LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoeveel geld denk je dat SLV tot nu toe werkelijk heeft uitg

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.

Hoeveel geld denk je dat SLV werkjelijk tot nu toe heeft uitgegeven?

meer dan 80% van de inkomsten (meer dan € 1,2 miljoen)
2
8%
tussen 50 en 80% van de inkomsten (tussen 0,75 miljoen en 1,2 miljoen euro)
1
4%
tussen de 30 en 50% van de inkomsten (tussen 450.000 en 750.000 euro)
1
4%
tussen de 15 en 30% van de inkomsten (tussen 225.000 euro en 450.000 euro)
20
83%

Totaal aantal stemmen: 24

justice man 007

Re: Hoeveel geld denk je dat SLV tot nu toe werkelijk heeft uitg

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Zou graag eens willen weten hoe men hier nu over denkt, tip: lees vooraf eerst het stukje omtrent de ontwikkelingen in (hoofdzakelijk) de inkomsten en uitgaven van SLV.

m.v.g. justice man

justice man 007

Toen na enkele maanden bleek dat er bovengemiddeld meer aanmeldingen plaatsvonden dan verwacht, had men naar mijn mening moeten besluiten de contributie te verlagen naar bijv. € 20/ 25,--.
De mensen die meer hadden betaald konden dan kiezen tussen het terugvorderen of aangeven dat het voor een goed doel besteed zou worden.
Of dat men als derde optie het geld kon gebruiken voor (extra) reclame.

Nu zijn ze met ongeveer 95.000 leden:

Waarvan er laten we zeggen 25% lid zijn van de Consumentenbond en dus 5% korting krijgen:

Dat betekend: (95.000 x 75%=) 71.250 leden x € 45,-- = € 3.206.250,--

+ 23.750 leden x € 40,-- = € 950.000,--

samen: € 4.156.250,--

Dit bedrag staat in géén enkele verhouding meer tussen de inkomsten ruim 4 miljoen euro en de uitgaven die geschat worden op enkele tonnen.

Dan vraag ik me werkelijk af waarom ze het bedrag (contributie) niet eerder verlaagd hebben??!!

Ik ben niet naïef maar je krijg wel de indruk dat achter de schermen bij die vereniging niet zuivere zaken plaatsvinden ….
Verder heb ik al eerder gewezen op het (grote) risico dat deze vereniging ieder moment kan worden opgezegd/ opgeheven zonder dat je direct weer waar je moet zijn voor je geld terug te krijgen!!

Ze werken na 2 jaar nog altijd met alleen een postbusnummer, verstrekken nauwelijks informatie en dan alleen via hun website, het geeft je wel te denken!!

Ik vraag me af waarom ze niet in het land bijv. voor de regio Noord, Midden, Zuid drie kantoren huren waarbij dan 2 of 3 medewerkers uitleg kunnen geven en vragen kunnen beantwoorden.
De kosten hiervan kunnen makkelijk van het budget af!!
Ik vind dat in eerste instantie het geld besteed moet worden voor waar het werkelijk voor diende: het aandelenlease probleem op te lossen/ bloot te leggen als er na het volbrengen van deze taak nog geld over is mag het voor mij part aan WNF, Greenpeace, artsen zonder grenzen et. etc. geschonken worden.

Hoop dat ze hiermee eens iets gaan doen bij Stichting Leaseverlies!!!!

justice man 007

Iedereen mijn mening toegedaan? :roll:

m.v.g. justice man

aert0001

Ongelezen bericht door aert0001 »

Ik in ieder geval wel, en niets aan toe te voegen.

Ton

Joshua

Ongelezen bericht door Joshua »

:arrow: 7 juli dan zal SLV kleur moeten bekennen
Dan zal SLV moeten kiezen voor kern argumenten
"Misleiding" heeft naar mijn mening teveel variancies er zijn teveel soorten intermediairs
Al het ingebrachte geld zal voor het belang van gedupeerden moeten worden ingezet.
Kern punten rechtmatigheid aanbieding
Gewijzigde wetten tijdens looptijd daarmee moeten bepalingen over afkoop kunnen vervallen.
Aansprakelijkheid van restschuld zonder dat hiervoor een wettelijke bescherming is aangeboden (zorgplicht)
Betrouwbaarheid en kwaliteit van verkopers etc.

