LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoge raad
Hoge raad
Wanneer komen de eerste zaken voor de hoge raad, en waarom duurt dit zo lang.
De zaken die al in de eerste aanleg voor geweest zijn, hebben toch volgens de wet gewoon al de zaak gewonnen.
Er kan dan toch niet zo veel meer bij komen waar dexia deze wel kan winnen, of ben ik mis.
In de eerste aanleg kost voor mij de advocaat € 2000, - exclusief btw en bijkomende kosten voor kantoor en griffie.
Wat zouden de bijkomende kosten zijn voor een zaak in beroep.
graag een serieus antwoord
De zaken die al in de eerste aanleg voor geweest zijn, hebben toch volgens de wet gewoon al de zaak gewonnen.
Er kan dan toch niet zo veel meer bij komen waar dexia deze wel kan winnen, of ben ik mis.
In de eerste aanleg kost voor mij de advocaat € 2000, - exclusief btw en bijkomende kosten voor kantoor en griffie.
Wat zouden de bijkomende kosten zijn voor een zaak in beroep.
graag een serieus antwoord
Re: Hoge raad
De kosten voor de hoege raad zullen niet erg veel zijn. Er zijn twee mogelijkheden:
1. De Hoge Raad zal de vrijheid nemen om snel een uitspraak te doen. De rehter daar weten namelijk dat het om een enormen maatschappelijke probleem is
2. als je zelf in hoge beroep gaat dat dien je een verzoek om de zaak zolang mogelijk aan te houden (anderhalf jaar bijvoorbeeld) dan is tegen die tijd al een uitspraak van de Hoge Raad.
Overigens, troost je, want die € 2000,- is niet veel meer dan de moeite waard. Probeer eens alleen de eerste brief die de advocaat voor je opstelt na te maken. Lukt je nooit. En toch is die advocatentaal het enige waar een rechter op kan reageren.
leg alvast € 1000,- opzij. HEt geld krijgen we toch terug
1. De Hoge Raad zal de vrijheid nemen om snel een uitspraak te doen. De rehter daar weten namelijk dat het om een enormen maatschappelijke probleem is
2. als je zelf in hoge beroep gaat dat dien je een verzoek om de zaak zolang mogelijk aan te houden (anderhalf jaar bijvoorbeeld) dan is tegen die tijd al een uitspraak van de Hoge Raad.
Overigens, troost je, want die € 2000,- is niet veel meer dan de moeite waard. Probeer eens alleen de eerste brief die de advocaat voor je opstelt na te maken. Lukt je nooit. En toch is die advocatentaal het enige waar een rechter op kan reageren.
leg alvast € 1000,- opzij. HEt geld krijgen we toch terug
Voor eegaleasers zal er geen hoger beroep komen huurkoop is nu wel duidelijk. Verder zal een zaak in hoger beroep nog minimaal een jaar duren en tel en er nog 18 maanden bij voor de HR.
Zeg maar gerust 10 jaar..........
Bonnie, de rechter in eerste instantie heeft pas uitspraak gedaan. Hoger beroep staat voor iedereen open. Waarom zou Dexia geen hoger beroep aantekenen?
hbvd Is deze reactie omdat jij al betaalt hebt aan deze zwijnen, en wat hebben ze geschikt, alleen geen rente of is er ook nog wat van je schuld afgegaan.
Weet je wat het is? Ik ben ontzettend naief geweest om te denken dat ze geld aan het weggeven waren. Toen ik inzag dat ik een stommiteit had begaan, heb ik er van geleerd en ben verder gegaan met mijn leven.
Op deze site zijn er mensen die gewoon een enorme plaat voor hun hoofd hebben. Jammer hoor....
Op deze site zijn er mensen die gewoon een enorme plaat voor hun hoofd hebben. Jammer hoor....
Je hebt nog niet gezegd of er wat van je schuld af is gegaan of dat je geen rente meer hoeft te betalen. hvbd
Ik hoefde geen rente te betalen en er resten nog 2 betalingen van 175 Euro.
Is er niets van je schuld af gegaan of heb je het aanbod getekent
Maar we dwalen lekker af, weet niemand hoe of het echt zit met de duur van de hoge raad en waarom het zo lang duurt.
Ik snap er echt niks van
Ik snap er echt niks van
Alvorens een zaak aan de hoge raad kan worden voorgeld moet er eerst een uitspraak in hoger beroep zijn. Die kan dan aan de hoge raad worden voorgeld. De termijnen waarbinnen hoger beroep kan worden aangetekend en vervolgens na de uitspraak daarin de zaak aan de hoge raad kunnen worden voorgelegd zijn bij wet geregeld. De hoge raad gaat bij het behandelen van een zaak en het doen van een uitspraak ook niet over een nacht ijs. Tussen de uitspraak in eerste instantie en de uitspraak van de hoge raad moet je eerder rekenen in jaren dan in maanden.