LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Henk W. Vraag aan Aukje i.v.m. artikel in het Parool

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Henk Wester

Henk W. Vraag aan Aukje i.v.m. artikel in het Parool

Ongelezen bericht door Henk Wester »

Beste Aukje,
Voor alle zekerheid deze vraag:
"Heb je alle aanhalingstekens juist overgenomen?" Alleen dan kan ik een onderscheid maken tussen de journalist Damen en deskundige Loonen. Misschien wil je dit nog even controleren. Mijn dank is groot.

Aukje

Re: Henk W. Vraag aan Aukje i.v.m. artikel in het Parool

Ongelezen bericht door Aukje »

Hallo Henk,
De zin: "Gedupeerden die al die rechtszaken enz...."
begint met een aanhalingsteken. Achter: geen vanzelfsprekendheid". moet dus het aanhalingsteken.

De zin: "Als die tienduizenden gedupeerden....begint meteen aanhalingsteken.Hij moet sluiten na: alsnog over de drempel te helpen".

Vervolgens heb ik: "En tussen getypt moet natuurlijk zijn: "Intussen (geldt natuurlijk wel het gesloten...)
Bij die zin staan de aanhalingstekens goed.

De laatste alinea type ik even over. De tekens kloppen niet in de krant.
Omgekeerd geldt hetzelfde, aldus Loonen:"De klant heeft verloren en moet vooralsnog het verschil bijpassen. Het feit dat wordt geprocedeerd, verandert daar in de tussentijd niets aan." Het staat volgens Loonen allerminst vast dat wanbetalers met hun gedrag wegkomen."

Volgens mij moet er achter: "aan" het teken sluiten.
Het laatste teken kan gewoon weg.(Die zin begint nl. niet met een teken.)
Groetjes Aukje

Henk Wester

Re: Henk W. Vraag aan Aukje i.v.m. artikel in het Parool

Ongelezen bericht door Henk Wester »

Dank Aukje,
Misschien wat pietluttig, maar fouten maak ik liever niet als ik een krantenartikel bekritiseer. Bovendien vraag ik de redactie mijn repliek op te nemen in de katern Brieven. Zelf lees ik het Parool niet en dus weet ik niet of die katern daarvoor geschikt is.
vriendelijke groet,
Henk

Gesloten