LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hoe verleng je onder voorbehoud van alle rechten

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
ruudraad

hoe verleng je onder voorbehoud van alle rechten

Ongelezen bericht door ruudraad »

Hoi,

Heeft er iemand ervaring met verlenging onder voorbehoud van alle rechten?
Ga je dan een andere rente betalen als die van het Dexia Aanbod?

Ook nog: als je na een jaar zelf de aandelen mag verkopen mag dat dan per aandeel of moet alles in een keer?

Bedankt alvast,
Ruudraad

rhr9

Re: hoe verleng je onder voorbehoud van alle rechten

Ongelezen bericht door rhr9 »

Door niet op het voorstel in te gaan.
dan blijf je in de oude regeling.
En kun je via de ouderegeling verlengen.
Maar doe het wel onder vermelding onder voorbehoud van alle rechten

met vriendelijke groet
rhr9

ruudraad

Dit vermoedde ik al, gewoon het aanbod negeren -of moet je het echt afwijzen?
Maar dan hoe doe je dat precies die vermelding, gewoon erbij schrijven en aangetekent versturen?

Bedankt alweer,
Ruudraad

JoopB

Ongelezen bericht door JoopB »

Vooral goed lezen wat ze schrijven, het zit vol met addertjes. Onder voorbehoud van rechten erbij schrijven is niet genoeg. Dexia geeft niet aan dat starten met betalen gelijk staat aan acceptatie van hun voorwaarden. Dat doen ze wel als het van pas komt. Denk erom dat ze vele malen sterker zijn en de truckendoos nog niet geopend hebben.Ook al zou je zelf bijv. €50,-- p/m gaan betalen op eigen initiatief en stuur je een brief met vermelding "onder voorbehoud van rechten" terug dan nog ben je akkoord gegaan. Je moet dus wel de maand termijnen betalen om je rechtsgeldigheid niet te verliezen (kontraktbreuk)maar na afloop niet akkoord gaan. Laat ze eerst maar proberen. Als je vermogend genoeg bent zou ik wel het restschuldbedrag vastzetten op een rekening waar je nog wat rente ontvangt.
Dat dekt dan gedeeltelijk de kostenverhoging door niet betalen en incassokosten.
Ik ga in ieder geval in Mei NIET mijn restschuld van nu al €10.000,-- neerleggen.
Joop

Agnes

Ongelezen bericht door Agnes »

Nog maar eens het citaat van Leaseverlies:

"Als u besluit de overeenkomst met Legio Lease te verlengen dan betekent dit dat u feitelijk een nieuw contract aangaat en de beleggingsrisico's die u loopt op grond van het lease-contract willens en wetens opnieuw aangaat. Dit betekent dan ook dat eventuele koersverliezen na de verlenging geheel voor risico komen van de belegger en dus niet voor aanmelding bij de Stichting in aanmerking komen. Koersverliezen vóór de verlenging blijven wel in aanmerking komen voor aanmelding bij de Stichting.

De Stichting wijst erop dat het bovenstaande geen beleggingsadvies inhoudt. De vraag of verlenging in uw persoonlijke situatie wenselijk en/of haalbaar is, is een beleggingsbeslissing waarover u contact zou kunnen opnemen met een beleggingsadviseur" (einde citaat)

Het lijkt mij dus dat bij verlenging, ook dmv de oude regeling, dus niet alleen via het nwe aanbod, je je "rechten" zowieso verspeelt. Of zie ik dat verkeerd?

ruudraad

Agnes,

Even verder terug (14 Feb 2003) is er een discussie tussen ene verlening en Maarten, met wat rekenwerk.

Ze beweren dat je kunt verlengen en tegelijkertijd de St. Leaseverlies je belangen blijft behartigen (d.w.z. de stand van zaken na de eerste drie jaar!)

Vandaar m'n vraag hoe verleng je onder voorbehoud van alle rechten.

ik zal vanavond eens goed het oorspronkelijke contract bestuderen en de verlengings clausule proberen te vinden.

Groetjes,
Ruudraad

Agnes

Ongelezen bericht door Agnes »

Volgens mij houd je je recht bij de "oude verlengingsregel" om juridische stappen te ondernemen tegen LL, dus kun je je aansluiten waar je maar wilt. Hetgeen niet kan als je op het Dexia-aanbod ingaat. Maar of je juridisch gezien erg sterk staat als je "willens en wetens een nieuw "contract" aangaat" (want zo wordt verlengen gezien)?. Als je nog meer verlies maakt, kun je daar niemand de schuld van geven behalve jezelf. Voor het verlies tot nu toe kan lease-verlies wel wat voor je betekenen. Zo heb ik het tenmiste begrepen uit wat ik gelezen heb. Corrigeer me als ik het fout heb.

Groetjes,
Agnes

Gesloten