Op de Belgische site
http://www.cbfa.be/nl/cob/fc/PG3.3.1.asp
Boiler room
Wie beschikt er over de toelating om verzekeringscontracten aan te bieden ?
Hoe is dit in Nederland geregeld?
Dit zijn zaken die SLV helder moet krijgen.

http://www.cbfa.be/nl/cob/vc/i_t.asp
Verzekeringstussenpersonen
Niemand mag een activiteit van verzekeringsbemiddeling uitoefenen in België zonder ingeschreven te zijn in het register van de verzekeringstussenpersonen bijgehouden door de CBFA (art. 5 van de wet van 27 maart 1995 betreffende de verzekeringsbemiddeling en de distributie van verzekeringen
Hoe is dit in Nederland vastgelegd?
Genoeg zaken die opgehelderd moet worden.
Blijkbaar hebben de kleine beleggers in Nederland "Vrijwillig"een bijdrage gedaan om bovenstaande te laten onderzoeken.
Wie kan hier een bijdrage leveren?
Wie (gericht) zoekt zal vinden!

justice man 007

Wat me wel de afgelopen 2 maanden heeft bezig gehouden is dat de poll: “wat adviseer jij SLV rekening houdende dat je (daarmaals) ca. € 1 miljoen nog te besteden hebt?" Is weggehaald worden.
En dat 1 dag nadat ik de (tussentijdse) uitslagen ook via de post had toegestuurd aan SLV!!
Het lijkt me dan ook geen toeval dat de berichten er enkele weken op staan en op het moment dat duidelijk is dat er iets staat wat SLV kan schaden het direct wordt weggehaald.
Het zou toch juist informatie moeten zijn waar SLV iets mee zou moeten doen en toch niet moet zien als bedreiging.

Bedoel als ik toch vind dat het beroepen op misleidende folders/ brochures maar 1 argument is en daarbij ook niet de sterkste is in mijn optiek dan mag ik en ook de andere forumbezoekers/ leden toch wel zeggen dat ze eens moeten kijken of ze andere gronden ook niet (kunnen) betrekken in hun dagvaarding!!
Het geld waarmee SLV procedeert en de website onderhoudt is toch van ons gedupeerde (leden) toch, en niet van hun!!

Daarom vind ik het niet meer dan logisch dat wij mogen meebepalen/ adviseren wat er gedaan wordt!!!

Het mogelijke argument van: we kunnen geen 90.000 meningen peilen is onzin, want er zijn wellicht maar enkele tientallen die wat willen bijdrage de rest doet liever passief mee!
Ditzelfde verhaal is het geval bij een aandeelhoudersvergadering.
Zeg nu zelf ga jij naar een aandeelhoudersvergadering?? Voor de meeste geldt:nee; zijn vaak maar enkele tientallen die gaan!

Vind het allemaal maar zeer dubieus wat zich daar afspeelt, het verbaast me allerminst als na 7 juli de site en de postbus en daarmee ook indirect de vereniging SLV wordt opgeheven en er altijd onduidelijkheid zal blijven bestaan waar (een gedeelte van) het geld heen is gegaan….

m.v.g. justice man

RW

Ongelezen bericht door RW »

toch wel
Laatst gewijzigd door RW op 31 mei 2004 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.

justice man 007

Waarom reageer je zo tegen mij en enkele anderen RW??
Bedoel zeggen dat je mij en enkele andere niet mag is makkelijk maar het beargumenteren met ter zake doende feiten/ bewijzen is lastiger toch, of ga je me verassen??

m.v.g. justice man

RW

JM ga je eens verdiepen in verenigingen en stichtingen in mensen en leer eens lezen en begrijpelijk denken.

Neem dan je mensenkennis in acht (is niets) en ga dan voorzichtig eens een denkwijze geven op dit forum.

Ach ik neem het je geen eens kwalijk als je geen hobby hebt, maar je wordt 6 juni a.s. 22 jaar maar je bent je leeftijd al 222-jaar vooruit.

Schaamtegevoel heb je niet maar je zult wel een slachtoffer zijn van de maatschappij. Slechte ouders etc.

De LOI heeft cursussen omgaan met mensen is wel wat voor jou.

Gegroetjes en dat je maar een keer groot mag worden.

justice man 007

Beste RW,

Waarom zit u zo negatief en uitdagend te doen?
En dat zonder dat u ook maar enigszins bij de waarheid in de buurt komt althans wat betreft uw beschuldigingen!

Als u weet dat ik zondag 22 wordt dan zou u toch ook moeten (kunnen) weten dat ik een actief verenigingsleven voer en zelfs zaken mee help organiseren en opzetten.
Ik neem aan dat wanneer ik géén mensenkennis zou hebben ik dit niet zou kunnen, want dan zou het toch gaan botsen (iets wat tot op heden niet het geval is geweest).

Verder mag u het best op alle punten oneens met me zijn en niet me (grootste) vriend zijn, ondanks dat heb ik u niet beledigd of wel?!
Dan vraag ik me af wat u het recht geeft om u zo uit te laten tegen mij, met uitspraken die u niet eens kunt onderbouwen!
En zelfs al had ik u beledigd dan had u als ouder (en wellicht wijzer) persoon toch het voorbeeld moeten geven, toch?!

Verder bevreemd het me dat u dit soort dingen nu net in het Pinksterweekend moet verkondigen, was u anders bang dat u direct verbannen zou worden door de TROS van het forum?!

m.v.g. justice man

RW

Je hebt gelijk ik ben te ver gegaan en had wijzer moeten zijn. Ik zal dan ook niet meer op jou reageren.

justice man 007

Excuses aanvaart, en zand erover dan!

m.v.g. justice man

RW

Onsportiviteit kan ik je niet verwijten :)

Gesloten