LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het gelijk van Legio, Aegon en Dexia

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
bram van norg

Het gelijk van Legio, Aegon en Dexia

Ongelezen bericht door bram van norg »

Het is onderhand toch wel duidelijk dat je veel en veel goedkoper uit bent door je geld direct in het water te smijten dan ze in aandelenlease constructies te stoppen.

Dus wij, onnozelen volgens de ex-adviseurs (volgens mij: gewone nederlanders die veel moeite hebben met het goed doorgronden van de complexe financiele constructies en op anderen durven vertrouwen)zien eerlijk gezegd niet zo veel meer in het hele systeem van de aandelen en beurshandel.

Dus ex-adviseurs en bedenkers van deze wanprodukten, nou niet meer zeuren. Met jullie hit en run praktijken hebben jullie het vertrouwen bij een of meerdere generaties in de aandelen business flink verspeeld. En je bestaansrecht daarmee voor goed om zee geholpen.

Dus mochten Legio, Aegon en Dexia juridisch in het gelijk worden gesteld, drink er een biertje op zou ik zeggen. Maakt eigenlijk niet uit of Dexia en Aegon gaan winnen of niet. De minachting van honderduizenden medeburgers hebben jullie tenslotte al in je zak. Geniet ervan zou ik zeggen.

Jean

Re: Het gelijk van Legio, Aegon en Dexia

Ongelezen bericht door Jean »

Bram, daar zullen mensen die een lease hadden lopen vanaf 1995 tot en met 2000 het niet mee eens zijn!

Arie

Ongelezen bericht door Arie »

Jean,
Deze zullen zwaar in minderheid zijn. Ondanks dat je een poosje hier niet gepost heeft, is er aan je mentaliteit nog weinig veranderd.

Arie

bram van norg

Ongelezen bericht door bram van norg »

Ach Jean,
Er zullen zeker heel wat mensen gelukkig zijn met de positieve resultaten van aandelenlease contracten in de periode die je noemt.

Maar ik neem aan dat die groep dezelfde kwaliteitsvoorlichting hebben genoten als de groep die erna kwam. En dat velen van hen zich nu pas realiseren aan welke risico's ze zijn ontsnapt. Voorts dat er ook velen van hen zijn die, overmoedig geworden door positieve het resultaat behaald in de eerste jaren, nieuwe kontrakten hebben afgesloten en nu in een financiele hel terecht zijn gekomen waarvan ze niet in de verste verte van hebben kunnen dromen dat dit zou kunnen gebeuren. Enkele uit deze groep hebben daarvan melding gemaakt in dit forum.

Dus ik zet dan ook een zeer groot vraagteken bij je opmerking.

Mijn stelling is dat klanten door legio in de regel (dus niet als exces, bij uitzondering) op het verkeerde been zijn gezet. Door oneerlijke voorlichting in woord en geschrift. Wanprodukten als aandelenlease laten zich niet anders verkopen, zeker niet op de schaal waarop het is gebeurd.

En dat is ronduit een schandaal. Voor aanbieders, verkopers en toezichthouders.
En daar blijf ik bij.

Karin

Ongelezen bericht door Karin »

Bram,

Ik ben het volkomen met je eens. Heb alleen het bange vermoeden dat het soort mensen, dat zich ingelaten heeft met deze wanpraktijken, te dom is om zich te realiseren wat ze aangericht hebben.
Dit hele aandelen-lease plan heeft zich waarschijnlijk altijd al in een soort schemergebied voltrokken en dat is het milieu waar bepaalde figuren goed kunnen gedijen.

Groeten, Karin

Henk Wester

Ongelezen bericht door Henk Wester »

Dag, dag Karin,
Met die domme mensen bedoel je, zo neem ik aan, de "adviseurs" van die wurgcontracten. Ik zou ze eerder sluw noemen. Het zijn mensen bij wie de gewetens- ontwikkeling vanaf de kleutertijd al stagneert. Dat beeld zie je ook bij psychopaten: zeer gewiekst, weten mensen te manipuleren, maar kunnen zich totaal niet inleven in andere personen.
groetjes,
Henk

Karin

Henk,

Ja, die bedoelde ik inderdaad en 'sluw' is een betere benaming. Is deze afwijking erfelijk? Indien ja, dan moet je er toch niet aan denken dat daar ook nog een nageslacht van komt. Ik zie het somber in voor de wereld.

Veel groeten, Karin

Henk Wester

Ongelezen bericht door Henk Wester »

Beste Karin,
Ik heb er een beetje voor doorgeleerd. Erfelijk is het niet, maar zo'n persoonlijkheidsstoornis is veelal het gevolg van verwaarlozing en/of mishandeling gedurende de eerste levensjaren, waardoor het zo noodzakelijke basisvertrouwen niet tot ontwikkeling komt. Daar is dan weinig meer aan te sleutelen. Heel triest. Ik stop met dit college, want anders blijf ik schrijven.
groeten,
Henk

Karin

Beste Henk,

Wel een opluchting, moet ik zeggen...

Groet, Karin

Jean

Ongelezen bericht door Jean »

En ze leefden nog lang en gelukkig...............

Ralph

Ongelezen bericht door Ralph »

Navond Henk et all,

Nu je begint over menselijke gedragingen, (groten)deels bekend onder deviant gedrag, meng ik mij toch ook maar ff in deze discussie.

Menselijke gedragingen zijn niet zomaar lukraak in te delen, zoals jij aangeeft. Er zijn veel, te veel om te vermelden binnen de beperkte ruimte van dit Forum, theorieen die dit betogen incl. de wetenschappelijke onderbouwing hieromtrent.

De kwesties m.b.t. psychopaten is nog diverser en erfelijke kwesties, met name het denken daarover is sinds de 'Buikhuizen affaire' langzaam maar zeker weer voer voor, hernieuwde discussie en onderzoek, zie voor dit laatste het onderzaak van de EUR i.s.m. het EMC alsmede enige onderzoeken van het NSCR.

Ik kan me deels wel vinden in wat je zegt, edoch er komt zoals aangeven wel (heel) wat meer bij kijken.

Enfin ik houd er over op daar we anders wel erg off-topic gaan.

Mazzeltov;

Ralph*O.a. ook drs. ;)*

Gesloten