LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe objectief is het oordeel van 'de professoren van Dexia'

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
b

Re: Hoe objectief is het oordeel van 'de professoren van Dexia'

Ongelezen bericht door b »

eerst advies. zijn in dienst bij dexia

Adviescommissie Hardheidsclausule

Dexia heeft een Adviescommissie Hardheidsclausule ingesteld. Deze commissie adviseert Dexia over de inhoud van de Hardheidsclausule. Ook kan Dexia de Adviescommissie Hardheidsclausule verzoeken om te adviseren over incidentele gevallen. Zij zal daarnaast controleren of Dexia in overeenstemming met de Hardheidsclausule handelt. De Adviescommissie Hardheidsclausule is als volgt samengesteld: mr. B.J. Asscher, oud-president van de Rechtbank te Amsterdam (voorzitter), drs. B.F. Baron van Ittersum, oud-voorzitter van de Amsterdamse Effectenbeurs en dhr. J. ter Braak, begeleider schuldsaneringen.

A.J. Weenink

Ongelezen bericht door A.J. Weenink »

Of de adviserende heren professoren aan Dexia al dan niet partijdig zijn, lijkt mij eerlijk gezegd minder relevant. Ook advocaat en initiatiefnemer Mr. Schonewille van de Stichting Leaseverlies heeft in het verleden herhaaldelijk als advocaat van tal van banken opgetreden. Zo gaat dat nu eenmaal. Waar het op aankomt is of de stelling van de Stichting Eegalease met bruikbare jurisprudentie ondersteunt kan worden en -helaas- die ontbreekt m.i. Bij ontbreken hiervan dient men terug te vallen op de (uitgesproken) bedoeling van de wetgever tijdens de totstandkoming van de wettelijke regel. Het is nauwelijks voor te stellen dat tijdens de bespreking van het wetsvoorstel destijds expliciet over de toepasbaarheid op aandelenleasecontracten is gesproken in het Parlement !
Hoop doet leven, maar neemt soms ook het zicht weg op de realiteit.

Art

Ongelezen bericht door Art »

Ik lees: 'drie vooraanstaande professoren op het gebied van het personen- en familierecht'. Maar de drie heren die de adviescommissie vormen zijn respectievelijk meester in de rechten, doctorandus in weet-ik-wat (Duitse taal en letterkunde?), en een "gewone" meneer. Dat zijn geen drie professoren. En wat de oud-voorzitter van de effectenbeurs hier tussen doet, begrijp ik ook niet helemaal. Bovendien zit P. Rank er niet bij. Ik snap het niet meer, hoor...
"prank" in het Engels: "een vervelende streek")

Erik

Ongelezen bericht door Erik »

Art,

Je hebt het inderdaad niet goed begrepen, die 3 'professoren' hebben een mening geveld over het al dan niet van toepassing zijn van artikel 88. De leden van de commissie waar jij op doelt gaat over de Hardheidsclausule.

A.J. Weenink,
Het door Dexia gevreesde artikel 88/89 is van toepassing op huurkoop (dus aandelenlease) en er zijn expliciete wetsartikelen die stellen dat ook de toepasbaarheid van vermogensrechten hier van toepassing is

Art

Ongelezen bericht door Art »

Erik,
Dank je. Ik had al zo het vermoeden dat hier twee zaken door elkaar waren gehaald.

rob

Ongelezen bericht door rob »

Goed speurwerk Erik... Daar hebben we wat aan.
Nou de andere Boeven nog ff ontmaskeren.

Luc

Ongelezen bericht door Luc »

Erik, knap gedaan. ik hoop dat je nog meer info kunt vinden.

john bob

Ongelezen bericht door john bob »

TOPPIE ERIK
Mensen zoals jij moeten we meer hebben.
Bedank ga vooral zo door!!!!!

Gesloten