanne

help!!!

Ongelezen bericht door johanne »

Ik heb me hier nooit in verdiept, erg naief natuurlijk, maar ik kreeg vandaag een jaaroverzicht van Dexia die me opeens zeer verontrust!!!!!! Ik heb ooit bij Bank Labouchere een triple lease contract afgesloten, nog 6 termijnen te gaan en ik zie dat ik een schuld heb van ongeveer 20.000 euro en effectenbezit van ongeveer 9000 euro . Help, wat is de consequentie? Moet ik straks bijbetalen (wat ik niet heb) , wat kan ik hier nog tegen doen?? Of valt het wel mee. Wie wil me antwoord geven???? Johanne

Ruud930

Re: help!!!

Ongelezen bericht door Ruud930 »

Beste Johanne,

dit probleem is de laatste maanden op het forum niet meer uitgelegd worden daar het bij het grootste gedeelte van de mensen bekend is.

Het houdt in dat je een schuld hebt van:

(20.000-9.000=)11.000 euro.

Wanneer je ingaat op het Dexia aanbod mag je het bedrag in termijnen (zonder extra) rente terugbetalen!

Het is aan te raden om de schuld te voldoen wanneer je dit (financieel) kan onder voorbehoud van rechten en onder protest.

Maak je gebruik van het "coulante" aanbod van Dexia dan verspeel je hiermee wel al je rechten (op een succesvolle rechterlijke uitspraak).

Het is voor iedere situatie anders, daarom voor buitenstaanders moeilijk te zeggen wat je het beste kunt doen.

Een andere optie is:

naar een bank stappen (bij Postbank, Rabobank, sns- bank) hun je probleem uitleggen en kijken of je een lening a 11.000 euro kunt krijgen-> waarme je de schuld meteen kunt voldoen aan Dexia en je met je eigen bank een betalingsregeling kan treffen voor de aangegane lening!

m.v.g. Ruud930

Astrid

Ongelezen bericht door Astrid »

Johanna, wij hebben het zelfde en kunnen het niet betalen.
Ik ben nu al bezig om te kijken om ergens ander seen lening te krijgen, maar dit wordt heel moeilijk, daar mijn man eigen zaak heeft.
Nu ga ik DEXIA zelf vragen mijn een lening te verstrekken, uiteindelijk deden ze drie jaar geleden ook niet moeilijk daarover (wat ik toen niet besefte) Ze hebben toen nooit naar salarisafschrift of omzet gevraagd, binnen een week was alles geregeld. Ik ben dus benieuwd of zij mij een lening willen verstrekken, natuurlijk niet het aanbod van renteloos en dat ik dan geen recht meer heb op wat de rechter eventueel na een paar jaar beslist. Gewoon als particulier, ik ben benieuwd of zij hiermee akkoord gaan.
Ik sta met me rug tegen de muur, ik weet niet waar ik anders het geld vandaan moet halen.

Jos

Ongelezen bericht door Jos »

Joahnne

Ruud vergat nog te melden dat als je getrouwd bent en je man niet heeft meegetekend je man zich kan aansluiten bij de stichting eegalease.
Spit verder dit forum maar een door voor meer informatie.

Succes

Jos

vries930

Ongelezen bericht door vries930 »

Bedankt voor de toelichting Jos!

Gesloten