Inmiddels zijn er al vele zaken mbt aandelenlease geweest bij diverse rechtbanken in Nederland. Soms hebben mensen van bv Dexia e.d. gewonnen, soms hebben ze van Dexia e.d. verloren.
Volgens mij is er maar een beperkte tijd om van een vonnis van een rechtbank bij een gerechtshof in beroep te gaan.
Als Dexia verloren heeft zou ik verwachten dat zij in beroep zullen gaan tegen het vonnis van de desbetreffende rechtbank, metname ivm precedentwerking.
Als iemand verloren heeft van Dexia, en veroordeeld is vele duizenden euro's aan Dexia te betalen, zou ik verwachten dat een of meerdere van deze verliezers wel in hoger beroep zou zijn gegaan.
Toch heb ik hier, nog elders, iets gehoord over hoger beroepszaken in vervolg op reeds door rechtbanken gedane uitspraken.
Ik heb wel begrepen dat Leaseverlies in hoger beroep gaat, en dat Dexia in hoger beroep zal gaan van de Egaleasezaak.
Maar is er verder nog nooit een aandelenlease zaak bij een gerechtshof in Nederland aan de orde geweest?
Weet iemand hier iets meer over?
Dit is ook van belang omdat verwacht mag worden dat de aandelenlease-affaire uiteindelijk ook wel bij de Hoge Raad terecht zal komen. Als er nu, jaren na de eerste uitspraken terzake door rechtbanken, nog niet een zaak bij een gerechtshof is behandeld, kan de definitieve afhandeling nog jaren duren.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoger beroep bij Gerechtshof?
Re: Hoger beroep bij Gerechtshof?
Mijn zaak komt 15 nov voor in het hogerberoep ik hou jullie op de hoogte
Het hoger beroep van Thoompy is bij het DSI en niet bij een gerechtshof.
Er is in een aantal individuele zaken hoger beroep aangetekend tegen het vonnis van de rechter in dexia zaken.
Ik heb nog geen data gehoord wanneer deze zaken voorkomen.
Groeten,
Piet
Er is in een aantal individuele zaken hoger beroep aangetekend tegen het vonnis van de rechter in dexia zaken.
Ik heb nog geen data gehoord wanneer deze zaken voorkomen.
Groeten,
Piet
juist piet was ik even vergeten sorry
gr thoompy
gr thoompy